Jak wykorzystać kryzys i uśpioną czujność w branży? Case study SEO - Adventure Quad | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jak wykorzystać kryzys i uśpioną czujność w branży? Case study SEO – Adventure Quad

Globalny kryzys związany z pandemią koronawirusa ograniczył funkcjonowanie wielu branż i był olbrzymim wstrząsem dla gospodarki. Najbardziej poszkodowany okazał się sektor usług. Większość firm w czasie lockdownu utraciła możliwość zarobku. Dla wielu z nich była to prawdziwa lekcja przetrwania. Jedną z głównych ofiar pandemii okazała się branża eventowa – wystarczyło zaledwie kilka miesięcy, by swoją działalność zamknęło lub zawiesiło ponad 1800 przedsiębiorstw w Polsce. 

Dla większości firm eventowych reklama w Internecie była w tym czasie ostatnią rzeczą na liście do zrobienia. Znaleźli się jednak i tacy, którzy nie chcieli przerywać dotychczasowych działań marketingowych. Tak było w przypadku Adventure Quad – agencji, która za naszą namową nie zamroziła całkowicie budżetu na reklamę, lecz umiejętnie go wykorzystała, by w czasach kryzysu i uśpionej konkurencji umocnić swoją pozycję i przedostać się do ścisłej czołówki Google. Efekt? Wzrost liczby użytkowników z Organic Search (naturalnych wyników wyszukiwania) aż o 68% i 320 fraz kluczowych w TOP 10!

case study seo sempire adventure quad

O firmie Adventure Quad

adventure quad logo

Adventure Quad to agencja eventowa zatrudniająca prawdziwych pasjonatów przygód z niekończącym się zasobem oryginalnych pomysłów na rozrywkę. Firma organizuje nietuzinkowe, emocjonujące i zapadające w pamięć wydarzenia dla dzieci oraz dorosłych, dysponując profesjonalnym zapleczem technicznym i logistycznym.

Adventure Quad zajmuje się profesjonalną realizacją wyjazdów i imprez integracyjnych, festiwali, koncertów, pikników, festynów, szkoleń, kongresów, konferencji, bankietów, seminariów i spotkań wigilijnych. Agencja oferuje kompleksową organizację wydarzeń – od pomysłowej kreacji, po profesjonalną oprawę i fachową realizację, opartą o opracowany wcześniej scenariusz eventu. Kilkunastoletnie doświadczenie w branży zaowocowało profesjonalną obsługą tysięcy wydarzeń w całej Polsce. 

Problem do rozwiązania

Firma Adventure Quad zgłosiła się do nas jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19. Powierzyła nam pozycjonowanie strony internetowej w celu zwiększenia widoczności w sieci i wypromowania marki w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wstępny wywiad z klientem, kompleksowa analiza i audyt SEO pozwoliły nam wyodrębnić następujące problemy do rozwiązania:

  • frazy kluczowe poza TOP 10:
    animacje dla dzieci – wyszukiwalność: 1600, pozycja startowa: poza TOP 50
    eventy integracyjne poznań – wyszukiwalność: 10, pozycja startowa: poza TOP 50
    bunkry mru – wyszukiwalność: 140, pozycja startowa: poza TOP 50
    festyny – wyszukiwalność: 1300, pozycja startowa: poza TOP 50
    firmowe imprezy integracyjne – wyszukiwalność: 20, pozycja startowa: poza TOP 50
    imprezy firmowe – wyszukiwalność: 210, pozycja startowa: poza TOP 50
    imprezy integracyjne – wyszukiwalność: 390, pozycja startowa: poza TOP 50
    integracja dla firm – wyszukiwalność: 140, pozycja startowa: poza TOP 50
    pikniki dla dzieci – wyszukiwalność: 170, pozycja startowa: 17
  • brak widoczności w Google względem najbliższych konkurentów
  • mały ruch

Już w trakcie współpracy pojawił się nowy, zupełnie nieoczekiwany problem: wybuch pandemii, który zrodził najważniejsze w tym czasie pytanie: czy kontynuować działania SEO? Opracowana wcześniej strategia reklamy w Internecie wymagała bieżących modyfikacji – chcieliśmy realizować zaplanowane prace i skutecznie rozwiązywać powyższe problemy, ale sporym wyzwaniem okazało się umiejętne rozdysponowanie budżetu, który w tym okresie był zmienny z uwagi na konieczność zachowania stabilności biznesowej. 

Cele krótko- i długoterminowe

Na samym początku współpracy wyznaczyliśmy następujące cele:

  • zdobycie pozycji w TOP 10 dla kluczowych fraz, które w momencie podjęcia współpracy znajdowały się poza TOP 50,
  • zwiększenie widoczności w Google, a co z tym idzie dotarcie do klientów B2B,
  • wzrost ruchu,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej,
  • zdobycie pozycji lidera w branży.

Wybuch pandemii koronawirusa szybko zrodził potrzebę wyznaczenia kolejnych celów:

  • utrzymanie wypracowanych pozycji i dalsze przebijanie się w wynikach mimo ograniczonego budżetu,
  • napływ nowych klientów w okresie pandemicznym i popandemicznym,
  • powrót do poziomu sprzedaży z czasów przed pandemią.

Wyzwania

Musieliśmy zmierzyć się z następującymi wyzwaniami:

  • trudna i mocno konkurencyjna branża,
  • prestiżowe frazy do wbicia,
  • brak rozbudowanej nawigacji poziomej – trudność w przedostaniu się na konkretną podstronę, zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google.

Pandemiczny kryzys przyniósł kolejne trudności. Co prawda udało nam się przekonać klienta, żeby nie porzucał w tym czasie działań na rzecz marketingu internetowego, ale musieliśmy tym samym udowodnić, że nasze prace mają sens. Stanęliśmy w obliczu nowych wyzwań:

  • duże zagrożenie branży ze względu na panującą pandemię,
  • mniejszy budżet w porównaniu do okresu przed pandemią,
  • utrzymanie odpowiedniego zwrotu z inwestycji w okresie pandemicznym i popandemicznym.

Podjęte działania

Świadomość celów, które zamierzaliśmy osiągnąć, a także pojawiające się po drodze problemy i wyzwania, wymagały przygotowania bardzo przemyślanej, indywidualnej strategii działań. Podzieliliśmy prace na 5 obszarów, które szczegółowo opracował nasz zespół składający się z opiekuna klienta, analityka, specjalisty ds. pozycjonowania oraz specjalisty ds. content marketingu. 

Analityka

  • Analiza konkurencji pod kątem ruchu long-tail oraz treści
  • Audyt SEO strony klienta pod kątem najważniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie
  • Analiza wyrażeń kluczowych, wyszukiwalności i witryn konkurencji
  • Analiza pliku robots.txt pod kątem jakichkolwiek błędów lub blokowania zasobów strony
  • Analiza strony w Google Search Console w celu uzyskania informacji o jakichkolwiek błędach krytycznych związanych z pozycjonowaną stroną

SEO-optymalizacja

  • Optymalizacja title oraz meta description pod frazy kluczowe na pozycjonowanych podstronach
  • Instalacja statystyk Google Search Console oraz Google Analytics
  • Weryfikacja i optymalizacja wizytówki GMF (Google Moja Firma)
  • Utworzenie kluczowych podstron w serwisie – dedykowanych LP (Landing page)
  • Wdrożenie danych strukturalnych
  • Optymalizacja nagłówków pod kątem struktury oraz nasycenia pod frazy kluczowe
  • Wdrożenie danych teleadresowych, kontaktowych do stopki

Treści

  • Stworzenie i rozbudowa contentu na kluczowych podstronach
  • Wdrożenie tekstów na podstrony

Linki

  • Analiza linków przychodzących za pomocą Google Search Console
  • Analiza liczby i jakości odnośników do strony
  • Publikacja linków podnoszących wartość strony

Dalsze analizy i nowe plany

  • Analiza konkurencji w celu dalszych prac rozwojowych
  • Systematyczne rozbudowywanie profilu linkowego witryny 

Osiągnięte efekty

Udało nam się wprowadzić do ścisłej czołówki Google najważniejsze dla działalności klienta frazy kluczowe – na ten moment aż 320 wyrażeń znajduje się w TOP 10. Poprawiliśmy też pozycje dla fraz lokalnych, które już w momencie podjęcia współpracy znajdowały się w pierwszej dziesiątce Google – dzięki naszym działaniom przebiły się do TOP 5 wyników wyszukiwania. Efekty naszych prac przedstawiamy poniżej.

Poprawa pozycji najważniejszych fraz w wynikach wyszukiwania
Wyrażenie kluczowePozycja przed rozpoczęciem współpracyObecnie zajmowana pozycjaŚrednia miesięczna wyszukiwalność
animacje dla dzieci>5071600
eventy integracyjne poznań>50110
bunkry mru>501140
festyny>5061300
firmowe imprezy integracyjne>50220
imprezy firmowe>503210
imprezy integracyjne>501390
integracja dla firm>503140
pikniki dla dzieci171170
quady lubuskie94320
paintball zielona góra61210

Wzrost ruchu

wzrost ruchu organicznego z Google
Wzrost ruchu organicznego z Google

TOP 10
 

wzrost liczby fraz w TOP 10
Wzrost liczby fraz w TOP 10

TOP 50

wzrost liczby fraz w TOP 50
Wzrost liczby fraz w TOP 50

Wzrost liczby użytkowników

W zaledwie rok (od lipca 2020 do lipca 2021 roku) odnotowaliśmy wzrost liczby użytkowników z wyszukiwania organicznego aż o 68%. 

wzrost liczby użytkowników 2020 vs 2021
Wzrost liczby użytkowników pochodzących z Organic Search. Porównanie: lipiec 2020 vs lipiec 2021

Z uwagi na fakt, iż 2020 rok był nierozerwalnie związany z COVID-19, zweryfikowaliśmy obecną sytuację z rokiem 2019 i tu również mamy potwierdzony wzrost o 62% – to oznacza, że nieustannie poprawiamy zasięgi serwisu, sprowadzając na niego coraz większą rzeszę potencjalnych klientów, bez względu na pojawiające się sytuacje kryzysowe.  

wzrost liczby użytkowników 2019 vs 2021
Wzrost liczby użytkowników pochodzących z Organic Search. Porównanie: lipiec 2019 vs lipiec 2021

Powyższe wykresy doskonale obrazują to, jak po spadku zainteresowania branżą eventową, wywołanym pandemią i obostrzeniami, obecnie generujemy najlepsze zasięgi dotyczące widoczności serwisu. Przygotowana przez nas strategia działań w okresie pandemii, zakładająca osiągnięcie odpowiednich rezultatów po powrocie do normalności, okazała się trafiona i skuteczna. Dzięki ścisłej współpracy z klientem i jego świadomości na temat działań SEO, a także profesjonalnemu podejściu naszych specjalistów do pozycjonowania, wiedzieliśmy, co należy robić w tym niełatwym dla biznesów okresie. 

Współpraca z agencją SEMPIRE przebiegła bardzo owocnie. Zawsze mogliśmy liczyć na fachowe wsparcie i doradztwo. Zamówiona przez nas usługa pozycjonowania witryny spełniła założone oczekiwania w postaci wzrostu aktywności na stronie i realnego zainteresowania naszymi usługami. 

Norbert Bałenkowski Właściciel

Podsumowanie

Dobrze zaplanowany i prawidłowo wdrożony proces pozycjonowania, dobór odpowiednich narzędzi, wyłonienie priorytetowych prac optymalizacyjnych i ich realizacja już od pierwszych dni współpracy to podstawa osiągnięcia satysfakcjonujących efektów. Oprócz tego na sukces pozycjonowania wpływ ma zaangażowanie klienta, a także czas i budżet poświęcony na działania SEO. 

Budżet

Budżet był zmienny, w zależności od tego, w jakim okresie (przed, w trakcie czy po pandemii) realizowaliśmy prace pozycjonerskie. Pandemiczny kryzys wymagał rozważnego ulokowania środków – tak, aby pomóc klientowi zachować stabilność biznesową, a jednocześnie nie doprowadzić do spadku pozycji i dalej przebijać się w wynikach. Kluczowe dla osiągnięcia tak satysfakcjonujących efektów było umiejętne rozdysponowanie budżetu marketingowego, a nie jego całkowite zamrożenie, co dla większości konkurencji wydawało się w tym czasie jedynym właściwym rozwiązaniem. 

Współpraca

Od samego początku mogliśmy liczyć na otwarty dialog, dobrą komunikację i owocną współpracę. Klient obdarzył nas olbrzymim zaufaniem i w pełni zdał się na naszą wiedzę oraz doświadczenie, zwłaszcza w najbardziej kryzysowym dla jego biznesu momencie. 

Czas

W procesie pozycjonowania stron internetowych czas odgrywa kluczową rolę. Ważne jest prowadzenie długofalowych i systematycznych działań, co w obliczu pandemii COVID-19 i towarzyszącemu jej poczuciu zagrożenia branży wydawało się mało realne. Doceniamy fakt, że klient nie zrezygnował w tym czasie z działań marketingowych, lecz zaufał nam w pełni i dał nam czas oraz przestrzeń do realizacji planu, który finalnie przyniósł oczekiwane rezultaty.

Plany

Nieustannie dbamy o to, aby klient zajmował wysokie pozycje w wyszukiwarce Google na największą liczbę fraz kluczowych – przynosiło to odpowiedni zwrot z inwestycji przed pandemią, dlatego robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić napływ nowych klientów w okresie pandemicznym i popandemicznym. W najbliższym czasie zamierzamy skoncentrować działania na wypromowaniu kolejnych usług klienta – poczyniliśmy już w tym kierunku pierwsze kroki. 

Przeczytaj case study i historie innych naszych klientów. Przekonaj się, że Ty też możesz osiągnąć tak imponujące wyniki!

Zamów bezpłatną strategię – zupełnie niezobowiązująco pokażemy Ci, co powinieneś zrobić, aby zdobywać nowych klientów z Internetu. 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.94 / 5 według 394 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...