Czy da się w zaledwie rok wypozycjonować stronę na prestiżową frazę, która ma aż 18 100 wyszukiwań miesięcznie? W SEMPIRE udowadniamy, że jest to możliwe! Sprawdź, jak w tak krótkim czasie uzyskaliśmy „topy” na najpopularniejsze w branży słowa kluczowe, konkurując z bardziej rozpoznawalnymi markami o ugruntowanej pozycji na rynku i znacznie dłuższym stażu w wyszukiwarce Google.
Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów i zyskaj status lidera w Google. Sprawdź nasze referencje, zamów darmową analizę swojej strony internetowej lub umów się na bezpłatne spotkanie online ze Specjalistą SEM / SEO.
Altab to dostawca innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań informatycznych wspomagających zarządzanie biznesem. Firma zajmuje się wdrażaniem systemu SAP, doradztwem i konsultingiem, dostarczaniem kompletnego oprogramowania oraz środowiska serwerowego i sprzętowego, a także integracją systemów IT. Prowadzi prace programistyczne, szkolenia i warsztaty dla klientów z użytkowania programu.
Kluczowym produktem firmy jest nowoczesna platforma cyfrowa - SAP Business One, czyli rozwiązanie klasy ERP, pozwalające na realizację niemal wszystkich procesów w firmie. To łatwy w obsłudze, w pełni zintegrowany system informatyczny wspierający prace planistyczne, kontrolne, administracyjne, finansowe, logistyczne oraz raportowe.
Oprogramowanie SAP Business One cenione jest przede wszystkim za prorozwojowość oraz możliwość dostosowania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb firmy. Ma otwartą architekturę, dzięki czemu daje szerokie pole wzbogacenia struktury systemu o branżowe rozszerzenia odpowiadające specyfice danego przedsiębiorstwa.
Firma Altab może pochwalić się największą liczbą klientów SAP Business One w naszym kraju i największym doświadczeniem na rynku, czego potwierdzeniem jest 16-letnie Złote Partnerstwo SAP. Jako pierwsza wdrożyła system SAP Business One w Europie i jako pierwsza wprowadziła go w Polsce w technologii SAP HANA, dając jednocześnie dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwalają firmom działać jeszcze prościej, wydajniej i inteligentniej w cyfrowym świecie.
Współpracę z firmą Altab rozpoczęliśmy w marcu 2020 roku. Po wstępnej analizie witryny, szczegółowym audycie SEO i wysłuchaniu potrzeb klienta w zakresie oczekiwanych efektów odnotowaliśmy następujące problemy, które stanowiły podstawę do opracowania indywidualnego procesu pozycjonowania strony internetowej i które w toku prowadzonych przez nas działań zamierzaliśmy osiągnąć (zaprezentowane poniżej dane dotyczą miesiąca poprzedzającego nawiązanie współpracy):
Istotnym problemem było również to, że część kluczowych dla klienta wyrażeń znajdowała się wówczas poza TOP 50, np.:
Istotne okazały się zatem działania zmierzające do wzrostu widoczności witryny na wszystkie, kluczowe dla biznesu klienta wyrażenia, co obraliśmy sobie za cel już w początkowym etapie naszych prac. Za problem do rozwiązania przyjęliśmy także frazy, na które domena zajmowała pozycje 1-20 w organicznych wynikach wyszukiwania.
Kluczowa była dla nas również poprawa widoczności najważniejszej frazy: sap business one (720 wyszukiwań miesięcznie, CPC – 7,99 zł), która przy rozpoczęciu współpracy znajdowała się na 7. miejscu w rankingu stron Google, a także frazy branżowej: sap (18 100 wyszukiwań miesięcznie, CPC – 6,39 zł), która na starcie znajdowała się poza TOP 50.
Najważniejszym celem podjętych przez nas działań była poprawa pozycji i uzyskanie “topów” dla najważniejszych fraz, a także wzrost liczby odwiedzin na stronie. Za cel pośredni obraliśmy sobie przede wszystkim dotarcie do klientów, którzy nie potrafią trafnie i profesjonalnie nazwać usługi oferowane przez klienta.
Nasze działania skupiły się w głównej mierze na zwiększeniu ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, wzroście zapytań przez stronę, wzmocnieniu pozycji marki na rynku oraz budowaniu rozpoznawalności brandu.
Wyzwaniem okazała się trudna i mocno konkurencyjna branża. Dużą barierę mogła stanowić większa rozpoznawalność i ugruntowana pozycja na rynku innych czołowych marek, a co za tym idzie ich dłuższy staż w wynikach organicznych.
Dodatkowym utrudnieniem okazała się niewłaściwa indeksacja wersji językowej strony. Ponadto musieliśmy zmierzyć się z poprawą widoczności domeny na frazy o zróżnicowanej tematyczności. Wyzwaniem okazała się również próba “wbicia się” na bardzo prestiżowe słowa kluczowe oraz konieczność precyzyjnego dobrania podstron do wyodrębnionego zestawu fraz.
Znacznie większego angażu z naszej strony wymagała również częściowa praca na wytycznych, a co za tym idzie konieczność sporządzenia specjalistycznego, a jednocześnie prostego w odbiorze dokumentu dla klienta, zawierającego najważniejsze elementy optymalizacyjne. To z kolei rodziło ryzyko niepoprawnego wprowadzenia wytycznych i konieczności ich poprawy, co mogło wydłużyć czas potrzebny na zdobycie satysfakcjonujących efektów.
W obliczu wszystkich tych wyzwań stanęliśmy jednak z pełnym zaangażowaniem, mając z tyłu głowy przyjętą na samym początku koncepcję działania.
Od samego początku podjęliśmy intensywne działania z zakresu analityki, optymalizacji kodu i treści strony, a także budowania profilu linków. Opracowaliśmy skuteczną strategię pozycjonowania strony internetowej, którą na bieżąco weryfikowaliśmy i w razie potrzeb modyfikowaliśmy.
Pierwsze efekty naszych działań można było dostrzec już po upływie kilku tygodni. Na przestrzeni 12 miesięcy zaobserwowaliśmy znaczną dynamikę ruchu, wzrost wyświetleń i współczynnika kliknięć, a także poprawę pozycji najważniejszych fraz.
Do wszystkich tych wzrostów przyczyniły się zarówno działania on-site, skupiające się na rozwoju treściowym serwisu oraz poprawie jego aspektów technicznych, jak i działania off-site, będące elementem strategii linkowania. Efekty naszej pracy najlepiej oddają zaprezentowane poniżej dane i wykresy.
Jednym z najważniejszych celów była poprawa widoczności najważniejszych wyrażeń: sap business one oraz frazy poza brandem: sap. Przy rozpoczęciu współpracy z firmą Altab fraza sap business one znajdowała się na 7. miejscu, a fraza sap poniżej 50. miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania. Obecnie wyrażenia te zajmują 2., stabilną pozycję w rankingu Google, znajdując się tuż za producentem oprogramowania.
Fraza | Pozycja startowa | Pozycja końcowa |
sap | >50 | 2 |
sap business one | 7 | 2 |
oprogramowanie sap | 45 | 2 |
Kliknięcia
Wzrost współczynnika kliknięć z około 15 do około 170 dziennie.
Wyświetlenia
Wzrost wyświetleń z około 500 dziennie do około 5000 w ciągu dnia.
TOP 10
Wzrost z około 45 unikalnych wyrażeń dziennie do nawet 400 w ciągu dnia.
TOP 3
Wzrost z około 7 wyrażeń dziennie do nawet 160 w ciągu dnia.
Wzrost liczby użytkowników – wyszukiwanie organiczne
Porównanie: marzec 2020 vs marzec 2021
Porównanie pierwszego półrocza współpracy względem ostatniego półrocza
Porównanie z konkurencją wskazaną przez klienta na początku współpracy
Dzięki podjętym działaniom optymalizacyjnym w krótkim czasie osiągnęliśmy satysfakcjonujące efekty. Udało nam się zbudować przewagę konkurencyjną i uzyskać szybki wzrost pozycji na kluczowe wyrażenia, co znalazło odzwierciedlenie w poszerzaniu zasięgów i zdobywaniu nowych klientów.
Nie byłoby to możliwe bez synergii kilku niezwykle istotnych czynników wchodzących w skład kluczowych obszarów składających się na sukces pozycjonowania stron www: budżetu, współpracy z klientem i czasu działania.
Podpisanie umowy długoterminowej pozwoliło nam umiejętnie rozdysponować budżet względem przyjętego planu. Klient od samego początku rozumiał, że pozycjonowanie stron www to proces, w który warto inwestować, gdyż może przynosić olbrzymie dochody względem ponoszonych wydatków. W związku z tym chętnie dofinansowywał projekt, jeśli zaistniała taka potrzeba, w pełni nam ufając i trzymając się wszystkich zaleceń.
Doceniamy duży wkład i zaangażowanie ze strony klienta, który chętnie z nami współpracował, szybko reagując na wskazane propozycje i realizując wszystkie założenia.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga czasu i cierpliwości. Klient miał tego świadomość już na samym początku naszej współpracy, dając nam wolną rękę do działań, które mogliśmy swobodnie realizować przez następny rok.
Chcesz wiedzieć, jak Twoja firma wypada w Google na tle konkurencji? W SEMPIRE wykonamy dla Ciebie bezpłatny audyt SEO, w ramach którego sprawdzimy statystyki strony internetowej. Skorzystaj z darmowej konsultacji ze specjalistą SEM / SEO i dołącz do grona TOP 500 serwisów z najlepszym SEO w Polsce.
Zamów bezpłatną strategię pozycjonowania Twojej strony internetowej.
Ocena artykułu:
4.92 / 5 według 99 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!