Gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads?

System Google Ads oferuje 2 sieci reklamowe, w ramach których będziesz wyświetlać swoje reklamy – sieć wyszukiwania oraz sieć reklamową Google. To od nich zależy docelowe miejsce oraz format promowanej oferty w internecie. 

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • jakie są rodzaje kampanii Google Ads, 
  • od czego zależy to, że reklamy są wyświetlane w wyszukiwarce Google,
  • gdzie wyświetlane są kampanie reklamowe Google, 
  • dlaczego Google Ads nie wyświetla Twoich reklam, 
  • czym różni się reklama w sieci reklamowej od reklamy w sieci wyszukiwania. 

Gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads?

Jakie są rodzaje reklamy Google Ads? 

Google Ads oferuje 6 podstawowych rodzajów reklam, które pozwalają reklamodawcom dostosować swoje kampanie do różnych celów i preferencji odbiorców: 

Oprócz głównych typów kampanii Google Ads, istnieją również ich podtypy, które przedstawiono na poniższym grafie. 

Typy i podtypy kampanii Google Ads

 

Od czego zależy wyświetlanie reklam w Google Ads? 

To, gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads, zależy przede wszystkim od 3 podstawowych czynników konfiguracji kampanii Google, które krótko omówiono w poniższej tabeli.

Sposób kierowania reklam Google Ads Wybór segmentu odbiorców w Google AdsTyp reklamy
  • reklamy Google Ads kierowane na kilka stron internetowych o wspólnej tematyce w tym samym czasie; 
  • reklamy Google Ads kierowane na miejsce docelowe, czyli witryny odwiedzane przez Twoich klientów w sieci reklamowej; 
  • reklamy Google Ads kierowane na słowa kluczowe w treści odnoszące się do promowanych przez Ciebie usług czy produktów; wyszukiwane przez potencjalnych klientów.
  • użytkownicy strony internetowej (na podstawie ich wizyt, źródła przejścia do witryny, miejsca opuszczenia czy etapów konwersji); 
  • segmenty klientów (lista klientów wygenerowana na podstawie przesłanych danych kontaktowych – adresu e-mail bądź kodu pocztowego); 
  • użytkownicy YouTube (internauci oglądający Twoje reklamy wideo bądź wchodzący z nimi w interakcje); 
  • użytkownicy aplikacji (internauci obsługujący Twoją aplikację na swoim urządzeniu mobilnym; Twoja reklama wyświetli im się w innych aplikacjach sieci reklamowej Google); 
  • kombinacja niestandardowa (połączenie co najmniej 2 segmentów danych); 
  • rozmówcy (klienci, którzy nawiązali kontakt telefoniczny z Twoją firmą). 
  • kampanie w sieci reklamowej; 
  • kampanie w sieci wyszukiwania; 
  • kampanie wideo; 
  • kampanie promujące aplikacje w Google Ads; 
  • kampanie lokalne Google Ads;
  • kampanie inteligentne; 
  • kampanie produktowe Google Ads; 
  • kampanie Performance Max.

Gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads? 

System reklamowy firmy Google umożliwia promocję firmy oraz jej usług i produktów w różnych miejscach w internecie. 

Wyróżnia się 2 główne miejsca wyświetlania płatnych kampanii Google Ads: 

  • w wynikach wyszukiwania, 
  • w sieci reklamowej (witrynach partnerskich Google, aplikacjach mobilnych, na platformie YouTube oraz w usłudze Gmail). 

Reklamy Google Ads wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google 

Reklama Google Ads wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania wtedy, gdy użytkownicy wpisują konkretne słowa kluczowe wybrane przez Ciebie podczas tworzenia kampanii. 

Płatne kampanie Google Ads wyświetlą się w wyróżnionych miejscach wyszukiwarki Google: 

  • powyżej lub poniżej organicznych wyników wyszukiwania; 
przykład reklamy Google Ads w wynikach wyszukiwania
Reklama w wyszukiwarce Google wyświetlana nad wynikami organicznymi – na przykładzie wpisanej frazy „pierścionek zaręczynowy”
Reklamy Google Ads pod wynikami wyszukiwania
Reklama w wyszukiwarce Google wyświetlana pod wynikami organicznymi – na przykładzie wpisanej frazy „pierścionek zaręczynowy”
  • powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania w aplikacji Google Play; 
Reklama Google Ads w sklepie Play
Reklama Google Ads nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w aplikacji Google Play – na przykładzie wyszukiwań aplikacji związanej z podróżowaniem
  • powyżej, poniżej lub po prawej stronie wyników organicznych w wyszukiwarce Google (sekcja „Sponsorowane”) lub na karcie „Zakupy”; 
Reklamy Google Ads na karcie zakupy
Reklama produktowa w Zakupach Google (Google Shopping) wyświetlona na górze wyników w wyszukiwarce Google – na przykładzie frazy „buty do trekkingu damskie” 
Wyświetlanie reklam Google Ads w zakupach Google
Reklama produktowa Google Ads wyświetlona na karcie „Zakupy” – na przykładzie wpisanej frazy „buty do trekkingu damskie” 
  • powyżej lub poniżej w Mapach Google (w tym w aplikacji Mapy Google); 
Reklama Google Ads na Mapach Google
Reklama w Mapach Google wyświetlona na górze wyników wyszukiwania – na przykładzie wpisanej frazy użytkownika  „deskorolki poznań” 
Reklamy Google Ads w aplikacji Mapy Google
Reklama w aplikacji Mapy Google wyświetlona nad wynikami organicznymi – na przykładzie frazy kluczowej „deskorolki poznań”

Reklamy Google Ads wyświetlane na stronach partnerów w sieci wyszukiwania Google

Reklamy Google Ads wyświetlane są również w wynikach wyszukiwania na stronach partnerów Google. Znajdziesz je zarówno nad, jak i pod wynikami organicznymi oraz po prawej stronie. 

Oznaczone są jako „Linki sponsorowane”, a pod nagłówkiem pojawia się dodatkowy, wyboldowany napis „Sponsorowane”.

Reklama w wynikach wyszukiwania partnera Google
Przykład reklam Google Ads w witrynie partnera Google – na przykładzie platformy Wirtualna Polska

Reklamy tekstowe partnerów Google w sieci wyszukiwania obejmują setki różnych stron internetowych. Należą do nich również witryny wchodzące w skład platformy Google Video oraz inne platformy przynależące do Google.

Do sieci partnerskiej Google należy obecnie 593 firm w Polsce, które znajdziesz w katalogu Partnerów Google

Reklamy Google Ads wyświetlane w witrynach odwiedzanych przez Twoich klientów

Stworzona przez Ciebie kampania w Google Ads, zarówno w formie tekstowej, graficznej, jak i wideo wyświetli się użytkownikom w sieci reklamowej. W skład sieci reklamowej należy zbiór stron Google (typu Gmail, Finanse Google czy YouTube) oraz aplikacje i witryny mobilne. 

Reklama Google Ads wyświetlona na blogu lub portalu internetowym to dowód na to, że dana platforma wchodzi w skład sieci reklamowej Google.

Reklama Google Ads na platformie YouTube
Przykład płatnej reklamy Google Ads w formie wideo na platformie YouTube (wchodzącej w skład sieci reklamowej Google) 
Przykład platformy wchodzącej w skład sieci reklamowej Google
Przykład płatnej reklamy Google Ads e-sklepu modnakiecka.pl zamieszczonej w witrynie internetowej stronakobiet.pl

Reklamy usługi Google Ads mogą wyświetlać się w witrynach poprzez wybór odpowiedniej metody kierowania. Sieć reklamowa uwzględnia 3 sposoby kierowania reklam, w ramach których możesz: 

  • wybrać frazy kluczowe i tematy odnoszące się do promowanych produktów i usług, 
  • wybrać konkretne witryny bądź strony internetowe, 
  • wybrać określonych odbiorców z uwzględnieniem ich zainteresowań, danych demograficznych bądź informacji na temat tego, czy wcześniej pojawili się na Twojej stronie internetowej. 

Reklamy Google Ads wyświetlane na urządzeniach mobilnych

To, gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads internautom poszukującym informacji, konkretnych produktów bądź usług na urządzeniach mobilnych zależy od formy: 

  • reklamy tekstowe – użytkownicy zobaczą je po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę Google na komórkach bądź tabletach; 
  • reklamy graficzne, wideo i tekstowe – pojawią się w witrynach sieci reklamowej Google, jeżeli internauci używają do wyszukiwania zaawansowanych urządzeń mobilnych, np. smartfonów iPhone czy urządzeń z oprogramowaniem Android; 
  • reklamy w aplikacjach mobilnych przynależących do sieci reklamowej Google – zostaną wyświetlone w przypadku, gdy miejsce docelowe reklamy będzie odpowiadać ustawieniom kierowania w kampanii.

Reklamy Google Ads wyświetlane na smartfonie

Reklamy Google Ads wyświetlane w określonych lokalizacjach bądź językach 

Reklamy tekstowe Google Ads mogą być wyświetlane użytkownikom z całego kraju, wybranego rejonu bądź wyłącznie tym internautom, którzy podczas poszukiwania w internecie decydują się wpisać konkretną lokalizację. Skuteczna reklama Google ma szansę dotrzeć również do klientów, którzy posługują się innym językiem niż polski.

Płatna reklama Google wyświetlana w określonej lokalizacji
Płatna reklama Google Ads w Mapach Google  – na przykładzie wpisanej przez użytkownika frazy z konkretnie wskazaną lokalizacją „sklep dla biegaczy poznań” 

enlightened Zapamiętaj! 

Jeżeli do potencjalnego grona konsumentów należą osoby wielojęzyczne, stwórz dla nich odrębne grupy reklam. Ułatwi Ci to zarządzanie reklamami oraz słowami kluczowymi dobranymi indywidualnie do każdego ze wskazanych języków.  

Dlaczego Google Ads nie wyświetla Twoich reklam? 10 prawdopodobnych scenariuszy

Po uruchomieniu kampanii w panelu Google Ads przedsiębiorcom zależy na natychmiastowej widoczności swojej reklamy w internecie. Mogą pojawić się jednak przeszkody, które uniemożliwiają wyświetlanie promowanych usług i produktów. 

Istnieje co najmniej 10 powodów, dla których Twoja reklama nie wyświetla się w sieci wyszukiwania bądź sieci reklamowej Google. 

1. Kampania Google Ads jest wstrzymana, zakończona bądź oczekująca 

To, że reklamy Google Ads nie wyświetlają się, może wynikać z obecnego „Stanu kampanii”. O braku widoczności, a tym samym skuteczności kampanii Google dla użytkowników, świadczą następujące stany: 

  • nieodpowiednia (kampania nieaktywna); 
  • wstrzymana; 
  • usunięta; 
  • zakończona (minął termin wyświetlania reklam Google); 
  • oczekująca (termin rozpoczęcia wyświetlania reklam Google jeszcze nie nastąpił). 

Aby sprawdzić status swojej reklamy w Google Ads wystarczy przejść do kolumny „Stan” na stronie kampanii. 

Stan kampanii w panelu Google Ads
Kolumna „Stan” w panelu kampanii Google Ads 

2. Mała liczba operacji wyszukiwania słów kluczowych w kampanii Google Ads 

Stan „Mała liczba operacji wyszukiwania” informuje Cię o tym, że wybrane słowa kluczowe dla prowadzonej reklamy generują niewielki ruch w witrynie Google. To przekłada się na mniejsze zainteresowanie oferowanymi produktami czy usługami, co w konsekwencji prowadzi do tego, że Twoje reklamy Google Ads nie są wyświetlane. 

Powodem, dla których widzisz stan „Mała liczba operacji wyszukiwania”,  jest kierowanie reklam na bardzo szczegółowe, niszowe bądź długie słowa kluczowe, niechętnie wpisywane przez użytkowników internetu. 

Google dostrzeże tę praktykę i spowoduje tymczasowe wyłączenie tej frazy kluczowej w ramach zarządzanej przez Ciebie kampanii Google Ads. 

3. Zbyt niskie stawki za słowa kluczowe 

Twoja reklama Google Ads może nie wyświetlać się na pierwszych stronach wyników wyszukiwań, jeśli stawki za słowa kluczowe są zbyt niskie w porównaniu do stawek konkurencji. 

enlightened Zapamiętaj!

Stawka za słowo kluczowe może być zbyt niska, by uzyskać miejsce reklamowe na pierwszych pozycjach. Nie oznacza to jednak tego, że reklamy nie będą wyświetlać się na późniejszych stronach w wynikach wyszukiwania.

4. Budżet dzienny na reklamę Google Ads został przekroczony 

Wielu reklamodawców ustala budżet reklamowy Google Ads w taki sposób, by reklamy wyświetlane były w trybie natychmiastowym. Dużą rolę odgrywa CPC słów kluczowych w odniesieniu do początkowo ustalonych kosztów reklam Google. Jeżeli koszt kliknięcia reklamy przekracza wcześniej ustalone wydatki, nie zostanie ona wyświetlona. 

W tym przypadku stan kampanii może wskazywać na „Ograniczenie z powodu budżetu”. Kampania będzie aktywna, jednak nie będzie wyświetlać się za każdym razem, gdy użytkownik wpisze słowa kluczowe, na które kierowałeś reklamę. 

5. Ściśle ustalony harmonogram reklam Google Ads 

Harmonogram wyświetlania reklam Google Ads umożliwia pokazywanie reklam bądź modyfikowanie stawek o określonych porach dnia i godzinach. Jeżeli zatem zaplanujesz wyświetlanie płatnej kampanii w ściśle wskazanym czasie, to poza nim nie będą one pokazywać się użytkownikom poszukującym produktów, usług bądź informacji w sieci. 

6. Reklama Google Ads nie została zatwierdzona 

Cały proces zatwierdzania reklamy internetowej przez Google zazwyczaj zajmuje 1 dzień roboczy. Pojawiają się jednak 2 scenariusze, które mogą wyjaśnić problem w związku z wyświetlaniem płatnych kampanii w internecie: 

  • reklama jest w trakcie zatwierdzania – utworzyłeś reklamę w panelu Google Ads, a od jej przesłania do zatwierdzenia przez Google nie minął 1 dzień roboczy; 
  • reklama została odrzucona – utworzyłeś reklamę w panelu Google Ads, od jej przesłania minął więcej niż 1 dzień roboczy, a kampania wciąż nie jest wyświetlania. 

7. Nieprawidłowo dobrane słowa kluczowe i grupy docelowe w kampanii Google Ads 

Trafny dobór słów kluczowych i grup docelowych w kampanii Google Ads ma duże znaczenie dla widoczności płatnej reklamy w internecie. Może okazać się, że wykorzystane przez Ciebie frazy kluczowe nie koncentrują się na faktycznych zapytaniach docelowych użytkowników oraz nie odpowiadają ich intencji wyszukiwania. 

Brak wyświetlania reklam Google Ads może wynikać również z braku precyzyjnego targetowania, czyli kierowania reklamy na nieodpowiednie segmenty odbiorców. 

Przykład 

Firma sprzedająca zabawki zdecydowała się uruchomić kampanię Google Ads. Głównym produktem reklamy jest zestaw klocków edukacyjnych dla dzieci w wieku 2-5 lat. Reklamodawca błędnie skonfigurował kampanię i niedokładnie określił segment odbiorców, na który kierowana będzie reklama. W konsekwencji oferta wyświetla się użytkownikom, którzy nie mają dzieci i nie są zainteresowani zakupem produktu. 

8. Kierowanie reklamy Google Ads na bardzo ograniczoną lokalizację 

Kierowanie na lokalizację pozwala skoncentrować działania Google Ads na klientach znajdujących się w pobliżu Twojej firmy. To ustawienie dostępne na poziomie kampanii, dzięki któremu możesz zadecydować, w których obszarach geograficznych (krajach, województwa, miastach, regionach itd.) chcesz wyświetlać swoje reklamy. 

Problemy z widocznością kampanii Google Ads w sieci reklamowej bądź wyszukiwania mogą pojawić się wtedy, gdy: 

  • kierujesz reklamy na zbyt ograniczoną lokalizację; 
  • wybrałeś lokalizację, w której potencjalni klienci nie wyszukują oferowanych przez Ciebie produktów czy usług; 
  • przypadkowo ustawiłeś lokalizację jako „Wykluczone”; 
  • wybrane stawki są zbyt niskie dla wskazanych lokalizacji. 

9. Niski Wynik Jakości dla kampanii Google Ads 

Wynik Jakości reklamy służy do określania, jak dobrze dopasowania jest Twoja reklama Google Ads, strona docelowa i słowa kluczowe do oczekiwań użytkowników korzystających z wyszukiwarki. Wskaźnik ten wskazuje również na pozycję i oczekiwaną skuteczność reklamy podczas aukcji. 

Niewystarczająca widoczność Twojej reklamy może wynikać ze stanu „Wyświetlane rzadko z powodu niskiego wyniku jakości” zamieszczonego obok słów kluczowych. Komunikat ten daje Ci sygnał, że wynik jakości frazy kluczowej jest na niskim poziomie, co jednocześnie przyczynia się do ograniczenia częstotliwości wyświetlania reklamy. 

10. Niski CTR reklam Google Ads 

Google weryfikuje przydatność Twojej reklamy na podstawie jej kliknięć przez użytkowników. Niski współczynnik klikalności (CTR) świadczy o tym, że klienci nie są zainteresowani promowaną usługą czy produktem. To również sygnał dla wyszukiwarki, że treść reklamy nie jest pomocna internautom. 

Gdy CTR jest bardzo niski, Google może zdecydować o zmniejszeniu częstotliwości wyświetlania reklamy lub nawet całkowicie ją wyłączyć. 

Inne powody braku widoczności reklamy Google Ads w internecie 

Do innych przyczyn braku wyświetlania reklamy Google Ads należą: 

  • włączony AdBlock
  • niedopracowana strona docelowa, na którą kierowani są użytkownicy po kliknięciu reklamy Google Ads; 
  • nieprawidłowe dostosowanie stawek według urządzenia; 
  • nieprzemyślane dodawanie wykluczających słów kluczowych. 

Aby uniknąć problemów z wyświetlaniem kampanii Google Ads, zadbaj o szereg praktyk takich jak dobór słów kluczowych, konfiguracja grup reklamowych, tworzenie atrakcyjnych reklam oraz ustawienie odpowiednik stawek CPC. Optymalizacja reklam Google Ads pomoże w maksymalizacji wyników nawet przy minimalnym budżecie reklamowym. 

Pamiętaj o tym, by systematycznie analizować wyniki oraz informacje szczegółowo przedstawione przez raporty Google Ads. Dzięki zawartym w nich danym możesz prześledzić konwersję, odpowiednio dostosować strategię do obecnych trendów i zachowań użytkowników oraz sprawdzić, jak działa branżowa konkurencja. 

W ten sposób poprawisz poziom skuteczności kampanii Google oraz osiągniesz założony cel reklamowy i biznesowy w swojej firmie.  

Gdzie można zobaczyć reklamy Google Ads? Podsumowanie 

Dzięki Google Ads (dawniej Google AdWords) możesz zobaczyć reklamy w różnych miejscach w internecie, choć do  najpopularniejszych lokalizacji należą: 

  • wyniki wyszukiwarki Google wyświetlane nad i pod wynikami organicznymi oraz oznaczone jako „Sponsorowane”; 
  • strony partnerskie Google; 
  • aplikacje, zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych;
  • platforma YouTube (przed, w trakcie oraz po odtworzeniu wideo); 
  • wyniki wyszukiwania produktów Google wraz ze zdjęciem, ceną i nazwą produktu; 
  • wyniki wyszukiwania Map Google. 

Umów się na bezpłatną konsultację, aby dowiedzieć się więcej na temat tego, jakie są zalety Google Ads oraz gdzie powinieneś wyświetlać swoje reklamy. Nasz Specjalista Google Ads podpowie, jaka forma reklamy będzie dla Twojej firma odpowiednia.

FAQ – lista najczęstszych pytań i odpowiedzi dotyczących tego, gdzie wyświetlają się reklamy Google Ads 

Czy reklamy Google Ads wyświetlają się tylko na stronie głównej Google?

Nie, reklamy Google Ads nie wyświetlają się tylko na stronie głównej Google. Google Ads to platforma reklamowa, która umożliwia firmom i reklamodawcom wyświetlanie reklam na różnych stronach w Internecie, a nie tylko na stronie głównej wyszukiwarki Google.

Gdzie można wyświetlić reklamę w sieci reklamowej?

Przykładowe miejsce wyświetlania reklamy Google w sieci reklamowej, znanej jako Google Display Network (GDN), to blogi. Reklamy w sieci reklamowej Google mogą pojawić się również w sieci witryn, serwisach informacyjnych i aplikacjach mobilnych, które współpracują z Google. 

Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads? 

Google Ads daje szansę na wyświetlenie się na pierwszej pozycji reklamom z wyższym wskaźnikiem jakości oraz wyższymi stawkami CPC. Oprócz tego Google Ads działa na podstawie mechanizmu aukcji, który uwzględnia takie elementy jak jakość reklamy, strony docelowej, Wskaźnik Jakości czy rozszerzenia reklam Google. 

Przeczytaj dodatkowy artykuł na ten temat:

Kto wyświetla się na pierwszej pozycji w Google Ads? 

Jakie są różnice między reklamami w wynikach wyszukiwania a reklamami w sieci reklamowej?

Reklamy w wynikach wyszukiwania wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne wyszukiwane słowa kluczowe i są zazwyczaj tekstowe, skupione na intencji użytkownika. 

Reklamy w sieci reklamowej pojawiają się na stronach partnerskich Google, w różnorodnych formatach (grafiki, animacje, tekst) i są często oparte na tematyce lub zainteresowaniach, mając na celu budowanie świadomości marki.

Jakie są formy reklamy Google Ads? 

Formy reklamy Google odnoszą się do różnych formatów i prezentacji reklam w Google Ads. Obejmuje to reklamy tekstowe, graficzne, wideo, produktowe, responsywne, lokalne, aplikacji mobilnych, „Tylko połączenie", Discovery Ads itp. 

Jak możesz wyświetlić reklamę użytkownikom, którzy nigdy nie byli na Twojej stronie?

Aby wyświetlić reklamę użytkownikom, którzy nigdy nie byli na Twojej stronie, możesz skorzystać z kampanii prospektywnej w Google Ads lub podobnych platformach reklamowych. 

Kampanie prospektywne pozwalają dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów na podstawie ich zachowań i zainteresowań, bez konieczności wcześniejszej interakcji z Twoją stroną. Dzięki temu możesz promować swoją markę lub produkt wśród nowej publiczności i pozyskać nowych potencjalnych klientów.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 19 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.