Jak wyprzedzić w Google największych graczy na rynku jubilerskim? Case study SEO - ANIA KRUK | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jak wyprzedzić w Google największych graczy na rynku jubilerskim? Case study SEO - ANIA KRUK 

APART, W. KRUK, YES - to firmy, które od lat stoją na czele polskiej branży jubilerskiej. Ta popularność wiąże się nierozerwalnie ze zdobywaniem przewagi, również w digitalowym świecie. Wydawać by się mogło, że to właśnie dla tych liderów rynkowych zarezerwowane są zaszczytne miejsca na liście TOP 10 Google.

Czy nowy na rynku koncept młodej, choć silnie związanej z prawie 200-letnią tradycją marki biżuteryjnej, jest w stanie konkurować z największymi graczami, w dodatku z najbardziej znanym (i takim samym!) nazwiskiem w branży? W SEMPIRE udowadniamy, że jest to możliwe!

Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jak uzyskaliśmy topowe pozycje dla bardzo prestiżowych fraz kluczowych, zwiększając sprzedaż z Organic Search aż o 94% rok do roku. 

case study seo sempire ania kruk

O firmie ANIA KRUK

ania kruk logo

ANIA KRUK to kontynuacja prawie 200-letniej historii i tradycji rodziny Kruków - najbardziej znanego nazwiska w polskiej branży jubilerskiej. Marka powstała w 2012 roku w wyniku wyjątkowej sukcesji: piąte pokolenie - Ania Kruk i Wojtek Kruk junior - postanowili kontynuować biżuteryjne tradycje rodzinne, dając im nowy początek. ANIA KRUK to 11 butików zlokalizowanych w całej Polsce i uważna selekcja wzorów produkowanych w kilkudziesięciu, a nie w setkach sztuk. Marka łączy w sobie długą tradycję jubilerstwa i świeżość nowego pokolenia, a odzwierciedleniem tego jest lekka, nowoczesna i modna biżuteria zamknięta w szlachetnych materiałach. ANIA KRUK od samego początku stawia na to, co świeże, swobodne, autentyczne i trendy. Zdecydowanie bliżej jej do słowa “moda” niż “jubiler”. Biżuteria od ANI KRUK daje wyraz temu, co modne, unikatowe i niepowtarzalne. 

Problem do rozwiązania

Punktem wyjścia do rozpoczęcia współpracy w zakresie marketingu internetowego dla sklepu online aniakruk.pl był szczegółowy wywiad, na podstawie którego wyodrębniliśmy najważniejsze cele oraz oczekiwania klienta. Kluczowe dla przygotowania indywidualnego planu, obejmującego strategię i realizację najważniejszych działań w tym zakresie, było wskazanie głównych problemów do rozwiązania:

  • prestiżowe i kluczowe dla biznesu hasła poza TOP 3:
    biżuteria damska – wyszukiwalność: 8 100, pozycja startowa: 4
    bransoletka na nogę – wyszukiwalność: 18 100, pozycja startowa: 7
    bransoletki – wyszukiwalność: 60 500, pozycja startowa: 8
    kolczyki – wyszukiwalność: 60 500, pozycja startowa: 9
    naszyjnik – wyszukiwalność: 33 100, pozycja startowa: 7
    nausznice – wyszukiwalność: 14 800, pozycja startowa: 7
  • prestiżowe i kluczowe dla biznesu hasła poza TOP 10:
    biżuteria – wyszukiwalność: 33 100, pozycja startowa: 11
    kolczyki srebrne – wyszukiwalność: 27 100, pozycja startowa: 12
    srebrny łańcuszek – wyszukiwalność: 6 600, pozycja startowa: 22
    srebrne pierścionki – wyszukiwalność: 4 400, pozycja startowa: 26
    srebrne kolczyki – wyszukiwalność: 9 900, pozycja startowa: 12
  • prestiżowe i kluczowe dla biznesu hasła poza TOP 50:
    biżuteria srebrna – wyszukiwalność: 4 400, pozycja startowa: >50
    biżuteria pierścionki – wyszukiwalność: 260, pozycja startowa: >50
    biżuteria srebrna sklep internetowy – wyszukiwalność: 210, pozycja startowa: >50
    kolczyki z perłami – wyszukiwalność: 3 600, pozycja startowa: >50
    naszyjnik z pereł – wyszukiwalność: 8 100, pozycja startowa: >50
    pierścionek z cyrkonią – wyszukiwalność: 390, pozycja startowa: >50
    pierścionek srebrny – wyszukiwalność: 5 400, pozycja startowa: >50
    złoty pierścionek – wyszukiwalność: 14 800, pozycja startowa: >50
    tania biżuteria srebrna – wyszukiwalność: 320, pozycja startowa: >50 
  • brak widoczności w Google względem najbliższych konkurentów, zdecydowanie dłużej pracujących na stabilne pozycje w wyszukiwarce: apart.pl, wkruk.pl, yes.pl
  • brak konwersji i oczekiwanych zysków ze sklepu internetowego

Cele krótko- i długoterminowe

Cele krótkofalowe:

  • wzrost rozpoznawalności marki,
  • wzrost widoczności w Google,
  • zwiększanie zasięgów,
  • pozyskanie nowych klientów z organicznych wyników wyszukiwania,
  • poprawa wyników sprzedażowych.

Cele długofalowe:

  • zdobycie pozycji w TOP 3 na najbardziej kluczowe wyrażenia w branży,
  • zdobycie wysokich pozycji na setki wyrażeń kluczowych z uwagi na szeroki asortyment i chęć uzyskania jak największej konwersji,
  • budowanie przewagi konkurencyjnej, wyprzedzenie w Google największych firm jubilerskich w Polsce (apart.pl, wkruk.pl, yes.pl).

Wyzwania

Pozycjonowanie sklepu internetowego, zwłaszcza w tak trudnej i konkurencyjnej branży, zawsze niesie ze sobą szereg wyzwań. W przypadku sklepu aniakruk.pl musieliśmy zmierzyć się z kilkoma aspektami:

  • brak historii pozycjonowania,
  • stosunkowo młoda domena oraz marka w porównaniu do liderów na rynku,
  • migracja sklepu internetowego na nowy silnik z jednoczesnym zachowaniem ruchu na stronie,
  • dostosowanie działań na stronie tak, aby była liderem w branży. 

Podjęte działania

W pozycjonowaniu stron internetowych najważniejsze działania skupiają się na 3 obszarach: optymalizacji strony www pod kątem technicznym, prezentacji wysokiej jakości treści, a także publikacji linków oraz wzmianek na temat działalności i oferty firmy. Prace te każdorazowo planujemy, monitorujemy i usprawniamy, korzystając z zaawansowanej analityki internetowej. 

Analityka

  • Analiza konkurencji (wielokrotna, stałe poszukiwanie rozwiązań, w tym analizy GAP)
  • Keyword Research (analiza i dobór fraz kluczowych)
  • Wewnętrzne audyty SEO planujące prace
  • Określanie priorytetów prac
  • Odświeżanie i ciągły rozwój strategii
  • Testy rozwiązań poprawiających SEO i konwersje ze sklepu

SEO-optymalizacja

  • Pomoc i koordynacja prac w przeniesieniu ruchu podczas zmiany silnika sklepu
  • Realizacja kluczowych elementów SEO
  • Realizacja globalnych elementów SEO
  • Zaawansowana techniczna optymalizacja sklepu internetowego
  • Współpraca z firmą IT wdrażającą część zmian
  • Wdrożenie zmian optymalizacyjnych zarówno dla Google, jak i dla klienta (UX

Treści

  • Stworzenie treści bazowych na kluczowe kategorie w sklepie internetowym
  • Rozszerzenie treści bazowych
  • Stworzenie treści uzupełniających
  • Przygotowanie zaawansowanego content planu
  • Cykliczne prowadzenie bloga firmowego

Linki

  • Własne linki
  • Linki dodatkowe

Dalsze analizy i nowe plany

  • Ciągła analiza wzrostów i spadków pozycji
  • Ciągła analiza wzrostów i spadków zasięgów
  • Monitoring zachowań użytkowników w sklepie i podejmowanie kolejnych działań
  • Pomoc we wdrażaniu zaawansowanych narzędzi śledzenia użytkowników, poprawiających konwersje

Osiągnięte efekty

Dobrze przygotowana strategia stanowiła dla nas podstawę do realizacji najważniejszych celów biznesowych klienta. Szybko udowodniliśmy, że skuteczna reklama w Google, zmierzająca do zwiększenia ilości i jakości ruchu pochodzącego z naturalnych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania, ma sens, a realizacja długofalowych działań w tym zakresie może przynieść jeszcze lepsze efekty w postaci wzrostu konwersji. 

Do najważniejszych naszych sukcesów w dotychczasowej współpracy z marką ANIA KRUK zaliczamy:

  • poprawę pozycji najważniejszych dla klienta, bardzo prestiżowych fraz kluczowych,
  • 2301 fraz w TOP 3,
  • wzrost sprzedaży z Organic Search (bezpłatnych wyników wyszukiwania) o 94% rok do roku. 
Poprawa pozycji prestiżowych fraz
Wyrażenie kluczowePoczątkowa pozycjaObecnie zajmowana pozycjaŚrednia miesięczna wyszukiwalność
biżuteria11133 100
biżuteria damska418 100
biżuteria srebrna>5054 400
biżuteria pierścionki>501260
bransoletka na nogę7318 100
bransoletki8360 500
biżuteria srebrna sklep internetowy>504210
kolczyki srebrne12227 100
kolczyki9460 500
kolczyki z perłami>5013 600
naszyjnik7133 100
naszyjnik z pereł>5018 100
nausznice7214 800
srebrny łańcuszek2276 600
srebrne pierścionki2674 400
srebrne kolczyki1229 900
pierścionek z cyrkonią>505390
pierścionek srebrny>5075 400
złoty pierścionek>50414 800
tania biżuteria srebrna>503320

Z uwagi na to, że jest to e-commerce, szczególny nacisk musieliśmy kłaść na zwiększenie widoczności serwisu dla potencjalnych klientów na możliwie największą liczbę trafnych fraz kluczowych. Od początku umowy skupiliśmy się zatem na frazach konwertujących, również long tail (fraz z długiego ogona), systematycznie weryfikując liczbę wyrażeń kluczowych w TOP-ach. Wykresy wzrostów prezentują się imponująco. 

TOP 10

wzrost liczby fraz kluczowych w TOP 10
Wzrost liczby fraz kluczowych w TOP 10

TOP 3

wzrost liczby fraz kluczowych w TOP 3
Wzrost liczby fraz kluczowych w TOP 3

Frazy w TOP 10 - porównanie serwisu aniakruk.pl do liderów rynku: yes.pl, apart.pl, wkruk.pl

frazy w TOP 10 aniakruk.pl vs konkurencja
Frazy w TOP 10 - aniakruk.pl vs konkurencja

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że w aspekcie pozycjonowania sklep internetowy aniakruk.pl rośnie szybciej aniżeli liderzy rynku, mimo znacznie mniejszych nakładów na reklamę. Na osiągnięcie tak dobrych efektów wpływ miało wiele aspektów, do których z całą pewnością zaliczamy:

  • dobre przygotowanie agencji SEO do działania,
  • wiedzę, doświadczenie i profesjonalizm specjalistów SEO,
  • dobrze przyjętą strategię od początku współpracy, którą skrupulatnie, skutecznie i systematycznie wprowadzamy w życie,
  • kombinację czynników sprzyjających SEO, a więc: współpracy, budżetu i czasu - odpowiednio dopasowanych i umożliwiających uzyskanie zadowalających wyników. 

Wzrosty pozycji fraz kluczowych - porównanie serwisu aniakruk.pl do liderów rynku: yes.pl, apart.pl, wkruk.pl

Na wiele prestiżowych wyrażeń kluczowych serwis aniakruk.pl wyraźnie prześciga ścisłą konkurencję. Potwierdzają to dane z SEMSTORM, które zamieszczamy poniżej. 

wzrosty pozycji aniakruk.pl vs konkurencja
Wzrosty pozycji - aniakruk.pl vs liderzy na rynku

Obecnie sklep internetowy aniakruk.pl znajduje się w ścisłej czołówce rankingu Google, zajmując stabilne pozycje w TOP 3 dla bardzo wielu wyrażeń kluczowych. 

Liczba fraz kluczowych w TOP 3
Zajmowana pozycjaŁączna liczba różnych fraz kluczowych
TOP 1646
TOP 2710
TOP 32301

Inne firmy z branży pozostają daleko w tyle, jeśli chodzi o dynamikę widoczności liczby fraz w TOP 10. Poniżej prezentujemy porównanie serwisu aniakruk.pl z kilkoma innymi konkurentami spoza liderów. 

dynamika wzrostu widoczności fraz w TOP 10 aniakruk.pl vs konkurencja
Dynamika wzrostu widoczności fraz w TOP 10 - aniakruk.pl vs konkurencja

Powyższy wykres potwierdza skuteczność prowadzonych przez nas działań SEO. Żaden inny konkurencyjny serwis nie zdobywa tak dynamicznych wzrostów pozycji w TOP 10. 

Integralnym elementem podejmowanych przez nas działań był content marketing, który skutecznie wspierał proces pozycjonowania sklepu internetowego, a także pozwolił zbudować wizerunek eksperta w branży i grupę lojalnych klientów. Od samego początku współpracy z marką ANIA KRUK skrupulatnie podeszliśmy do kreowania contentu, mając na uwadze nie tylko to, aby odpowiadać na najważniejsze potrzeby użytkowników, ale i formułować przekaz zgodnie z przyjętą przez markę strategią komunikacji. 

W pełni powierzono nam prowadzenie firmowego bloga, co pozwoliło na skuteczną realizację strategii long tail SEO, opierającej się na wykorzystywaniu fraz długiego ogona. Skupiliśmy się na poruszaniu najciekawszych i najczęściej wyszukiwanych przez grupę docelową marki zagadnień, dostarczając wartościowych treści i wyczerpujących odpowiedzi na nurtujące pytania. Stale reagowaliśmy na trendy rynkowe, tworząc i dystrybuując wysokiej jakości teksty, zarówno na blogu, jak i na wybranych serwisach zewnętrznych. Efekty jednej z przykładowych naszych realizacji prezentujemy poniżej.

Artykuł pod tytułem Na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy jest aktualnie widoczny na 154 frazy w TOP 10, z czego dla haseł o największej wyszukiwalności zajmuje pierwszą pozycję w Google. Poniżej prezentujemy frazy, na które artykuł znajduje się w TOP 3, oraz ich miesięczną wyszukiwalność. Warto dodać, że są to wyniki osiągnięte zaledwie po 3 miesiącach od daty opublikowania artykułu. 

Lp.Słowo kluczoweZajmowana pozycjaŚrednia miesięczna wyszukiwalność
1na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy13 600
2na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy12 900
3pierścionek zaręczynowy na którym palcu11 600
4pierścionek zaręczynowy na której ręce11 000
5na którym palcu pierścionek zaręczynowy1720
6pierścionek zaręczynowy który palec1590
7na którą rękę pierścionek zaręczynowy1480
8na której ręce pierścionek zaręczynowy1480
9na którym palcu nosić pierścionek1140
10na jaki palec pierścionek zaręczynowy1140
11zaręczynowy na której ręce1110
12na której ręce nosić pierścionek zaręczynowy1110
13pierścionek zaręczynowy ręka1110
14zaręczyny który palec1110
15na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy przed ślubem1110
16czy można nosić pierścionek zaręczynowy na lewej ręce190
17pierścionek zaręczynowy gdzie się nosi170
18pierścionek na lewej ręce150
19pierścionek zaręczynowy na lewej ręce150
20na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy w polsce150
21pierścionek zaręczynowy na której ręce i palcu150
22zaręczynowy pierścionek na której ręce150
23na którą dłoń pierścionek zaręczynowy130
24pierścionek zaręczynowy na lewej dłoni130
25zareczynowy pierscionek ktora reka130
26na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy przed ślubem120
27pierścionek zaręczynowy która dłoń110
28pierścionek zareczynowy na którym palcu110
29która ręka pierścionek zaręczynowy110
30pierścionki zaręczynowe która ręka110
31który palec na pierścionek zaręczynowy110
32pierścionek zaręczynowy na palcu21 000
33na którym palcu pierścionek zaręczynowy przed ślubem210
34gdzie nosi się pierścionek zaręczynowy3170
35palec zaręczynowy3170
36pierścionek zaręczynowy na dloni3110
37na którym palcu nosi się pierścionek zaręczynowy w polsce370
38dlaczego pierscionek zareczynowy nosi sie na palcu serdecznym330
39na której ręce pierścionek zaręczynowy w usa330
40na której ręce nosi się pierścionek zaręczynowy w usa330
41pierścionek zaręczynowy na którym palcu w polsce330
42pierścionek zaręczynowy na którym palcu nosić310

Dzięki SEMPIRE osiągamy niebywałe sukcesy w pozycjonowaniu - wyniki mówią same za siebie. Ponadto warto zaznaczyć, że specjaliści agencji wyróżniają się kompleksową wiedzą w zakresie SEO/SEM, ale także UX, e-commerce czy też szeroko pojętym marketingiem online. Mają duże doświadczenie, które przekuwają na konkretne wyniki, a równolegle są to sympatyczne osoby, wychodzące z inicjatywą, na których zawsze możemy polegać, co również wpływa na jakość naszej współpracy i jej dynamikę.


Jan Sobieski - Pełnomocnik Zarządu ds. E-Commerce 
 

Co przynoszą klientowi nasze działania?

Od wielu lat SEO znajduje się w czołówce najbardziej rentownych działań promocyjnych w Internecie. Bardzo często stosunkowo stabilny poziom płatności za działania SEO w połączeniu ze stale rosnącym przychodem powoduje, iż długofalowo usługa ta jest bardzo stabilna i niezwykle korzystna, biorąc pod uwagę ROI (Return On Investment - zwrot z inwestycji) i ROAS (Return On Ad Spend - zwrot z konkretnej kampanii reklamowej). 

Porównując okres wrzesień 2020-wrzesień 2021, klient osiągnął następujące wyniki:

  • wzrost przychodów z wyników organicznych o 94%,
  • wzrost liczby transakcji z wyników organicznych o 70%.
wzrost przychodów transakcji użytkowników i sesji
Wzrost przychodów, transakcji, użytkowników oraz sesji z wyników organicznych. Porównanie: wrzesień 2020 vs wrzesień 2021

Podsumowanie

Szybkość i jakość osiąganych efektów pozycjonowania zależą od wielu czynników. Oprócz kluczowych działań podejmowanych w zakresie optymalizacji kodu i treści strony, link buildingu, content marketingu i zaawansowanej analityki internetowej, kluczowa jest synergia dodatkowych czynników, które sprzyjają SEO, a więc budżetu, współpracy i czasu.

Budżet

Czynniki sprzyjające SEO w zakresie budżetu:

  • wsparcie klienta w potrzebach dofinansowania projektów,
  • stałe rozszerzanie współpracy, adekwatnie do osiąganych rezultatów,
  • akceptowanie każdego uzasadnionego dodatkowego wydatku (klient miał świadomość, z czego wynika ten wydatek i że jest potrzebny).

Współpraca

Czynniki sprzyjające SEO w zakresie współpracy:

  • znakomita współpraca i komunikacja z klientem poprzez doskonałego managera,
  • świadome podejście do aspektów SEO ze strony klienta,
  • wsparcie i zaangażowanie całej firmy celem osiągnięcia założonych celów SEO,
  • cykliczne podsumowania i spotkania ułatwiające wymianę wiedzy, informacji, potrzeb i oczekiwań obu stron - nie tylko w zakresie SEO, ale i komunikacji firmy, rozwoju UX serwisu, doradztwa strategicznego, a także współpracy z innymi agencjami,
  • uczestnictwo specjalistów SEO w rozwoju wewnętrznych działów firmy - wzajemne wspieranie się i wspólne dążenie do celu,
  • szybka reakcja z dwóch stron. 

Czas

Czynniki sprzyjające SEO w zakresie czasu:

  • świadome ustanowienie realnych przedziałów czasowych na wypracowanie wyników (uwzględnienie działań dynamicznych, skutecznych, ale i bezpiecznych),
  • nastawienie na długofalową współpracę od początku działań, co pozwoliło nam nieprzerwanie i skutecznie realizować przyjęty plan,
  • zaufanie do agencji SEO. 

Plany

Kontynuujemy współpracę z marką ANIA KRUK, nieustannie dbając o to, aby zyskała ona status branżowego lidera w Google. Wykonujemy cykliczne analizy i optymalizacje. Monitorujemy efekty i raportujemy wyniki. Dajemy rekomendacje, dzięki którym marka odnotowuje jeszcze bardziej dynamiczny wzrost widoczności strony, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Oferujemy fachowe doradztwo, szkolenia i techniczne wsparcie. Stale poszukujemy nowych rozwiązań pozwalających zwiększyć ruch na stronie i pozyskiwać nowych klientów z wyszukiwarki. 

Dowiedz się, jak skuteczna reklama w Internecie może przyczynić się do zwiększenia zysków i zbudowania przewagi konkurencyjnej. 

Zamów bezpłatną analizę i wycenę - otrzymasz od nas dedykowane, najskuteczniejsze rozwiązania dla Twojej firmy. 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.91 / 5 według 388 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...