Case study SEO – pozycjonowanie strony i wzrost sesji o 513% – Altab | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Case study SEO – pozycjonowanie strony i wzrost sesji o 513% – Altab

Czy da się w zaledwie rok wypozycjonować stronę na prestiżową frazę, która ma aż 18 100 wyszukiwań miesięcznie? W SEMPIRE udowadniamy, że jest to możliwe! Sprawdź, jak w tak krótkim czasie uzyskaliśmy „topy” na najpopularniejsze w branży słowa kluczowe, konkurując z bardziej rozpoznawalnymi markami o ugruntowanej pozycji na rynku i znacznie dłuższym stażu w wyszukiwarce Google

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i zyskaj status lidera w Google. Sprawdź nasze referencje, zamów darmową analizę swojej strony internetowej lub umów się na bezpłatne spotkanie online ze Specjalistą SEM / SEO

case study seo sempire altab

O firmie Altab

logo altab

sap gold partner

Altab to dostawca innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań informatycznych wspomagających zarządzanie biznesem. Firma zajmuje się wdrażaniem systemu SAP, doradztwem i konsultingiem, dostarczaniem kompletnego oprogramowania oraz środowiska serwerowego i sprzętowego, a także integracją systemów IT. Prowadzi prace programistyczne, szkolenia i warsztaty dla klientów z użytkowania programu. 

Kluczowym produktem firmy jest nowoczesna platforma cyfrowa - SAP Business One, czyli rozwiązanie klasy ERP, pozwalające na realizację niemal wszystkich procesów w firmie. To łatwy w obsłudze, w pełni zintegrowany system informatyczny wspierający prace planistyczne, kontrolne, administracyjne, finansowe, logistyczne oraz raportowe. 

Oprogramowanie SAP Business One cenione jest przede wszystkim za prorozwojowość oraz możliwość dostosowania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb firmy. Ma otwartą architekturę, dzięki czemu daje szerokie pole wzbogacenia struktury systemu o branżowe rozszerzenia odpowiadające specyfice danego przedsiębiorstwa. 

Firma Altab może pochwalić się największą liczbą klientów SAP Business One w naszym kraju i największym doświadczeniem na rynku, czego potwierdzeniem jest 16-letnie Złote Partnerstwo SAP. Jako pierwsza wdrożyła system SAP Business One w Europie i jako pierwsza wprowadziła go w Polsce w technologii SAP HANA, dając jednocześnie dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwalają firmom działać jeszcze prościej, wydajniej i inteligentniej w cyfrowym świecie. 

Problem do rozwiązania

Współpracę z firmą Altab rozpoczęliśmy w marcu 2020 roku. Po wstępnej analizie witryny, szczegółowym audycie SEO i wysłuchaniu potrzeb klienta w zakresie oczekiwanych efektów odnotowaliśmy następujące problemy, które stanowiły podstawę do opracowania indywidualnego procesu pozycjonowania strony internetowej i które w toku prowadzonych przez nas działań zamierzaliśmy osiągnąć (zaprezentowane poniżej dane dotyczą miesiąca poprzedzającego nawiązanie współpracy):

  • brak widoczności w wyszukiwarce Google w związku z uruchomieniem nowej strony internetowej
  • brak widoczności względem najważniejszych konkurentów (źródło: Semstorm):
    44 frazy w TOP 10, 4 frazy w TOP 3, 357 fraz w TOP 50 (podczas gdy u konkurencji było to kilkaset fraz w samym TOP 10)
  • brak ruchu względem najważniejszych konkurentów (źródło: Semstorm):
    194 sesje miesięcznie (podczas gdy konkurencja odnotowywała ruch na poziomie kilku, a nawet kilkunastu tysięcy sesji miesięcznie)

Istotnym problemem było również to, że część kluczowych dla klienta wyrażeń znajdowała się wówczas poza TOP 50, np.: 

  • oprogramowanie sap – 140 wyszukiwań miesięcznie, CPC (średni koszt za kliknięcie za promowanie się na to słowo kluczowe w Google Ads) – 4,06 zł

Istotne okazały się zatem działania zmierzające do wzrostu widoczności witryny na wszystkie, kluczowe dla biznesu klienta wyrażenia, co obraliśmy sobie za cel już w początkowym etapie naszych prac. Za problem do rozwiązania przyjęliśmy także frazy, na które domena zajmowała pozycje 1-20 w organicznych wynikach wyszukiwania.

Kluczowa była dla nas również poprawa widoczności najważniejszej frazy: sap business one (720 wyszukiwań miesięcznie, CPC – 7,99 zł), która przy rozpoczęciu współpracy znajdowała się na 7. miejscu w rankingu stron Google, a także frazy branżowej: sap (18 100 wyszukiwań miesięcznie, CPC – 6,39 zł), która na starcie znajdowała się poza TOP 50. 

Cele krótko- i długoterminowe

Najważniejszym celem podjętych przez nas działań była poprawa pozycji i uzyskanie “topów” dla najważniejszych fraz, a także wzrost liczby odwiedzin na stronie. Za cel pośredni obraliśmy sobie przede wszystkim dotarcie do klientów, którzy nie potrafią trafnie i profesjonalnie nazwać usługi oferowane przez klienta. 

Nasze działania skupiły się w głównej mierze na zwiększeniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, wzroście zapytań przez stronę, wzmocnieniu pozycji marki na rynku oraz budowaniu rozpoznawalności brandu. 

Wyzwania

Wyzwaniem okazała się trudna i mocno konkurencyjna branża. Dużą barierę mogła stanowić większa rozpoznawalność i ugruntowana pozycja na rynku innych czołowych marek, a co za tym idzie ich dłuższy staż w wynikach organicznych. 

Dodatkowym utrudnieniem okazała się niewłaściwa indeksacja wersji językowej strony. Ponadto musieliśmy zmierzyć się z poprawą widoczności domeny na frazy o zróżnicowanej tematyczności. Wyzwaniem okazała się również próba “wbicia się” na bardzo prestiżowe słowa kluczowe oraz konieczność precyzyjnego dobrania podstron do wyodrębnionego zestawu fraz. 

Znacznie większego angażu z naszej strony wymagała również częściowa praca na wytycznych, a co za tym idzie konieczność sporządzenia specjalistycznego, a jednocześnie prostego w odbiorze dokumentu dla klienta, zawierającego najważniejsze elementy optymalizacyjne. To z kolei rodziło ryzyko niepoprawnego wprowadzenia wytycznych i konieczności ich poprawy, co mogło wydłużyć czas potrzebny na zdobycie satysfakcjonujących efektów. 

W obliczu wszystkich tych wyzwań stanęliśmy jednak z pełnym zaangażowaniem, mając z tyłu głowy przyjętą na samym początku koncepcję działania. 

Podjęte działania

Od samego początku podjęliśmy intensywne działania z zakresu analityki, optymalizacji kodu i treści strony, a także budowania profilu linków. Opracowaliśmy skuteczną strategię pozycjonowania strony internetowej, którą na bieżąco weryfikowaliśmy i w razie potrzeb modyfikowaliśmy. 

Analityka

  • analiza pliku robots.txt pod kątem blokowania istotnych zasobów strony
  • analiza strony w GSC (Google Search Console) pod kątem błędów krytycznych związanych z indeksacją strony
  • analiza cache strony pod kątem błędów związanych z wersją językową strony
  • analiza kodu strony w celu weryfikacji błędów dotyczących indeksacji witryny
  • analiza stron konkurencyjnych pod kątem treści oraz wartości dodanych

SEO-optymalizacja

  • zmiana opcji wtyczki językowej CMS w celu naprawy złej indeksacji witryny w różnych opcjach językowych
  • optymalizacja strony pod kątem sitemapy
  • optymalizacja przekierowań strony
  • optymalizacja stron typu shallow content oraz normalizacji adresów URL i wyindeksowanie ich w celu poprawy Crawl Budget strony

Treści

  • analiza strony klienta pod kątem treści
  • analiza witryn konkurencyjnych pod kątem treści
  • stworzenie wartościowych i przyjaznych dla użytkowników oraz robotów Google treści na temat systemów ERP i SAP

Linki

  • zaproponowanie klientowi linków w celu wzmocnienia profilu linkowego strony

Dalsze analizy i nowe plany

  • monitoring postępów i podtrzymywanie uzyskanych efektów
  • weryfikacja strony klienta pod kątem wybranych zestawów fraz
  • dalsza rozbudowa profilu linkowego

Osiągnięte efekty

Pierwsze efekty naszych działań można było dostrzec już po upływie kilku tygodni. Na przestrzeni 12 miesięcy zaobserwowaliśmy znaczną dynamikę ruchu, wzrost wyświetleń i współczynnika kliknięć, a także poprawę pozycji najważniejszych fraz. 

Do wszystkich tych wzrostów przyczyniły się zarówno działania on-site, skupiające się na rozwoju treściowym serwisu oraz poprawie jego aspektów technicznych, jak i działania off-site, będące elementem strategii linkowania. Efekty naszej pracy najlepiej oddają zaprezentowane poniżej dane i wykresy. 

Jednym z najważniejszych celów była poprawa widoczności najważniejszych wyrażeń: sap business one oraz frazy poza brandem: sap. Przy rozpoczęciu współpracy z firmą Altab fraza sap business one znajdowała się na 7. miejscu, a fraza sap poniżej 50. miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania. Obecnie wyrażenia te zajmują 2., stabilną pozycję w rankingu Google, znajdując się tuż za producentem oprogramowania. 

Poprawa pozycji poszczególnych fraz w wynikach wyszukiwania
FrazaPozycja startowaPozycja końcowa
sap>502
sap business one72
oprogramowanie sap452

Kliknięcia

Wzrost współczynnika kliknięć z około 15 do około 170 dziennie.

case study seo wzrost współczynnika kliknięć
Wzrost współczynnika kliknięć – wykres z Google Search Console

 

Wyświetlenia

Wzrost wyświetleń z około 500 dziennie do około 5000 w ciągu dnia.

case study seo wzrost wyświetleń
Wzrost wyświetleń  wykres z Google Search Console

 

TOP 10

Wzrost z około 45 unikalnych wyrażeń dziennie do nawet 400 w ciągu dnia.

case study seo wzrost liczby słów kluczowych w top 10
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 10 – wykres z Semstorm

 

TOP 3

Wzrost z około 7 wyrażeń dziennie do nawet 160 w ciągu dnia.

case study seo wzrost liczby słów kluczowych w top 3
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 3 – wykres z Semstorm

 

 Wzrost liczby użytkowników – wyszukiwanie organiczne

case study pozycjonowanie wzrost liczby użytkowników
Wzrost liczby użytkowników – wykres z Google Analytics

 

Porównanie: marzec 2020 vs marzec 2021

case study pozycjonowanie wzrost liczby użytkowników po roku
Wzrost liczby użytkowników – porównanie: marzec 2020 vs marzec 2021 – wykres z Google Analytics

 

case study pozycjonowanie nowi użytkownicy i sesje

Porównanie pierwszego półrocza współpracy względem ostatniego półrocza

case study pozycjonowanie porównanie efektów
Pierwsze półrocze współpracy vs ostatnie – wykres z Google Analytics

 

case study seo użytkownicy i sesje porównanie efektów

Porównanie z konkurencją wskazaną przez klienta na początku współpracy

  • Frazy w TOP 10 – wyprzedzenie 2 z 3 konkurentów
case study seo frazy w top 10 porównanie z konkurencją
Porównanie klienta z konkurencją pod względem fraz w TOP 10 – wykres z Semstorm

 

  • Ruch – w marcu odnotowaliśmy największy ruch, co potwierdza właściwy dobór wyrażeń – mniejsza liczba fraz zapewniła większy ruch
case study seo wzrost ruchu porównanie z konkurencją
Porównanie klienta z konkurencją pod względem ruchu – wykres z Semstorm

 

Podsumowanie 

Dzięki podjętym działaniom optymalizacyjnym w krótkim czasie osiągnęliśmy satysfakcjonujące efekty. Udało nam się zbudować przewagę konkurencyjną i uzyskać szybki wzrost pozycji na kluczowe wyrażenia, co znalazło odzwierciedlenie w poszerzaniu zasięgów i zdobywaniu nowych klientów. 

Nie byłoby to możliwe bez synergii kilku niezwykle istotnych czynników wchodzących w skład kluczowych obszarów składających się na sukces pozycjonowania stron www: budżetu, współpracy z klientem i czasu działania. 

Budżet

Podpisanie umowy długoterminowej pozwoliło nam umiejętnie rozdysponować budżet względem przyjętego planu. Klient od samego początku rozumiał, że pozycjonowanie stron www to proces, w który warto inwestować, gdyż może przynosić olbrzymie dochody względem ponoszonych wydatków. W związku z tym chętnie dofinansowywał projekt, jeśli zaistniała taka potrzeba, w pełni nam ufając i trzymając się wszystkich zaleceń.

Współpraca

Doceniamy duży wkład i zaangażowanie ze strony klienta, który chętnie z nami współpracował, szybko reagując na wskazane propozycje i realizując wszystkie założenia. 

Czas

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga czasu i cierpliwości. Klient miał tego świadomość już na samym początku naszej współpracy, dając nam wolną rękę do działań, które mogliśmy swobodnie realizować przez następny rok. 

Chcesz wiedzieć, jak Twoja firma wypada w Google na tle konkurencji? W SEMPIRE wykonamy dla Ciebie bezpłatny audyt SEO, w ramach którego sprawdzimy statystyki strony internetowej. Skorzystaj z darmowej konsultacji ze specjalistą SEM / SEO i dołącz do grona TOP 500 serwisów z najlepszym SEO w Polsce

Zamów bezpłatną strategię pozycjonowania Twojej strony internetowej.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.92 / 5 według 99 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...