Czy warto korzystać i inwestować w Google Ads? Korzyści i możliwe wyzwania | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Czy warto korzystać i inwestować w Google Ads? Korzyści i możliwe wyzwania

Opinie o Google Ads są różne. Zwolennicy płatnych reklam Google wskazują na szybką poprawę widoczności promowanej przez nich oferty w internecie. Z kolei przeciwnicy sugerują często wysokie koszty i silną konkurencję. 

O tym, czy warto korzystać i inwestować w Google Ads, zadecyduje indywidualna analiza korzyści i ograniczeń kampanii Google Ads. 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym są płatne reklamy Google, 
  • jak działa Google Ads, 
  • jakie są zalety płatnej reklamy internetowej Google, 
  • jakie są wyzwania związane z korzystaniem z Google Ads, 
  • kiedy opłaca się inwestować w Google Ads,
  • czy Google Ads coś daje. 

Czy warto korzystać i inwestować w Google Ads?

Co to jest Google Ads?

Google Ads (dawniej Google AdWords) to platforma reklamowa oferowana przez Google, która umożliwia przedsiębiorcom promowanie swoich produktów i usług w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich oraz na stronach związanych z Google Display Network

Platforma Google Ads pozwala na tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi, wybieranie słów kluczowych, określanie budżetu reklamowego i monitorowanie wyników. 

Dzięki funkcjom takim jak precyzyjne targetowanie, śledzenie konwersji, możliwość dostosowania reklam do różnych grup odbiorców, Google Ads pomaga zwiększyć widoczność marki, generować ruch na stronach internetowych i osiągać cele marketingowe.

Jak działają reklamy Google Ads?

Reklamy w Google Ads (inaczej nazywane kampaniami Pay Per Click) działają poprzez aukcję, w której reklamodawcy konkurują o możliwość wyświetlania swoich reklam na stronach wyników wyszukiwania Google lub na stronach partnerskich. 

Proces aukcji uwzględnia wiele czynników, takich jak oferowana cena za kliknięcie, jakość reklamy i wskaźniki jakości. Google Ads stosuje algorytmy, które analizują te czynniki i decydują, które reklamy zostaną wyświetlone, gdzie i w jakiej kolejności.

W rezultacie płatne reklamy są dopasowywane do określonych zapytań użytkowników, co zwiększa szanse na dotarcie do odpowiednich odbiorców. 

Reklamodawcy płacą tylko w przypadku kliknięć lub wyświetleń reklam, co daje im kontrolę nad wydajnością kampanii.

Jak działają reklamy w Google Ads

Czy warto korzystać z Google Ads?

Tak, warto korzystać z Google Ads, jeżeli przeanalizujesz wszystkie możliwości, ograniczenia i stwierdzisz, że ta strategia pomoże Ci w uzyskaniu wyznaczonych celów biznesowych. 

Zanim podejmiesz decyzję o uruchomieniu płatnych kampanii Google, sprawdź, co na ten temat mówią statystyki. 

Zalety Google Ads

Z Google Ads korzysta miesięcznie 246 milionów użytkowników, a niemal 80% internautów codziennie wyświetla reklamy za pośrednictwem sieci reklamowej Google (źródło: Gitnux). 

Trudno wyobrazić sobie promowanie usług czy produktów nowego na rynku przedsiębiorstwa w internecie, o którego istnieniu niewielu klientów ma pojęcie. Dane liczbowe wskazują na liczne zalety przemawiające za inwestycją w kampanie Google Ads. 

Kampanie Google Ads generują 2-krotnie więcej odwiedzających na stronie niż SEO

Reklamy Google Ads wygrywają z SEO w pozyskiwaniu zdecydowanych klientów odwiedzających stronę sklepu internetowego. Kampanie PPC (Pay Per Click) zapewniają błyskawicznie 2-krotnie więcej użytkowników w witrynie niż ma to miejsce w przypadku wyników organicznych (źródło: Techjury).

63% internautów kliknęło reklamę Google w 2022 roku

Według raportu Hubspot z 2022 roku 63% użytkowników kliknęło płatną reklamę w wyszukiwarce (źródło: Hubspot). Wyświetla się ona w wynikach Google, zarówno na samej górze, nad wynikami organicznymi, jak i pod nimi, i znajduje szczególne zainteresowanie użytkowników, którzy są zdecydowani na zakup konkretnej oferty. 

Reklamy Google Ads mogą zwiększyć rozpoznawalność marki o 80%

Uruchomienie kampanii PPC ma wpływ na budowanie marki i może zwiększyć jej świadomość nawet o 80%, a w przypadku niektórych branż nawet o wiele więcej. Zdaniem 89% specjalistów w dziedzinie marketingu popularność marki przekłada się na większe zainteresowanie klientów jej ofertą (źródło: Techjury). 

Klienci są aż o 70% bardziej skłonni do zakupu Twojego produktu, gdy korzystasz z retargetingu 

Retargeting to nic innego, jak przypomnienie użytkownikowi o Twojej stronie internetowej, którą wcześniej odwiedził, jednak z niej wyszedł, nie podejmując żadnej konwersji (np. nie zdecydował się na zakup produktu). 

Google Ads pozwala na ponowne wyświetlenie treści, w tym oferty, internautom, którzy wykazali zainteresowanie produktami czy usługami na stronie, ponieważ ją odwiedzili, ale na końcu opuścili. Dla niemal 70% klientów to działanie sprzyja zakupowi wcześniej obejrzanego asortymentu (źródło: Saleslion). 

Google Ads w lipcu 2023 roku udostępnia 6 typów reklamy, które dostosujesz do własnych oczekiwań i celów biznesowych. Platforma Google oferuje również specjalne formaty spełniające potrzeby wielu branż – np. hoteli, restauracji i producentów samochodów.  

Formaty kampanii Google Ads przedstawiono w poniższej tabeli.

 

Sieć wyszukiwaniaSieć reklamowaWideoZakupy GooglePromocja aplikacjiPerformance Max
  • YouTube
  • GSP
  • remarketing
  • remarketing dynamiczny
  • sieć reklamowa AdSense
  • aplikacje 
  • reklamy In-Stream
  • reklamy True-View Discovery
  • Bumper Ads
  • rozszerzenia produktowe
  • remarketing
  • reklamy w sieci reklamowej
  • reklamy w sieci wyszukiwania
  • remarketing dynamiczny
  • reklamy w Zakupach Google 
  • promocja w Google Play
  • pobranie aplikacji - sieć reklamowa
  • pobranie aplikacji - sieć wyszukiwania
  • remarketing 
  • reklamy w sieci wyszukiwania 
  • reklamy w sieci reklamowej  
  • reklamy w Mapach Google 
  • reklamy w Gmailu 
  • reklamy na kartach Discovery 

Możesz spróbować wyświetlać różne rodzaje reklam z tego samego konta Google Ads, łączyć je w ramach tej samej kampanii, by uzyskać satysfakcjonujące efekty oraz optymalnie wykorzystać swój budżet.

Aż  98% użytkowników korzysta z wyszukiwarki w celu znalezienia lokalnych firm, a Google Ads znacznie im to ułatwia

Płatne kampanie w wyszukiwarce Google umożliwiają dotarcie do klientów przebywających w okolicy Twojej firmy. Według danych udostępnionych w 2022 roku, aż 98% użytkowników szukało w internecie lokalnego przedsiębiorstwa (źródło: Safari Digital). 

Natomiast blisko 80% potencjalnych klientów chce reklam opartych na ich lokalizacji, by mieć możliwość odwiedzenia stacjonarnej siedziby firmy (źródło: Websiterating). 

Google Ads odgrywa dużą rolę w doborze słów kluczowych odpowiednich dla lokalnej branży, pozwala precyzyjnie określić grupę docelową, do której planujesz kierować swoje reklamy. Co ciekawe, 28% lokalnych wyników wyszukiwania jest konwertowanych na bezpośredni zakup (źródło: NotifyVisitors). 

Przykład

Poznańscy przedsiębiorcy oferują w swoim sklepie internetowym sprzedaż ręcznie wykonanych zegarków z unikatowymi motywami marynistycznymi. Jeżeli zaczną licytować słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym, np. „zegarki z motywem”, szybko stracą nakłady na reklamę w Google, a efekt będzie niewielki. Wynika to z konkurowania ze wszystkimi firmami, również poza lokalnym zasięgiem, oferującymi sprzedaż zegarków z jakimkolwiek motywem. 

Licytowanie fraz kluczowych, takich jak „zegarki z motywem marynistycznym w Poznaniu”, ma o wiele większy sens. Nie tylko zaoszczędzisz pieniądze na wyświetlanie reklamy Google Ads, lecz prawdopodobnie uzyskasz wyższy współczynnik konwersji, ponieważ Twoje reklamy będą kierowane na rynek niszowy wśród osób, które poszukują tych konkretnych produktów.

Średni zwrot z inwestycji (ROI) w Google Ads to aż 200%

Średni zwrot z inwestycji (ROI) w Google Ads to miara efektywności inwestycji reklamowej. Określa ona zysk uzyskany z kampanii w porównaniu z poniesionymi kosztami i pozwala w ten sposób ocenić opłacalność działań reklamowych. 

Statystyki wyraźnie wskazują na to, że średni ROI dla kampanii PPC wynosi 200%, co oznacza, że dobrze przygotowane płatne reklamy w Google to rentowna inwestycja dla firm promujących się w internecie.

Możliwe wyzwania Google Ads

Google Ads stawia również pewne wyzwania i ograniczenia. Ich znajomość pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie, czy warto korzystać z Google Ads  (dawniej Google AdWords) w budowaniu widoczności swojej marki w internecie. 

Wysokie koszty i duża konkurencja firm promujących się w Google Ads

Ryzyko nadmiernego wydatkowania i brak gwarancji ponoszenia niskich kosztów na płatne kampanie to możliwy scenariusz korzystania z usługi Google Ads.

Według 44% ekspertów z dziedziny marketingu, korzystanie z Google Ads nie pozwala im wygenerować znacznego ruchu na stronie ze względu na wysokie koszty i dużą konkurencję (źródło: Gitnux). 

Wybór najniższej stawki za kliknięcie reklamy w Google nie oznacza również ponoszenia niskich kosztów związanych z prowadzeniem kompleksowej kampanii. Owszem, możesz płacić mniejszą kwotę niż Twoja konkurencja.

Jeżeli jednak zdecydujesz się na promowanie firmy w internecie, wybór popularnych słów kluczowych będzie wiązał się z dużą konkurencją, a tym samym większymi wydatkami. 

Zarządzanie kampaniami Google Ads wymaga doświadczenia

Korzystanie z Google Ads może wydawać się intuicyjne i proste, jednak wciąż powinieneś mieć wiedzę na temat tego, jak pracować z automatyzacją oraz nowymi funkcjami pojawiającymi się w panelu płatnych kampanii. 

Samodzielne zarządzanie kampaniami Google jest opłacalne wtedy, gdy przeprowadzasz regularne audyty, dbasz o przygotowanie trafnych reklam i stron docelowych oraz na bieżąco śledzisz aktualizacje platformy Google Ads. 

Ryzyko nieefektywnych kliknięć

Inwestowanie w reklamy Google wiąże się z ryzykiem niskiej jakości kliknięć, czyli sytuacji, w których użytkownicy przypadkowo lub nieświadomie klikają na Twoje reklamy i nie podejmują dalszych kroków w ramach konwersji. 

To działanie może prowadzić do niskiej jakości ruchu na stronie, spadku jakości reklam, naruszenia zasad Google Ads (a tym samym do zawieszenia lub zamknięcia konta reklamowego) oraz złej reputacji marki.

Błędem jest inwestowanie w płatne kampanie Google Ads bez przygotowania witryny internetowej, do której będą kierowani potencjalni klienci.

Dobrze przygotowana reklama może skłonić użytkownika do kliknięcia, jednak to strona stanowi miejsce, na której użytkownicy podejmą ostateczną decyzję i działania, czyli kupią oferowany przez Ciebie produkt bądź zrezygnują i opuszczą stronę sklepu internetowego. 

Czy warto inwestować w Google Ads?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w reklamy Google Ads. Wady i zalety kampanii typu PPC sygnalizują, kiedy warto przemyśleć inwestycję w ramach prowadzenia płatnych kampanii Google. 

Większy pogląd na skuteczność korzystania z reklam Google Ads w promowaniu Twojej firmy uzyskasz po udzieleniu odpowiedzi na 3 pytania: 

  • Czego oczekujesz od Google Ads? 
  • Czy Google Ads to dla Ciebie rentowne rozwiązanie w sytuacji, w której się znajdujesz? 
  • Jakie koszty początkowe jesteś w stanie ponieść na prowadzenie kampanii w Google Ads? 

Czego oczekujesz od Google Ads?

Poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania to jedno, drugie – to czy rzeczywiście potrzebujesz płatnych reklam Google, by zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. 

Dylematy w tej sprawie rozwiązuje krótki przegląd tego, co może, a czego nie może Google Ads w promowaniu Twojej firmy w internecie. 

Czego nie zrobi dla Ciebie Google Ads:

  • nie zagwarantuje długofalowej sprzedaży i pozyskiwania stałych klientów do Twojego e-sklepu,  
  • nie zapewni przejścia klientów konkurencji do Twojej firmy, 
  • nie umieści Twojej reklamy na stronach internetowych konkurencji, 
  • nie sprawi, że Twoja witryna znajdzie się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania, 
  • nie będzie miało bezpośredniego wpływu na rentowność ze sprzedaży. 

Co może zrobić dla Ciebie Google Ads:

  • wesprze widoczność strony internetowej w wyszukiwarce wśród użytkowników poszukujących produkty i usługi z Twojej branży,
  • pomoże w dotarciu do potencjalnych klientów dzięki kierowaniu na segmenty odbiorców,
  • wypromuje Twój sklep internetowy wśród osób znajdujących się w pobliżu jego fizycznej lokalizacji,
  • wyświetli oferowane przez Ciebie produkty i usługi w wyszukiwarce obok konkurencyjnych.

Oczekiwania wobec Google Ads

Czy reklamy Google Ads są dla Ciebie rentowne w sytuacji, w której się aktualnie znajdujesz?

Opłacalność kampanii Google Ads zależy od wielu indywidualnych czynników, w tym konkurencyjności w danej branży, kosztów kliknięcia (CPC) i tego, jaki jest współczynnik konwersji. Niezależnie od celów biznesowych, prawdopodobnie znajdziesz się w jednej z poniższych sytuacji. 

Zarabiasz więcej niż wydajesz na kampanie Google Ads – zainwestuj w płatne kampanie, nie zapomnij jednak uwzględnić kosztów zarządzania kampaniami w Google (jeżeli powierzyłeś to zadanie zewnętrznej agencji). 

Masz problemy ze śledzeniem konwersji, a modele atrybucji Google Ads są dla Ciebie niejasne – wyłącz na chwilę kampanie w Google Ads, jeżeli przestajesz generować liczne zyski to znak, by dalej inwestować w płatne reklamy. 

Wskazówka

Jeśli skonfigurowałeś śledzenie konwersji, jednak masz problemy z ich rejestracją, sprawdź, czy dla Google Ads widoczny jest tag i czy rejestruje konwersje na koncie.

Skorzystaj z innych metod i narzędzi, np. Google Tag Assistant, aby zweryfikować, czy tag został umieszczony w odpowiednim miejscu oraz korzysta z właściwych parametrów kodu.

Rozwiązanie problemów ze stanem śledzenia konwersji to priorytet w uzyskaniu odpowiedzi na pytanie, czy warto inwestować w Google Ads. 

Zarabiasz tyle, ile wydajesz na prowadzenie kampanii Google Ads – zadaj sobie dodatkowe pytania przed podjęciem decyzji i zastanów się: 

  • czy Twoje marże zysku są na tyle wysokie, że nawet jeżeli koszty reklamy znajdują się na granicy rentowności, to wskaźnik ROI jest wciąż dodatni? 
  • Czy masz lojalnych klientów, powracających do Twojego e-sklepu? 
  • Czy pierwsza sprzedaż produktu lub usługi klientowi jest rentowna, biorąc pod uwagę wskaźnik CLV użytkownika (wskaźnik, który określa całkowitą wartość życiową klienta)?  

Upewnij się, że rzeczywiście sprzedajesz produkty za pośrednictwem reklam Google. Jeżeli tak – to zainwestuj w Google Ads. 

Kiedy kampanie Google Ads są opłacalne

Uzależniasz efektywność sprzedaży wyłącznie od kampanii Google Ads – reklamowanie się w Google Ads wymaga wkładu własnego budżetu. Jeżeli go nie posiadasz, powstrzymaj się od inwestycji w prowadzenie płatnych kampanii Google. W zamian możesz skoncentrować się na długofalowych, lecz skutecznych działaniach optymalizacyjnych witryny pod kątem SEO. 

Jakie koszty początkowe jesteś w stanie ponieść na prowadzenie kampanii w Google Ads?

Koszty początkowe promowania firmy przy pomocy Google Ads uzależnione są od tego, czy planujesz samodzielnie prowadzić kampanię, czy powierzysz to zadanie agencji zewnętrznej. 

W przypadku, gdy sam prowadzisz konto Google Ads, Twoje koszty będą ściśle związane z czasem, który poświęcisz na poznanie funkcjonalności platformy oraz zrozumienie schematu jej działania. 

Podejmij współpracę z zespołem ekspertów, by zyskać pewność i czas, który przeznaczyłbyś na naukę Google Ads i konfigurację kampanii. 

Pamiętaj, że poniesiesz wyższy koszt początkowy, gdy uiścisz opłatę z góry za tworzenie oraz zarządzanie reklamami przez specjalistów. Doświadczenie w zarządzaniu kampaniami Google Ads jest jednak niezastąpione, szczególnie jeżeli nie chcesz przepalić budżetu i stracić szansy na pozyskanie wysokiej jakości ruchu na stronie.

W Google Ads warto inwestować przede wszystkim ze względu na szeroki zasięg płatnych kampanii Google, precyzyjne targetowanie, maksymalizację ROI, różnorodność formatów reklamowych oraz elastyczność budżetu. 

Korzystanie z Google Ads wymaga jednak wiedzy, doświadczenia i ciągłego monitorowania wyników. 

Wybór płatnych kampanii Google Ads to dobry pomysł w przypadku gdy: 

  • zależy Ci na uzyskaniu natychmiastowych efektów, 
  • stawiasz pierwsze kroki w swojej branży, 
  • oferujesz nowatorski asortyment,
  • planujesz wprowadzić na rynek innowacyjny produkt lub usługę,
  • masz jasno zdefiniowaną grupę docelową lub lokalizację, do której chcesz dotrzeć. 

Zastanów się, czy chcesz inwestować w Google Ads, jeśli: 

  • dążysz do uzyskania długofalowej widoczności Twojej firmy w internecie, 
  • nie posiadasz dużego budżetu, 
  • zależy Ci na zmaksymalizowaniu długoterminowego zwrotu z inwestycji (ROI), 
  • chcesz docierać do potencjalnych klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego. 

Jeżeli wciąż rozważasz, czy płatne reklamy Google Ads to opłacalne przedsięwzięcie dla Twojej firmy,umów się na bezpłatną konsultację i analizę z naszym Specjalistą.

Dzięki rozmowie dowiesz się, czy warto zarabiać na reklamach Google w przypadku prowadzonej przez Ciebie działalności.

FAQ –  lista najczęstszych pytań i odpowiedzi dotyczących korzystania i inwestycji w Google Ads

Co daje reklama w Google Ads?

Reklama w Google Ads pomaga przedsiębiorstwom osiągać sukces w promowaniu produktów i usług w internecie. Daje możliwość dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów, zwiększając tym samym widoczność marki. 

Kampanie Google Ads umożliwiają precyzyjne docieranie do konkretnych odbiorców poprzez dostosowanie reklam do określonych słów kluczowych, lokalizacji czy preferencji demograficznych. 

Czy Google Ads (dawniej AdWords) jest płatne?

Tak, Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords) jest płatną platformą reklamową. To oznacza, że musisz płacić za wyświetlenia i kliknięcia swoich reklam w zależności od wybranego modelu płatności. 

Jak korzystać z Google Ads?

Jeżeli chcesz korzystać z Google Ads, załóż konto na (https://ads.google.com/), wybierz odpowiedni typ kampanii, stwórz reklamy, ustal budżet i targetowanie. 

Po przejściu tych etapów kampania będzie gotowa do uruchomienia i docierania do potencjalnych klientów w wynikach wyszukiwania Google lub na stronach partnerów sieci reklamowej.

Przeczytaj dodatkowy poradnik:

Jak założyć konto Google Ads? Krótka instrukcja obsługi dla początkujących

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 21 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...