Globalny kryzys związany z pandemią koronawirusa ograniczył funkcjonowanie wielu branż i był olbrzymim wstrząsem dla gospodarki. Najbardziej poszkodowany okazał się sektor usług. Większość firm w czasie lockdownu utraciła możliwość zarobku. Dla wielu z nich była to prawdziwa lekcja przetrwania. Jedną z głównych ofiar pandemii okazała się branża eventowa – wystarczyło zaledwie kilka miesięcy, by swoją działalność zamknęło lub zawiesiło ponad 1800 przedsiębiorstw w Polsce.
Dla większości firm eventowych reklama w Internecie była w tym czasie ostatnią rzeczą na liście do zrobienia. Znaleźli się jednak i tacy, którzy nie chcieli przerywać dotychczasowych działań marketingowych. Tak było w przypadku Adventure Quad – agencji, która za naszą namową nie zamroziła całkowicie budżetu na reklamę, lecz umiejętnie go wykorzystała, by w czasach kryzysu i uśpionej konkurencji umocnić swoją pozycję i przedostać się do ścisłej czołówki Google. Efekt? Wzrost liczby użytkowników z Organic Search (naturalnych wyników wyszukiwania) aż o 68% i 320 fraz kluczowych w TOP 10!
Adventure Quad to agencja eventowa zatrudniająca prawdziwych pasjonatów przygód z niekończącym się zasobem oryginalnych pomysłów na rozrywkę. Firma organizuje nietuzinkowe, emocjonujące i zapadające w pamięć wydarzenia dla dzieci oraz dorosłych, dysponując profesjonalnym zapleczem technicznym i logistycznym.
Adventure Quad zajmuje się profesjonalną realizacją wyjazdów i imprez integracyjnych, festiwali, koncertów, pikników, festynów, szkoleń, kongresów, konferencji, bankietów, seminariów i spotkań wigilijnych. Agencja oferuje kompleksową organizację wydarzeń – od pomysłowej kreacji, po profesjonalną oprawę i fachową realizację, opartą o opracowany wcześniej scenariusz eventu. Kilkunastoletnie doświadczenie w branży zaowocowało profesjonalną obsługą tysięcy wydarzeń w całej Polsce.
Firma Adventure Quad zgłosiła się do nas jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19. Powierzyła nam pozycjonowanie strony internetowej w celu zwiększenia widoczności w sieci i wypromowania marki w naturalnych wynikach wyszukiwania. Wstępny wywiad z klientem, kompleksowa analiza i audyt SEO pozwoliły nam wyodrębnić następujące problemy do rozwiązania:
Już w trakcie współpracy pojawił się nowy, zupełnie nieoczekiwany problem: wybuch pandemii, który zrodził najważniejsze w tym czasie pytanie: czy kontynuować działania SEO? Opracowana wcześniej strategia reklamy w Internecie wymagała bieżących modyfikacji – chcieliśmy realizować zaplanowane prace i skutecznie rozwiązywać powyższe problemy, ale sporym wyzwaniem okazało się umiejętne rozdysponowanie budżetu, który w tym okresie był zmienny z uwagi na konieczność zachowania stabilności biznesowej.
Na samym początku współpracy wyznaczyliśmy następujące cele:
Wybuch pandemii koronawirusa szybko zrodził potrzebę wyznaczenia kolejnych celów:
Musieliśmy zmierzyć się z następującymi wyzwaniami:
Pandemiczny kryzys przyniósł kolejne trudności. Co prawda udało nam się przekonać klienta, żeby nie porzucał w tym czasie działań na rzecz marketingu internetowego, ale musieliśmy tym samym udowodnić, że nasze prace mają sens. Stanęliśmy w obliczu nowych wyzwań:
Świadomość celów, które zamierzaliśmy osiągnąć, a także pojawiające się po drodze problemy i wyzwania, wymagały przygotowania bardzo przemyślanej, indywidualnej strategii działań. Podzieliliśmy prace na 5 obszarów, które szczegółowo opracował nasz zespół składający się z opiekuna klienta, analityka, specjalisty ds. pozycjonowania oraz specjalisty ds. content marketingu.
Udało nam się wprowadzić do ścisłej czołówki Google najważniejsze dla działalności klienta frazy kluczowe – na ten moment aż 320 wyrażeń znajduje się w TOP 10. Poprawiliśmy też pozycje dla fraz lokalnych, które już w momencie podjęcia współpracy znajdowały się w pierwszej dziesiątce Google – dzięki naszym działaniom przebiły się do TOP 5 wyników wyszukiwania. Efekty naszych prac przedstawiamy poniżej.
Wyrażenie kluczowe | Pozycja przed rozpoczęciem współpracy | Obecnie zajmowana pozycja | Średnia miesięczna wyszukiwalność |
animacje dla dzieci | >50 | 7 | 1600 |
eventy integracyjne poznań | >50 | 1 | 10 |
bunkry mru | >50 | 1 | 140 |
festyny | >50 | 6 | 1300 |
firmowe imprezy integracyjne | >50 | 2 | 20 |
imprezy firmowe | >50 | 3 | 210 |
imprezy integracyjne | >50 | 1 | 390 |
integracja dla firm | >50 | 3 | 140 |
pikniki dla dzieci | 17 | 1 | 170 |
quady lubuskie | 9 | 4 | 320 |
paintball zielona góra | 6 | 1 | 210 |
Wzrost ruchu
TOP 10
TOP 50
Wzrost liczby użytkowników
W zaledwie rok (od lipca 2020 do lipca 2021 roku) odnotowaliśmy wzrost liczby użytkowników z wyszukiwania organicznego aż o 68%.
Z uwagi na fakt, iż 2020 rok był nierozerwalnie związany z COVID-19, zweryfikowaliśmy obecną sytuację z rokiem 2019 i tu również mamy potwierdzony wzrost o 62% – to oznacza, że nieustannie poprawiamy zasięgi serwisu, sprowadzając na niego coraz większą rzeszę potencjalnych klientów, bez względu na pojawiające się sytuacje kryzysowe.
Powyższe wykresy doskonale obrazują to, jak po spadku zainteresowania branżą eventową, wywołanym pandemią i obostrzeniami, obecnie generujemy najlepsze zasięgi dotyczące widoczności serwisu. Przygotowana przez nas strategia działań w okresie pandemii, zakładająca osiągnięcie odpowiednich rezultatów po powrocie do normalności, okazała się trafiona i skuteczna. Dzięki ścisłej współpracy z klientem i jego świadomości na temat działań SEO, a także profesjonalnemu podejściu naszych specjalistów do pozycjonowania, wiedzieliśmy, co należy robić w tym niełatwym dla biznesów okresie.
Współpraca z agencją SEMPIRE przebiegła bardzo owocnie. Zawsze mogliśmy liczyć na fachowe wsparcie i doradztwo. Zamówiona przez nas usługa pozycjonowania witryny spełniła założone oczekiwania w postaci wzrostu aktywności na stronie i realnego zainteresowania naszymi usługami.
Norbert Bałenkowski – Właściciel
Dobrze zaplanowany i prawidłowo wdrożony proces pozycjonowania, dobór odpowiednich narzędzi, wyłonienie priorytetowych prac optymalizacyjnych i ich realizacja już od pierwszych dni współpracy to podstawa osiągnięcia satysfakcjonujących efektów. Oprócz tego na sukces pozycjonowania wpływ ma zaangażowanie klienta, a także czas i budżet poświęcony na działania SEO.
Budżet był zmienny, w zależności od tego, w jakim okresie (przed, w trakcie czy po pandemii) realizowaliśmy prace pozycjonerskie. Pandemiczny kryzys wymagał rozważnego ulokowania środków – tak, aby pomóc klientowi zachować stabilność biznesową, a jednocześnie nie doprowadzić do spadku pozycji i dalej przebijać się w wynikach. Kluczowe dla osiągnięcia tak satysfakcjonujących efektów było umiejętne rozdysponowanie budżetu marketingowego, a nie jego całkowite zamrożenie, co dla większości konkurencji wydawało się w tym czasie jedynym właściwym rozwiązaniem.
Od samego początku mogliśmy liczyć na otwarty dialog, dobrą komunikację i owocną współpracę. Klient obdarzył nas olbrzymim zaufaniem i w pełni zdał się na naszą wiedzę oraz doświadczenie, zwłaszcza w najbardziej kryzysowym dla jego biznesu momencie.
W procesie pozycjonowania stron internetowych czas odgrywa kluczową rolę. Ważne jest prowadzenie długofalowych i systematycznych działań, co w obliczu pandemii COVID-19 i towarzyszącemu jej poczuciu zagrożenia branży wydawało się mało realne. Doceniamy fakt, że klient nie zrezygnował w tym czasie z działań marketingowych, lecz zaufał nam w pełni i dał nam czas oraz przestrzeń do realizacji planu, który finalnie przyniósł oczekiwane rezultaty.
Nieustannie dbamy o to, aby klient zajmował wysokie pozycje w wyszukiwarce Google na największą liczbę fraz kluczowych – przynosiło to odpowiedni zwrot z inwestycji przed pandemią, dlatego robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić napływ nowych klientów w okresie pandemicznym i popandemicznym. W najbliższym czasie zamierzamy skoncentrować działania na wypromowaniu kolejnych usług klienta – poczyniliśmy już w tym kierunku pierwsze kroki.
Przeczytaj case study i historie innych naszych klientów. Przekonaj się, że Ty też możesz osiągnąć tak imponujące wyniki!
Zamów bezpłatną strategię – zupełnie niezobowiązująco pokażemy Ci, co powinieneś zrobić, aby zdobywać nowych klientów z Internetu.
Ocena artykułu:
4.94 / 5 według 394 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!