Jak założyć konto Google Ads? Krótka instrukcja obsługi | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jak założyć konto Google Ads? Krótka instrukcja obsługi dla początkujących

Założenie i konfiguracja konta Google Ads może potrwać zaledwie 5 minut – tyle czasu potrzebujesz na rejestrację oraz wdrożenie pierwszych ustawień. To już prosta droga do uruchomienia pierwszej płatnej kampanii przyczyniającej się do wzrostu sprzedaży oraz promocji marki wśród użytkowników zainteresowanych zakupem Twoich produktów i usług w internecie. 

Z tego przewodnika dowiesz się:

  • czym jest konto Google Ads, 
  • czy konto Google Ads jest darmowe, 
  • jakie działania należy podjąć przed uruchomieniem kampanii w Google Ads, 
  • jak przebiega rejestracja konta Google Ads, 
  • co należy skonfigurować w ramach nowego konta Google Ads. 

Chcesz już teraz wiedzieć, jak założyć konto Google Ads? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym Specjalistą, który od początku zajmie się stworzeniem konta i kompleksowym przygotowaniem kampanii reklamowej w Google

Jak założyć konto Google Ads?

Co to jest konto Google Ads?

Konto Google Ads (dawniej Google AdWords) to narzędzie, które pomaga promować swoje produkty lub usługi w sieci internetowej. Działa na zasadzie reklam typu Pay-Per-Click, co oznacza, że płacisz tylko wtedy, kiedy ktoś faktycznie kliknie w Twoją reklamę.

Prowadzenie konta Google Ads umożliwia skierowanie reklamy do określonego odbiorcy, na przykład poprzez wybór lokalizacji geograficznej, języka, grupy wiekowej czy zainteresowań. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które pozwala na precyzyjne docieranie do odbiorców, co może przynieść lepsze wyniki niż tradycyjne metody reklamy.

Google Ads pozwala na śledzenie efektywności każdej reklamy, co daje możliwość optymalizacji kampanii i poprawy wyników na przyszłość. Ta platforma jest więc nie tylko skuteczna, ale daje też wiele informacji, które pomagają zrozumieć, co przyciąga uwagę odbiorców i jak najlepiej do nich dotrzeć.

Warto dodać, że Google Ads jest częścią ogromnej sieci Google, co oznacza, że reklamy mogą pojawić się nie tylko na stronie wyników wyszukiwania Google, ale także na stronach partnerskich, w tym na YouTube, czy na stronach związanych z Google Display Network.

Czy konto Google Ads jest darmowe czy płatne?

Konto Google Ads nie wymaga opłat za samą rejestrację i dostęp do platformy, jednak istnieją koszty związane z promocją swoich produktów oraz usług poprzez reklamy.

Korzystając z Google Ads, reklamodawcy muszą przygotować budżet na kampanie reklamowe, które są rozliczane na podstawie kliknięć lub wyświetleń. Sam dostęp do konta jest bezpłatny, jednak korzystanie z Google Ads wiąże się z uiszczaniem opłat uzależnionych od zakresu i efektywności reklam.

Zanim rozpoczniesz tworzenie konta Google Ads – wskazówki, które warto znać

Przed utworzeniem Google Ads musisz posiadać:

  • adres e-mail – połączony z usługami Google (Gmail bądź odpowiednio skonfigurowany adres mailowy na innej poczcie); 
  • stronę internetową firmy. 

Brak witryny nie jest przeciwwskazaniem do reklamowania się w Google, ponieważ wciąż możesz promować się w wyszukiwarce, korzystając z kampanii inteligentnych. Skierowane są one do osób, które rozpoczynają reklamowanie swojej firmy w internecie. 

Do efektywnego korzystania z konta Google Ads należy odpowiednio się przygotować. Dobrym pomysłem będzie, jeżeli sprawdzisz swoją stronę pod kątem odpowiedniej nawigacji, celem zapewnienia najlepszego doświadczenia użytkownikom (UX). 

Zainwestuj czas w budowę silnej struktury konta Google Ads, rozszerz listę słów kluczowych, zidentyfikuj wykluczenia, przetestuj reklamy i strony docelowe.

Zdefiniuj swoje cele oraz zastanów się, kto należy do Twojej grupy docelowej – kim są potencjalni klienci, jakie mają potrzeby, oczekiwania oraz zainteresowania. 

Zanim założysz konto Google Ads (dawniej Google AdWords), poświęć kilka tygodni na naukę tego narzędzia z dostępnych w sieci kursów, webinariów czy samego samouczka od Google.   

Jak założyć nowe konto Google Ads? Rejestracja w 2 instrukcjach

Aby założyć nowe konto Google Ads:

  • Po zalogowaniu się w Google przejdź na stronę internetową Google Ads.
  • W prawym górnym rogu znajdziesz dwa przyciski „Zaloguj się” i „Rozpocznij teraz”. 
  • Kliknij „Rozpocznij teraz”, a następnie „Nowe konto Google Ads”.
strona docelowa Google Ads
Strona docelowa Google Ads
pierwszy etap nowego konta Google Ads
Pierwszy etap tworzenia nowego konta Google Ads

Google Ads zapewnia 2 możliwości tworzenia konta – „Tryb inteligentny” oraz „Tryb eksperta”.

Tryb inteligentny zakłada pełną konfigurację, jednak wydłuża to cały proces rejestracji. Zakładanie konta Google Ads w trybie eksperta z kolei daje większą kontrolę nad tym, jak później będzie wyglądało stworzone konto. 

enlightenedZAPAMIĘTAJ!

Jeżeli zakładasz konto w trybie inteligentnym, możesz je w dowolnym momencie przełączyć na tryb eksperta. 
W drugą stronę, czyli po zmianie konta na tryb eksperta, niemożliwe jest powrócenie do trybu inteligentnego.

Tryb inteligentny

Założenie konta Google Ads w trybie inteligentnym wymaga utworzenia pierwszej kampanii. W tym celu powinieneś skoncentrować się na wykonaniu kilku kroków w rejestracji konta Google Ads.  

KROK 1. Zaloguj się w Google Ads 

W przypadku gdy:

  • posiadasz już konto Google – wpisz swój adres e-mail, hasło, a następnie kliknij opcję „Zaloguj się”; 
  • nie posiadasz konta Google bądź chcesz użyć innego adresu e-mail do logowania, skieruj się na dół strony, kliknij „Utwórz konto” i postępuj według instrukcji celem utworzenia, a następnie zatwierdzenia nowego konta Google. 

KROK 2. Utwórz kampanię 

Skonfiguruj następujące elementy:

  • wpisz nazwę, a następnie adres witryny internetowej przedsiębiorstwa;

Podaj nazwę firmy

Adres witryny docelowej firmy - Google Ads

Uzupełnienie danych dotyczących nazwy i strony internetowej firmy w ramach zakładania konta Google Ads w trybie inteligentnym

  • wybierz główny cel kampanii spośród dostępnych – możesz dążyć do uzyskania większej liczby połączeń, transakcji sprzedaży lub kontaktów do potencjalnych klientów w witrynie, wizyt w lokalizacji fizycznej Twojej firmy bądź obejrzeń i interakcji w YouTube; 
Cel reklamowy w Google Ads w trybie inteligentnym
Wybór głównego celu reklamowego podczas rejestracji konta Google Ads w trybie inteligentnym
  • napisz reklamę (tj. uzupełnij nagłówki H1, H2, H3 itd., treść i numer telefonu);
Napisz swoją reklame Google Ads
Tworzenie reklamy w ramach zakładania konta Google Ads w trybie inteligentnym 
  • podaj grupy tematyczne fraz kluczowych odpowiednich dla Twojej branży – określenie słów kluczowych pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy poszukują oferowanych przez Ciebie produktów i usług;
Grupy tematyczne słów kluczowych w trybie inteligentnym
Wybór grup tematycznych słów kluczowych na etapie zakładania konta Google Ads w trybie inteligentnym
  • określ lokalizację – masz do wyboru wyświetlania reklam użytkownikom znajdującym się w pobliżu wskazanego adresu lub w obszarach o konkretnych kodach pocztowych, w wybranych miastach lub regionach; 
Wybór lokalizacji Google Ads
Tworzenie konta Google Ads w trybie inteligentnym – wybór lokalizacji wyświetlania kampanii 
  • sprecyzuj budżet – możesz zdecydować się na wybór gotowej opcji budżetu bądź wpisać własny budżet. Wraz z wyświetlanymi stawkami pojawiają się szacunkowa liczba kliknięć reklamy miesięcznie oraz poniesione koszty w skali miesiąca; 
Określ budżet kampanii podczas zakładania konta Google Ads
Określenie budżetu kampanii przy tworzeniu konta Google Ads w trybie inteligentnym 
  • sprawdź poprawność kampanii – to ostatni etap zakładania konta Google Ads w trybie inteligentnym i tworzenia kampanii reklamowej.
Sprawdź poprawność kampanii w Google Ads
Weryfikacja utworzonej kampanii podczas zakładania konta Google Ads w trybie inteligentnym

KROK 3. Skonfiguruj informacje rozliczeniowe

Możesz skonfigurować informacje rozliczeniowe w następujący sposób: 

  • wybierz z menu opcję „Kraj rozliczenia”, następnie kraj bądź konkretną lokalizację przypisaną Twojemu adresowi rozliczeniowemu. Opcje płatności dostępne dla danej waluty i lokalizacji uzależnione są od regionu rozliczenia; 
  • upewnij się, czy masz wybraną właściwą strefę czasową. W sytuacji, gdy tak nie jest, kliknij menu, aby to zmienić. Od określonej strefy czasowej zależy prawidłowość w sporządzeniu określonych raportów, statystyk oraz płatności; 
  • jeżeli posiadasz kod promocyjny (inaczej kupon), wpisz go w polu „Oferta dla nowych reklamodawców”, a następnie kliknij przycisk „Zastosuj”; 
Potwierdzenie informacji rozliczeniowych
Konfiguracja informacji rozliczeniowych podczas rejestracji konta Google Ads w trybie inteligentnym
  • po zrealizowaniu wcześniejszych kroków, wyświetli się opcja dotycząca wyboru aktualnego profilu płatności lub utworzenia nowego. Standardowy typ konta to  „Organizacja” (w przypadku ustawienia reklam dla firmy lub spółki), ale możesz go przełączyć na „Osobisty”; 
  • wybierz cel korzystania – firmowy (dla firm i spółek); 
  • uzupełnij dane podatnika – wpisz europejski numer VAT (NIP) poprzedzony „PL” (np. PL 9876543210); 
  • uzupełnij dane formy płatności (m.in. karty kredytowej, debetowej lub konta PayPal), z której chcesz korzystać na założonym koncie Google Ads. Płatności automatyczne odpowiadają za cykliczne pobieranie opłat za reklamy. 
Potwierdzenie informacji o koncie
Przykładowe dane uzupełniane w sekcji „Potwierdzanie informacji rozliczeniowych” przy zakładaniu konta w Google Ads

KROK 4. Wybierz opcję  „Prześlij”

Utwórz kampanię, aby sfinalizować proces konfiguracji konta Google Ads. Zatwierdzenie utworzonej kampanii i skonfigurowanego konta reklamy zajmuje około jednego dnia. Po upływie wyznaczonego okresu, reklama będzie widoczna dla potencjalnych klientów. 

Tryb eksperta

Założenie konta Google Ads w trybie eksperta nie wymaga uruchomienia pierwszej kampanii.  Wystarczy, że wykonasz kilka kroków podczas rejestracji konta w Google Ads (dawniej Google AdWords). 

KROK 1. Zaloguj się w Google Ads

W przypadku gdy:

  • posiadasz już konto Google – wpisz swój adres e-mail, hasło, a następnie kliknij opcję „Zaloguj się”; 
  • nie posiadasz konta Google bądź chcesz użyć innego adresu e-mail do logowania, skieruj się na dół strony, kliknij „Utwórz konto” i postępuj według instrukcji celem utworzenia, a następnie zatwierdzenia nowego konta Google. 

KROK 2. Przełącz na tryb eksperta

Przejście w tryb eksperta
Wybór opcji “Przełącz na tryb eksperta” na drugim etapie tworzenia konta Google Ads

Konto eksperta możesz utworzyć na dwa sposoby:

  1. razem z kampanią – skonfiguruj elementy, takie jak: cel kampanii i typ kampanii (uzależniony od celu), ustawienia i funkcje kampanii, grupę reklam, reklamę, płatności (w tym jej formę). 
  2. bez kampanii – na samym początku lepiej skonfigurować konto, a dopiero potem rozpocząć budowę kampanii. 
Tworzenie nowej kampanii tryb eksperta
Wybór celu vs zakładanie konta Google Ads bez tworzenia kampanii – tryb eksperta

KROK 3. Wybierz  „Utwórz konto bez kampanii” i przejdź do sekcji „Potwierdź informacje o firmie” 

Na tym etapie Google pyta o dane dotyczące: 

  • kraju rozliczenia; 
  • strefy czasowej – dopasuj do obszaru realizowanych kampanii, ponieważ w różnych państwach może ona się znacząco różnić. Zmień strefę czasową, w sytuacji, w której zamierzasz prowadzić kampanię reklamową w Kanadzie. Unikniesz wyprowadzenia błędnych statystyk z efektów osiągniętych w ciągu dnia oraz w nocy; 
  • waluty – dostosuj ją do kraju, w którym świadczysz usługi lub sprzedajesz produkty. Jeżeli tego nie zrobisz, algorytmy Google mogą wysnuć nieprawidłowe informacje na temat zwrotu z inwestycji. W konsekwencji kampania nie przyniesie spodziewanych rezultatów.
Potwierdź informacje o firmie
 Tworzenie konta Google Ads w trybie eksperta – uzupełnianie informacji odnośnie do kraju rozliczenia, strefy czasowej i waluty

Zadbaj o to, aby te informacje zostały wprowadzone bezbłędnie, ponieważ ich edycja może potrwać nawet kilka dni.

KROK 4. Wybierz opcję „Prześlij” i zakończ konfigurację konta

Po przesłaniu informacji o firmie, konto Google Ads zostaje założone. W prawym górnym rogu, tuż nad adresem e-mail, znajdziesz nadany indywidualny numer identyfikacyjny („Identyfikator klienta Google Ads”).

Google Ads ostatni etap rejestracji
Ostatni etap tworzenia konta Google Ads w trybie eksperta

Identyfikator klienta złożony z 10 cyfr oddzielonych dywizem, możesz wykorzystać do łączenia się z innymi usługami Google (np. Google Analytics). Identyfikator klienta Google widoczny jest również po kliknięciu ikony z napisem „Pomoc” na dole menu. 

Nadany indywidualny numer identyfikacyjny przyda się w sytuacji, gdy zdecydujesz się zlecić zarządzanie kampanią agencji marketingowej.

Numer identyfikacyjny w Google Ads
Identyfikator klienta Google Ads 

Konfiguracja konta Google Ads

Po założeniu konta Google Ads w trybie eksperckim, bez tworzenia kampanii, czeka Cię konfiguracja płatności. Opcja dostępna jest w panelu Google Ads, wystarczy, że klikniesz zlokalizowane w górnej części – „Narzędzia i ustawienia” → „Płatności” → „Konfiguracja płatności”.

Widok panelu Google Ads
Widok panelu Google Ads – „Narzędzia i ustawienia”

Podczas wprowadzania ustawień płatności, postępuj według wytycznych, zgodnie z którymi uzupełniane są informacje rozliczeniowe przedstawione w kroku 3. dla rejestracji konta w trybie inteligentnym. 

Zarządzanie dostępem do konta Google Ads

Nadawanie dostępu do nowo utworzonego konta Google Ads to kolejny krok na drodze do pełnej konfiguracji. Gdy przyznasz dostęp innym pracownikom firmy, możesz wspólnie z nimi zarządzać uruchomionymi kampaniami. W każdej chwili masz możliwość wprowadzenia zmian w poziomie dostępu użytkownika lub całkowitego go odebrania. 

Po przejściu do sekcji „Konfiguracja” → „Dostęp i bezpieczeństwo”, w panelu wyświetli się adres Twojego maila. Jeżeli chcesz nadać dostęp innemu użytkownikowi, kliknij niebieski przycisk ze znakiem „+”.

Nadanie dostępu do konta Google Ads
Nadawanie dostępu do konta Google Ads 

Następnie wpisujesz adres e-mail osoby, której chcesz przyznać dostęp. Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoi  współpracownicy mieli te same uprawnienia do zarządzania kampanią, co Ty – wybierz poziom dostępu do konta – „Administrator”. 

Następnie kliknij „Wyślij zaproszenie”. O przyznanym dostępie współpracownik dowie się, dzięki wiadomości dostarczonej na wskazanego maila. 

W panelu, w sekcji „Użytkownicy”, również pojawi się adres mailowy osoby, która otrzymała dostęp wraz ze wskazaniem na jakim poziomie. 

Kolejne działania w konfiguracji na koncie Google Ads 

Zanim uruchomisz pierwszą kampanię Google Ads, zadbaj o konfigurację:

  • listy wykluczających słów kluczowych – czyli tych fraz, na które Twoja strona nie chce wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Im więcej wyeliminujesz słów, tym mniejsza szansa na przepalenie budżetu, 
  • konwersji –  inaczej celów i aktywności, których oczekujesz od użytkowników po obejrzeniu Twojej reklamy, np. kliknięcia numeru kontaktowego czy uzupełnienie formularza kontaktowego, 
  • źródła danych o odbiorcach – stwórz grupy odbiorców, do których będziesz mógł kierować spersonalizowane reklamy na podstawie interakcji z firmą w sieci, 
  • kompatybilności z innymi usługami Google (np. z Google Analytics, Tag Google Ads). 

Tworzenie konta Google Ads – podsumowanie 

Proces tworzenia konta Google Ads możesz przejść w 6 prostych krokach: 

  1. Zaloguj się na koncie Google. 
  2. Przejdź do ads.google.com, a następnie wybierz – „Nowe konto Google Ads”. 
  3. Przełącz na tryb eksperta, jeżeli chcesz przyspieszyć proces rejestracji. 
  4. Kliknij „Utwórz konto bez kampanii”. 
  5. Przejdź do sekcji „Potwierdź informacje o firmie” i uzupełnij dane według wskazanych wytycznych. 
  6. Kliknij „Prześlij”. 

Zarejestruj się w Google Ads, aby uruchomić pierwszą kampanię, zdobyć potencjalnych klientów oraz zwiększyć rozpoznawalność firmy w wynikach wyszukiwania.

FAQ –  lista najczęstszych pytań i odpowiedzi na temat zakładania konta Google Ads 

Jak prawidłowo zarejestrować konto Google Ads?

Aby prawidłowo zarejestrować konto Google Ads, przejdź na stronę główną Google Ads i kliknij przycisk „Zacznij teraz”. Następnie podaj odpowiednie dane, takie jak adres e-mail, nazwę konta i preferowany sposób płatności. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych informacji możesz już korzystać z pełnych funkcji i możliwości konta Google Ads.

Jak wejść na konto Google Ads?

W pierwszej kolejności, aby wejść na konto Google Ads, otwórz przeglądarkę internetową i przejdź na stronę główną Google Ads. Następnie kliknij przycisk „Zaloguj się”  i wprowadź dane logowania, takie jak adres e-mail i hasło powiązane z kontem Google Ads. Po prawidłowym zalogowaniu zyskujesz pełny dostęp do konta Google Ads i zarządzania kampaniami reklamowymi.

Jak nadać dostęp do konta Google Ads?

W celu nadania dostępu do konta Google Ads zaloguj się do swojego konta Google, odszukaj ustawienia konta i wybierz opcję zarządzania dostępem. Następnie dodaj nowego użytkownika, określ jego uprawnienia i potwierdź zmiany.

Jak korzystać z Google Ads? 

Jeżeli chcesz korzystać z Google Ads, utwórz konto Google Ads, wybierz odpowiednie cele reklamowe i budżet, a następnie stwórz i uruchom kampanie reklamowe.

Po wyborze oferowanych przez Ciebie usług i produktów, które chcesz promować na swojej stronie, stwórz listę grup reklamowych oraz wybierz odpowiednie słowa kluczowe. W kolejnym etapie przygotuj reklamy, które są dostosowane do wybranych fraz kluczowych oraz stron docelowych.

Po uruchomieniu kampanii Google Ads możesz monitorować wyniki, analizować dane oraz dostosowywać strategię w celu optymalizacji efektów reklamowych.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 22 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...