Rozszerzenia reklam w Google Ads – czym są komponenty i jak je tworzyć? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Rozszerzenia reklam w Google Ads – czym są komponenty i jak je tworzyć?

Istnieje aż 19 komponentów (dawniej rozszerzeń) reklam w Google Ads. Wszystkie rozszerzenia reklam łączy wspólna korzyść – dostarczenie użytkownikowi przydatnych informacji na temat oferowanego produktu lub usługi w jednym miejscu.

Sposób tworzenia rozszerzeń w reklamie Google Ads jest niezwykle prosty. Zależy od wyboru komponenta w ramach płatnych kampanii oraz indywidualnych preferencji reklamodawcy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym są rozszerzenia reklam w Google Ads,
  • jakie są korzyści rozszerzeń reklam Google Ads,
  • w jaki sposób tworzyć komponenty w reklamie Google,
  • jakie są rodzaje rozszerzeń reklam Google,
  • czy reklama Google Ads będzie działać bez ustawienia określonego komponenta.

Rozszerzenia reklam w Google Ads

Czym są rozszerzenia reklam w Google Ads?

Komponenty reklam w Google Ads (dawniej rozszerzenia reklam) to dodatkowe informacje lub elementy, które można dodać do standardowych reklam tekstowych lub reklam graficznych w kampaniach reklamowych prowadzonych w Google Ads.

Komponenty reklam w Google Ads mają na celu zwiększenie widoczności Twoich kampanii, dostarczenie dodatkowych informacji potencjalnym klientom i zachęcenie ich do interakcji z Twoją firmą.

Dzięki rozszerzeniom reklamy staną się bardziej atrakcyjne i funkcjonalne dla użytkowników przeglądających wyniki wyszukiwania lub strony internetowe.

Dlaczego warto korzystać z rozszerzeń reklam w wyszukiwarce i w sieci reklamowej Google? 2 główne zalety

Z rozszerzeń reklam w wyszukiwarce i w sieci reklamowej Google warto korzystać z 2 powodów:

  • dostarczenie większej ilości informacji użytkownikom oraz przekonanie ich do kliknięcia reklamy Google Ads,
  • uzyskanie większej widoczności reklamy Google Ads pod względem wyższego rankingu reklamy,
  • zajęcie większej przestrzeni reklamy Google Ads w wynikach wyszukiwania, co prowadzi do mniejszej widoczności reklam konkurencji.

W parze z 2 głównymi zaletami korzystania z komponentów reklam Google Ads idzie większy współczynnik klikalności. Prowadzi on do wyższej pozycji w rankingu reklamy Google, skuteczniejszego wykorzystania budżetu na kampanie PPC, obniżenia kosztów kliknięcia oraz wygenerowania wysokiej jakości leadów.

Jakie są typy rozszerzeń w Google Ads? 19 typów komponentów Google Ads

W Google Ads istnieje aż 19 typów rozszerzeń reklam, z czego 11 to komponenty tworzone ręcznie, natomiast pozostałe 8 – stanowią komponenty dodawane automatycznie.

Rozszerzenia ręczne reklam w Google Ads

Komponenty ręczne reklam w Google Ads wymagają od reklamodawcy konfiguracji ustawień.
Oto lista 11 rozszerzeń reklam Google, nad którymi reklamodawca ma pełną kontrolę.

1. Komponenty z linkami do podstron

Komponenty z linkami do podstron to najpopularniejszy typ rozszerzenia stron internetowych w kampanii Google Ads, dzięki któremu jesteś w stanie dodać do swoich reklam więcej linków.

Komponenty z linkami do podstron
Przykład komponentu z linkami do podstron tworzonego ręcznie w reklamie Google Ads

Linki do podstron służą kierowaniu użytkowników na wybrane strony w witrynie i wyświetlają się pod reklamą Google Ads w wynikach wyszukiwania Google.

Zawierają w sobie poniższe pole do wypełnienia:

  • rzeczywisty tekst linku (tekst linku do podstrony) – informuje użytkownika, co może kliknąć w ramach reklamy Google Ads;
  • linia tekstu 1 i linia tekstu 2 – opisy o długości do 25 znaków ze spacjami każdy, które pozwalają na uzupełnienie dodatkowego kontekstu do wprowadzonej wyżej tekstu linku do podstrony;
  • końcowy adres URL.
Dodawanie linków po podstron w reklamie Google Ads
Dodawanie linków do podstron w reklamie Google Ads

Wskazówki dotyczące dodawania komponentów z linkami do podstron w reklamie Google Ads:

  • Skonfiguruj co najmniej 2 rozszerzenia linków do podstron jednocześnie,
  • Upewnij, że linki do podstron prowadzą do tych samych domen, co Twoje reklamy Google Ads,
  • Sprawdź, czy Twoje rozszerzenia linków do podstron wypełnione są wystarczającą liczbą słów kluczowych w tekście.

2. Komponenty z rozszerzeniem informacji

Komponenty z rozszerzeniem informacji w reklamie Google Ads to rozszerzenie, które wyświetla się pod reklamą tekstową w formie nagłówka bądź listy.

Aby skonfigurować komponent z rozszerzeniem informacji, musisz wybrać język i typ nagłówka. To tekst szablonowy, który automatycznie pojawi się przed wybranymi informacjami w witrynie.

W następnej kolejności będziesz mógł dodać po maksymalnie 10 wartości składających się 25 znaków ze spacjami. Wartości podczas dodawania rozszerzeń informacji to co najmniej 3 cechy, usługi lub produkty nawiązujące bezpośrednio do utworzonego nagłówka.

Dodawanie rozszerzenia informacji w reklamie Google Ads
Dodawanie rozszerzenia informacji w reklamie Google Ads

Dostępnymi typami nagłówka w rozszerzeniach informacji w witrynie są:

  • kierunki studiów,
  • kursy,
  • marki,
  • miejsca docelowe,
  • modele,
  • okolice,
  • polecane hotele,
  • programy,
  • style,
  • typy,
  • ubezpieczenia,
  • udogodnienia,
  • usługi.

Wskazówka dotyczące dodawania komponentów z rozszerzeniem informacji w reklamie Google Ads:

Zweryfikuj, czy wprowadzone przez Ciebie wartości jasno informują o tym, co oferujesz – np. zamiast stwierdzenia „innowacyjne usługi informatyczne”, zawrzyj, jakie konkretnie elementy wchodzą w tego typu usługi z dziedziny IT.

Przykład rozszerzenia informacji w reklamie Google Ads
Przykład rozszerzenia informacji w reklamie Google Ads

3. Komponenty z objaśnieniem

Komponenty z objaśnieniem w reklamie Google Ads wyróżnia prosta struktura. To krótkie fragmenty tekstu (do 25 znaków ze spacjami), które wyświetlane są tuż po opisach reklam, np. „Bezpłatna dostawa” lub „Obsługa 24h na dobę”.

W wynikach wyszukiwania nie różnią się niczym od tekstu opisu. Jednak ten typ rozszerzenia Google Ads pozwala na uzupełnienie treści o dodatkowe informacje, na które pierwotnie nie ma miejsca.

Uwaga: Maksymalnie możesz wyświetlać 10 objaśnień, jednak ich liczba uzależniona jest od – odstępów pomiędzy znakami, używanej przeglądarki i rodzaju urządzenia.

Dodawanie komponentu z objaśnieniem w reklamie Google Ads

Reklamy Google Ads z objaśnieniami pojawiają się, zarówno na górze, jak i na dole strony Google.

Wskazówka dotycząca dodawania komponentów z objaśnieniem w reklamie Google Ads:

Unikaj powielania rozszerzeń objaśnień w reklamie Google – powtarzanie tego samego 2-krotnie może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

4. Komponenty z obrazem

Komponenty z obrazem to rozszerzenia graficzne reklam w Google Ads umożliwiające dodanie do dotychczasowych reklam tekstowych różnych, ciekawych elementów wizualnych.

Możesz przesłać w panelu Google Ads kwadratowe obrazy 1 × 1 w zalecanym rozmiarze 1200 × 1200 pikseli o wadze do 5120 KB, które będą wyświetlać się pod tekstem reklamy Google.

Dodawanie komponentu grafiki reklam Google Ads
Dodawanie komponentu grafiki reklam Google Ads

Wskazówka dotycząca dodawania komponentów z obrazem w reklamie Google Ads:

Zadbaj o to, aby obrazy spełniały standardy jakości Google Ads: nakładki logo, nakładki tekstowe oraz rozmyte lub źle przycięte obrazy są niedozwolone.

5. Komponenty do wykonywania połączeń

Komponenty do wykonywania połączeń w reklamie Google Ads pozwalają reklamodawcy na dodanie do reklamy numeru kontaktowego, dzięki któremu użytkownik może błyskawicznie zrealizować połączenia po wyszukaniu usługi lub produktu.

W przypadku reklam wyświetlanych na telefonach komórkowych rozszerzenie do wykonywania połączeń pojawi się pod reklamą Google Ads. Użytkownicy komputerów stacjonarnych zobaczą komponent do wykonywania połączeń obok adresu URL.

Komponent do wykonywania połączeń pozytywnie wpływa na współczynnik klikalności, prowadząc do jego wzrostu oraz zwiększa zaangażowanie klienta, bezpośrednio przyczyniając się do uzyskania wartościowych konwersji. Umożliwia także mierzenie ilości połączeń bezpośrednio z kampanii Google Ads.

Przykład

Przedsiębiorca prowadzi bar mleczny w Poznania. Dodaje komponent do wykonywania połączeń  do swojej reklamy Google Ads promującej domowe obiady. Internauci, wpisując zapytanie w wyszukiwarkę „domowe obiady Poznaniu”, mogą zobaczyć Twoją reklamę, kliknąć przycisk „Zadzwoń” i od razu złożyć zamówienie.

Dodawanie komponentu do wykonywania połączeń w reklamie Google Ads
Dodawanie komponentu do wykonywania połączeń w reklamie Google Ads

6. Komponenty z formularzem kontaktowym

Komponenty z formularzem kontaktowym to typ rozszerzenia Google Ads, dzięki któremu zwiększysz liczbę konwersji. Umożliwia użytkownikowi wypełnienie formularza bezpośrednio z poziomu reklamy, bez konieczności klikania i przechodzenia na stronę docelową witryny.

Aby dodać rozszerzenia formularzy kontaktowych, musisz:

  • zaakceptować Warunki korzystania z usług Google,
  • stworzyć nagłówek i opis oraz wpisać nazwę firmy,
  • skonfigurować wszystkie pytania (dane kontaktowe, informacje o pracy, pytania kwalifikujące),
  • wybrać obraz tła,
  • utworzyć wiadomości o przesłaniu wypełnionych formularzy kontaktowych,
  • wybrać wezwanie do działania oraz sposób, w jaki będziesz eksport potencjalnych klientów z Google Ads.

Dodawanie komponentu z formularzem kontaktowym w reklamie Google Ads

Dodawanie komponentu z formularzem kontaktowym w reklamie Google Ads
Dodawanie komponentu z formularzem kontaktowym w reklamie Google Ads

7. Komponenty z lokalizacją

Komponenty z lokalizacją to rozszerzenie lokalizacji Google Ads, które wyświetla się pod tekstem reklamy. Masz możliwość wyboru lokalizacji na podstawie zsynchronizowanego wcześniej konta Google Moja Firma oraz wprowadzonych informacji o firmie w ustawieniach.

Reklama Google Ads, do której dołączysz komponent z lokalizacją, pozwoli na wyświetlanie w reklamie w Mapach Google i wynikach wyszukiwania, takich informacji, jak – adres firmy, mapka z lokalizacją oraz odległością użytkownika od Twojej siedziby.

Przykład rozszerzenia z lokalizacją w reklamie Google Ads
Przykład rozszerzenia z lokalizacją (z wyświetlonym adresem restauracji) w reklamie Google Ads 

Rozszerzenia z lokalizacją działają w kampaniach Google w sieci wyszukiwania, na platformie YouTube oraz w kampaniach Performance Max.

Wskazówka dotycząca dodawania komponentów z lokalizacją w reklamie Google Ads:

Pamiętaj, aby przy zmianie adresu siedziby zaktualizować go w ramach rozszerzenia, by móc wyświetlać prawidłowo reklamy Google Ads i nie wprowadzać użytkownika w błąd.

8. Komponenty z powiązaną lokalizacją

Komponenty z powiązaną lokalizacją przeznaczone są dla reklamodawców sprzedających swoje produkty w sieci sklepów stacjonarnych. Jeżeli zdecydują się na wybór tego typu rozszerzeń reklamy w Google Ads, będą mogli docierać do klientów podczas procesu zakupowego.

Rozszerzenie powiązanej lokalizacji w reklamie Google Ads pomaga potencjalnym klientom w znalezieniu sklepów oferujących Twoje produkty lub usługi.

Dodawanie komponentu z powiązaną lokalizacją w reklamie Google Ads
Dodawanie komponentu z powiązaną lokalizacją w reklamie Google Ads

9. Komponenty z cenami

Komponenty z cenami to rozszerzenie reklamy Google Ads dodawane w sieci wyszukiwania do reklam tekstowych. Rozszerzenie cen pozwala na dokładniejsze przedstawienie oferty (produktów i usług) oraz skierowanie użytkowników do miejsca, gdzie znajdą poszukiwany asortyment.

Podczas dodawania rozszerzenia cen w panelu Google Ads wyświetlą Ci się poniższe opcje:

  • język,
  • waluta,
  • kwalifikator ceny,
  • typ rozszerzenia cen (marki, wydarzenia, lokalizacje, okolice, kategorie produktów, typy produktów, kategorie usług, typy usług, usługi).

Po skonfigurowaniu ustawień odnoszących się do komponentów z cenami musisz podać nazwę produktu, opis, cenę i końcowy adres URL.

Uwaga: W jednym zestawie reklam możesz dodać maksymalnie 8 rozszerzeń cen.

Dodawanie komponentu z cenami w reklamie Google Ads
Dodawanie komponentu z cenami w reklamie Google Ads

Wskazówka dotycząca dodawania komponentów z cenami w reklamie Google Ads:

Zadbaj o responsywność swojej witryny internetowej, na którą zostanie przekierowany użytkownik, jeżeli kliknie rozszerzenie z cenami.

10. Komponenty z linkiem do aplikacji

Komponenty z linkiem do aplikacji to rozszerzenia aplikacji w reklamie Google Ads dostępne wyłącznie pod tekstem reklamy w wyszukiwarce. Aby z tej funkcji skorzystać, musisz posiadać aplikację na iOS bądź Android, aby następnie ją wyszukać i wyświetlić jako opcję rozszerzenia.

Dodawanie komponentu z linkiem do aplikacji w reklamie Google Ads
Dodawanie komponentu z linkiem do aplikacji w reklamie Google Ads

Wskazówka dotycząca dodawania komponentów z linkiem do aplikacji w reklamie Google Ads:

Użyj rozszerzenia z linkiem do aplikacji w kampanii w sieci wyszukiwania, aby uzupełnić już prowadzoną kampanię promującą aplikację. Dzięki temu zabiegowi zmaksymalizujesz liczbę pobrań aplikacji w wielu różnych typach kampanii Google Ads.

11. Komponenty z promocją

Komponenty z promocją wspierają działanie reklam w tekstowych w sieci wyszukiwania.
Rozszerzenie reklamy z promocjami wskazuje na informacje o wyprzedażach i promocjach użytkownikom zainteresowanym zakupem produktu lub usługi danej firmy.

Podczas dodawania rozszerzenia promocji w reklamie Google Ads musisz określić takie parametry, jak:

  • język,
  • waluta,
  • typ promocji (rabat kwotowy, rabat procentowy, maksymalna kwota rabatu, maksymalny procent rabatu),
  • nazwę produktu,
  • końcowy URL,
  • szczegóły promocji.

Dodatkową opcją jest wybór okazji (np. Boże Narodzenie) lub zakresu dat, w ramach których będziesz wyświetlać reklamę z promocją na dany produkt lub usługę.

Dodawanie komponentu z promocją w reklamie Google Ads
Dodawanie komponentu z promocją w reklamie Google Ads

Wskazówka dotycząca dodawania komponentów z promocją w reklamie Google Ads:

Skorzystaj z opcji dat rozpoczęcia i zakończenia, ponieważ tego typu rozszerzenie używanie jest głównie w przypadku wyprzedaży okazjonalnych i promocji krótkoterminowych. W ten sposób nie będziesz musiał zmieniać informacji oraz ich aktualizować.

Rozszerzenia automatyczne reklam w Google Ads

Automatyczne komponenty reklam w Google Ads funkcjonują, jeśli nie ma wdrożonych rozszerzeń ręcznych oraz są tworzone na podstawie informacji ze strony internetowej  reklamodawcy.

Rozszerzenia automatyczne reklam Google Ads

Wyróżnia się aż 8 automatycznych komponentów na poziomie konta Google Ads. 

1. Dynamiczne linki do podstron

Dynamiczne linki do podstron to typ rozszerzeń automatycznych reklam w Google Ads, który pomaga w kierowaniu użytkowników do właściwego miejsca na Twojej stronie internetowej. Uzupełniają reklamy tekstowe i w formie wideo o trafne linki prowadzące do konkretnych podstron witryny.

Przykład

Przedsiębiorca prowadzi hurtownię optyczną. Jego komponenty mogą zawierać linki z wyświetlanym tekstem dotyczącym – salonu optycznego, gabinetu czy kontaktu z firmą.

enlightened Zapamiętaj!

Dynamiczne linki do podstron działają tylko w reklamach wideo ukierunkowanych na cele takie jak – „Sprzedaż”, „Ruch w witrynie” bądź „Potencjalni klienci”.

2. Dynamiczne rozszerzenia informacji

Dynamiczne rozszerzenia informacji to kolejny z automatycznych komponentów, którego zadaniem jest uzupełnienie opisu o dodatkowe informacje dla klientów. Dzięki niemu klienci będą mogli lepiej zapoznać się z promowanym asortymentem w reklamie Google Ads.

Informacje pojawiające się w rozszerzeniach w reklamie Google Ads odpowiadają poszczególnym kategoriom treści w zarządzanej przez Ciebie witrynie.

Przykład

Użytkownik wpisuje wyrażenie „telefony komórkowe”. Mogą wyświetlić mu się reklamy Ceneo z dynamicznymi rozszerzeniami informacji, takimi jak nazwy konkretnych marek smartfonów i inne właściwości.

3. Automatycznie utworzone komponenty z lokalizacją

Automatycznie utworzone komponenty z lokalizacją to rodzaj rozszerzenia w reklamie Google Ads, dzięki któremu użytkownicy łatwiej znajdują lokalizację interesującej ich firmy.

Na komponenty z lokalizacją składają się takie dane jak:

  • adres siedziby przedsiębiorstwa,
  • odległość,
  • wskazówki dojazdu do miejsca docelowego,
  • numer telefonu,
  • przycisk połączenia.

Po kliknięciu komponentów wyświetlonych w reklamie Google Ads internauta uzyska więcej informacji na temat lokalizacji wybranej firmy.

enlightened Zapamiętaj!

Google automatycznie dopasuje firmę do znanych lokalizacji (na podstawie danych na koncie i stronie docelowej), jeżeli wcześniej nie określisz lokalizacji na koncie Google Ads. Aby uniknąć nieporozumień i zagwarantować największą precyzję, zdecyduj się na ręczne uzupełnienie informacji odnośnie do lokalizacji firmy.

4. Oceny sprzedawcy

Oceny sprzedawców to jeden z wielu rodzajów automatycznych rozszerzeń reklam Google Ads. Wskazuje na opinie użytkowników na temat reklamodawcy.

To rozszerzenie w kampanii PPC umożliwia poznanie poziomu zadowolenia klientów, którzy skorzystali z usługi i zdecydowali podzielić się swoimi wrażeniami poprzez wystawienie odpowiedniej oceny od 1 do 5 gwiazdek.

Poza widokiem gwiazdek, na ocenę reklamodawcy składają się poniższe dane:

  • łączna liczba uzyskanych ocen przedstawiona w nawiasie,
  • kwalifikator wyjaśniający uzyskanie takiej, a nie innej oceny (w przypadku odpowiednio dostępnych danych).

Uwaga: Nie musisz reklamować się w Zakupach Google ani posiadać konta Google Merchant Center, by móc korzystać z rozszerzenia ocen sprzedawców w sieci wyszukiwania.

5. Dynamiczne objaśnienia

Dynamiczne objaśnienia jako typ komponentu tekstowego wyświetlane są automatycznie w reklamach w wyszukiwarce Google. Użytkownicy, którzy wpisują zapytanie w Google, zobaczą reklamy i wyniki wyszukiwania podobne do Twojej strony internetowej.

Reklamy Google Ads wyświetlą wszystkie najważniejsze informacje o promowanej ofercie w witrynie, aby ułatwić podjęcie decyzji potencjalnemu klientowi.

Przykład objaśnień reklamy Google Ads

Strona internetowa reklamodawcy zawiera takie informacje, jak – „10 lat doświadczenia na rynku”, „Zamów online” czy „Certyfikowani pozycjonerzy”. Dane te wyświetlą się jednocześnie z tekstem reklamy Google Ads bądź z reklamą wideo jako rozszerzenie z objaśnieniem.

6. Zautomatyzowanie komponenty z linkiem do aplikacji

Komponenty z linkiem do aplikacji to automatyczny typ rozszerzenia reklam Google Ads, który służy implementacji w reklamie tekstowej linku do aplikacji przeznaczonej na komórki lub tablety.

Internauci po kliknięciu nagłówka reklamy, przejdą do witryny bądź kliknąć link przekierowujący ich bezpośrednio do aplikacji.

Uwaga: Zautomatyzowane komponenty z linkiem do aplikacji działają wyłącznie w reklamach w wyszukiwarce.

7. Komponenty z dynamicznym z obrazem

Komponenty z obrazem dynamicznym stanowią jeden z dostępnych rozszerzeń automatycznych reklam Google Ads. Umożliwiają wybór ze strony docelowej Google elementów graficznych, uzupełniających reklamy w sieci wyszukiwania.

Ich zadaniem jest wzmocnienie przekazu reklamowego w formie tekstowej za pomocą atrakcyjnych wizualizacji przedstawiających produkt lub usługę.

Istnieją 3 wymogi korzystania z rozszerzeń z dynamicznym obrazem w reklamie Google Ads:

  • wybór odpowiedniej branży lub dziedziny (z wyłączeniem kontrowersyjnych treści takich jak: hazard, alkohol, ochrona zdrowia czy treści o charakterze erotycznym);
  • przestrzeganie zasad Google;
  • utworzenie konta Google Ads 90 dni przed włączeniem komponentu z obrazem dynamicznym.

Wskazówka

Aby uzyskać większą skuteczność w ramach promowanych produktów i usług w płatnych wynikach wyszukiwania, skorzystaj z połączenia komponentów z obrazem z komponentami z obrazem dynamicznym.

8. Dłuższe nagłówki i opisy reklam Google Ads

W reklamach tekstowych Google Ads pojawiła się dodatkowa możliwość wprowadzenia trzeciego nagłówka i drugiego opisu (każdy po maksymalnie 90 znaków ze spacjami).

To rozszerzenie w kampaniach tekstowych Google, dzięki któremu przedstawisz więcej szczegółów dotyczących oferty firmy, np. wysyłki i promocji lub umieścisz CTA.

Jak utworzyć komponenty reklam w Google Ads?

Zanim przejdziesz do tworzenia komponentów reklam w Google Ads, musisz określić swoje cele biznesowe i wybrać te rozszerzenia, które będą w stanie je spełnić.

Dodanie rozszerzenie reklam w Google Ads jest wyjątkowo proste. Wystarczy, że poświęcisz kilka minut i będziesz postępować, krok po kroku, według zaleceń z gotowej instrukcji.

1. Zaloguj się na konto Google Ads.

Pierwszy etap w dodawaniu komponentów reklam w Google Ads
Pierwszy etap w dodawaniu komponentów reklam w Google Ads

2. Przejdź do opcji „Zasoby” znajdującej się po lewej stronie w panelu Google Ads.

Drugi etap w dodawaniu komponentów reklam w Google Ads
Drugi etap w dodawaniu komponentów reklam w Google Ads

3. Kliknij niebieski przycisk „Utwórz komponent  ” i wybierz z lity rozszerzenie, które Cię interesuje. Dostosuj wybrany typ rozszerzenia i kliknij „Zapisz”.

Trzeci etap w dodawaniu komponentów reklam w Google Ads
Trzeci etap w dodawaniu komponentów reklam w Google Ads

Czy można nie ustawiać rozszerzeń do reklam Google Ads?

Tak, można nie ustawiać rozszerzeń do reklam w Google Ads. Komponenty reklam są opcjonalne i nie są wymagane do uruchomienia kampanii reklamowej w Google Ads. Możesz tworzyć i publikować kampanie reklamowe wyłącznie z podstawowymi reklamami tekstowymi lub graficznymi, bez dodawania żadnych rozszerzeń.

Rozszerzenia reklam w Google Ads – podsumowanie

W skrócie rozszerzenia reklam w Google Ads można podzielić na 2 kategorie:

  • komponenty tworzone ręcznie,
  • komponenty automatyczne na poziomie konta.

Komponenty tworzone ręcznie w Google Ads różnią się od komponentów automatycznych posiadaniem większej kontroli nad treścią oraz wyglądem kampanii. Atutem komponentów automatycznych z kolei jest ich szybsze wdrożenie.

Ostatecznie wybór pomiędzy dwoma kategoriami rozszerzeń zależy od Twoich celów reklamowych, zasobów i preferencji. Jeżeli jednak wciąż wahasz się, która strategia rozszerzeń sprawdzi się w Twojej kampanii, umów się na bezpłatną konsultację z naszym Specjalistą.

FAQ – lista najczęstszych pytań i odpowiedzi na temat rozszerzeń reklam w Google Ads

Kiedy wyświetlają się rozszerzenia automatyczne takie jak oceny sprzedawców?

Rozszerzenia automatyczne, takie jak oceny sprzedawców w Google Ads wyświetlają się automatycznie w reklamach, gdy spełnione są pewne warunki. Nie masz pełnej kontroli nad wyświetlaniem tych rozszerzeń, ponieważ są one generowane na podstawie danych dostępnych w internecie i opinii użytkowników.

Oto warunki, które muszą być spełnione, aby oceny sprzedawców mogły się pojawić w reklamach.

  • Twoja firma musi mieć co najmniej 100 unikalnych opinii od klientów w jednym z obszarów geograficznych, w którym jesteś aktywny.
  • Średnia ocena Twojej firmy musi wynosić co najmniej 3,5 na 5 gwiazdek.
  • Twoja firma musi być zatwierdzona do korzystania z rozszerzeń automatycznych w Google Ads.
  • Domena adresu URL powinna pasować do domeny, do której przypisano oceny.

Jaka jest maksymalna liczba rozszerzeń reklamy, które mogą wyświetlać się jednocześnie przy danym zapytaniu lub na danym urządzeniu?

Maksymalna liczba rozszerzeń reklamy w Google Ads zależy od różnych czynników, ale nie ma ściśle określonego limitu. W jednej reklamie tekstowej można wyświetlić kilka rodzajów rozszerzeń, jednak zbyt duża liczba rozszerzeń może negatywnie wpłynąć na wydajność reklamy Google Ads.

Jaka jest główna korzyść związana z używaniem w reklamach rozszerzeń informacji w witrynie?

Główną korzyścią z używania rozszerzeń informacji w reklamach Google Ads jest to, że pozwalają one na dodatkowe informacje o produkcie lub usłudze bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. To zwiększa widoczność reklamy i pomaga przyciągnąć bardziej odpowiednich klientów. 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 22 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.