Case study SEO - pozycjonowanie lokalne i 300 wyświetleń serwisu dziennie - Źródło Mowy

Case study SEO - pozycjonowanie lokalne i 300 wyświetleń serwisu dziennie - Źródło Mowy 

Każdego dnia 58% Internautów szuka firm blisko swojego miejsca zamieszkania. Kluczem do widoczności na regionalnym rynku jest pozycjonowanie lokalne. Jeśli świadczysz usługi na konkretnym obszarze i zależy Ci na pozyskiwaniu klientów przebywających w okolicy, lokalne SEO jest właśnie dla Ciebie. Mniejsza konkurencja w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne to nie tylko mniejsze koszty, ale także większa szansa na dotarcie do klientów realnie zainteresowanych Twoją ofertą.

Zastanawiasz się, jak wypromować firmę w swojej okolicy i zyskać status lidera w lokalnych wynikach wyszukiwania? 

Przeczytaj nasze case study i sprawdź, jak zdobyliśmy 2. pozycję w wynikach Google na najbardziej konkurencyjną frazę w branży klienta, plasując go zaraz za największą w Polsce bazą lekarzy i specjalistów, którą odwiedza kilka milionów osób miesięcznie. 

case study seo sempire źródło mowy

O firmie Źródło Mowy

źródło mowy logo

Źródło Mowy to Centrum Logopedii w Poznaniu prowadzone przez dyplomowanego logopedę Karolinę Wielopolską i zatrudniające wykwalifikowanych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w zawodzie. Logopedzi prowadzą terapię w trzech przyjaźnie zaaranżowanych gabinetach, wyposażonych w najlepsze pomoce dydaktyczne. Centrum logopedyczne Źródło Mowy świadczy profesjonalne usługi z zakresu diagnozy i konsultacji logopedycznej, terapii zaburzeń mowy i komunikacji (neurologopedii), terapii wad wymowy, gimnastyki mózgu (Metody Dobrego Startu), dysleksji, dysortografii, dysgrafii, a także korepetycji z języka polskiego. 

Problem do rozwiązania

Klientowi zależało na regionalnym wypromowaniu usług i pozyskiwaniu klientów z najbliższej okolicy, dlatego powierzono nam pozycjonowanie strony w Poznaniu. Współpracę rozpoczęliśmy od indywidualnej analizy witryny, branży, konkurentów i wyboru fraz kluczowych. To pozwoliło nam wyłonić kilka istotnych problemów, które zamierzaliśmy rozwiązać w toku zaplanowanych prac:

  • brak widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe odzwierciedlające działalność firmy w Poznaniu:
    logopeda Poznań - wyszukiwalność: 480, pozycja startowa: poza TOP 10;
    neurologopeda Poznań - wyszukiwalność: 320, pozycja startowa: poza TOP 10;
    gabinet logopedyczny Poznań - wyszukiwalność 20, pozycja startowa: poza TOP 10;
  • olbrzymia konkurencja, pomimo pozycjonowania na miasto Poznań;
  • brak widoczności względem konkurentów dłużej pracujących na stabilne pozycje w wyszukiwarce.

Cele krótko- i długoterminowe

Początkowo umowę podpisaliśmy jedynie na okres 3 miesięcy. Najważniejszym celem krótkoterminowym było zatem osiągnięcie w tym czasie pierwszych, widocznych dla klienta efektów, które dałyby podstawę do przedłużenia umowy, a co za tym idzie wdrożenia pełnej strategii SEO. 

Za cel długoterminowy obraliśmy zdobycie i utrzymanie pozycji w TOP 5 dla wyrażeń kluczowych, a także budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku lokalnym. 

Wyzwania

Dobrze przygotowana strategia reklamy w Internecie uwzględnia nie tylko szczegółowy zakres prac, ale także wyzwania, jakim należy sprostać, aby móc go zrealizować. Wiedza na temat kondycji strony klienta, branży i celów biznesowych, a także weryfikacja witryn konkurencyjnych, zajmowanych pozycji i poziomu ruchu pozwoliły nam wyłonić następujące wyzwania:

  • nietematyczna konkurencja - Źródło Mowy to prywatne Centrum Logopedii. Na kluczowe dla tej firmy hasła wysokie pozycje w SERP-ach (Search Engine Result Page), czyli organicznych wynikach wyszukiwania, zajmowały przede wszystkim szpitale z poradniami logopedycznymi;
  • witryny konkurencyjne z wyrobionym autorytetem w Google i silnym zapleczem linkowym;
  • konkurencyjne frazy do wypozycjonowania (np. logopeda Poznań), wymagające sprecyzowanych i rozbudowanych działań SEO;
  • aktualizacje algorytmów Google i towarzyszące im zmiany, które trudno było włączyć do procesu planowania działań pozycjonerskich. 

Podjęte działania

Tylko indywidualny i dobrze przemyślany plan działań mógł stanowić podstawę do realizacji najważniejszych celów, jakie przyjęliśmy, realizując dla klienta pozycjonowanie strony w Poznaniu. Skupiliśmy się na kluczowych dla tego procesu obszarach, wykonując szereg intensywnych prac z zakresu analityki, technicznej optymalizacji kodu i treści strony, a także pozyskiwania linków. 

Analityka

  • Wewnętrzny audyt SEO strony klienta pod kątem najważniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie
  • Analiza stron konkurencyjnych pod kątem zaplanowania i wyprowadzenia najbardziej precyzyjnej strategii SEO
  • Analiza strony klienta pod kątem dostosowania strony do robotów wyszukiwarki Google i użytkowników

SEO-optymalizacja

  • Optymalizacja strony pod kątem występowania duplikatów
  • Optymalizacja pliku robots.txt w celu ułatwienia robotom zrozumienia dostępnych zasobów strony
  • Optymalizacja strony pod kątem poprawności adresów URL w strukturze serwisu
  • Zablokowanie roboczej wersji strony przed indeksowaniem
  • Optymalizacja meta tagów title oraz description dla całego serwisu pod geolokalizację w celu poprawienia pozycjonowania lokalnego
  • Optymalizacja nawigacji wewnętrznej i dodanie do niej listy oferowanych usług
  • Optymalizacja treści pod kątem nasycenia oraz struktury nagłówków Hx
  • Optymalizacja danych strukturalnych i kontaktowych w celu uwiarygodnienia strony klienta w oczach robotów wyszukiwarek 

Treści

  • Analiza treści występujących na stronie klienta
  • Opracowanie i przygotowanie wytycznych dla klienta w zakresie tworzenia specjalistycznych treści na stronę

Linki

  • Publikacja linków podnoszących wartość strony dla wyszukiwarek
  • Monitorowanie liczby i jakości odnośników do strony
  • Analiza profilu linków przychodzących

Dalsze analizy i nowe plany

  • Analizy stron konkurencyjnych na potrzeby planowania dalszych prac w kierunku rozbudowy i pozycjonowania serwisu
  • Analizy kluczowych i najbardziej wyszukiwanych fraz pod kątem zwiększenia aktualnych efektów

Osiągnięte efekty

Zależało nam na zdobyciu szybkich efektów, aby przekonać klienta do tego, że skuteczna reklama w Internecie, mająca na celu zwiększenie widoczności w lokalnej wyszukiwarce, ma sens, a zaufanie nam i powierzenie długofalowych działań pozwoli osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.  

W krótkim czasie uzyskaliśmy następujące efekty:

  • 2. pozycja w Google na bardzo konkurencyjną i najważniejszą dla działalności klienta frazę logopeda Poznań (średnia wyszukiwalność: 480) - strona zrodlomowy.pl znajduje się w wynikach wyszukiwania zaraz pod serwisem znanylekarz.pl, a więc największą w Polsce bazą lekarzy i specjalistów;
  • 300 wyświetleń dziennie serwisu, mimo iż jest to lokalna działalność;
  • 20-krotny wzrost liczby fraz w TOP 10.
Poprawa pozycji najważniejszych fraz w wynikach wyszukiwania
Wyrażenie kluczowePoczątkowa pozycjaObecnie zajmowana pozycjaWyszukiwalność
logopeda Poznań372480
neurologopeda Poznań395320
gabinet logopedyczny Poznań11120

TOP 10

case study seo wzrost liczby fraz top 10
Wzrost liczby słów kluczowych w TOP 10

Wzrost ruchu

Wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania

Zawsze bardzo chętnie polecamy SEMPIRE firmom z innych branż, gdyż na własnej skórze odczuliśmy, że współpraca miała ogromny wpływ na nasz rozwój.

Karolina Wielopolska - Właściciel

Podsumowanie

Zadowalające efekty pozycjonowania można osiągnąć wyłącznie wskutek długofalowych i systematycznych działań opartych o wiedzę, doświadczenie i sprawdzone techniki optymalizacyjne. W całym tym procesie ogromne znaczenie ma współpraca z klientem - jego zaufanie, zrozumienie, zaangażowanie i otwartość na rekomendacje specjalistów. O szybkości i jakości osiąganych efektów pozycjonowania w znacznej mierze decyduje również przeznaczony na ten cel budżet - umiejętnie zaplanowana i wdrożona strategia gwarantuje szybki zwrot z inwestycji. 

Budżet

Zwrot z inwestycji znacznie przewyższył koszty pozycjonowania serwisu, które okazały się również niższe w porównaniu do stałej kampanii Google Ads. To tylko utwierdziło klienta w przekonaniu, że przeznaczenie budżetu marketingowego na pozycjonowanie było najlepszym pomysłem. 

Współpraca

Nie osiągnęlibyśmy tak dobrych efektów bez pełnego zrozumienia i otwartości na zmiany ze strony klienta. Współpraca od samego początku przebiegała bezproblemowo. Klient realizował wszystkie nasze wytyczne, co pozwoliło przyspieszyć zdobycie wysokich pozycji. 

Czas

Pierwsze satysfakcjonujące efekty prac pozycjonerskich klient zauważył już w okresie trzech miesięcy od momentu rozpoczęcia współpracy. Wzrosty pozycji przełożyły się na zwiększoną liczbę wyświetleń, co znalazło odzwierciedlenie we wzroście ruchu na stronie. Do wdrożenia pełnej strategii i osiągnięcia jeszcze lepszych, długofalowych efektów konieczne było przedłużenie umowy i dalsze realizowanie działań w opisanych wyżej obszarach. Klient doskonale to rozumiał, dlatego podjął decyzję o kontynuowaniu współpracy, dzięki czemu do dnia dzisiejszego możemy prowadzić systematyczne prace w zakresie optymalizacji, linkowania oraz analiz.

A jak Twoja strona internetowa wypada w Google na rynku lokalnym? Możesz to sprawdzić z naszą pomocą! Całkowicie bezpłatnie i niezobowiązująco przedstawimy Ci statystyki strony internetowej i wskażemy rozwiązania gwarantujące sukces w Twoim regionie. 

Zamów darmową konsultację ze Specjalistą SEMPIRE.


 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 8 opinii

Chcesz pozyskać nowych klientów z Internetu?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Bezpłatna analiza strony
Darmowa konsultacja ze
Specjalistą SEM / SEO