Marketing automation (MA) co to jest - automatyzacja marketingu, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest marketing automation (MA) - automatyzacja marketingu, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Marketing automation (automatyzacja marketingu, MA) to obszar marketingu, który wykorzystuje specjalne oprogramowania, mające na celu usprawnić procesy marketingowe i sprzedażowe. Wykorzystywane w tym celu narzędzia pozwalają zbierać dane, na podstawie których możliwa jest spersonalizowana komunikacja z klientami poprzez różne kanały.

Kanały komunikacji, jakie najczęściej wykorzystuje marketing automation to e-maile, strona WWW, wiadomości SMS, aplikacje, notyfikacje web push, reklamy w sieci Google, media społecznościowe czy komunikatory.

Marketing automation to zestaw narzędzi, dzięki którym można pozyskać deklaratywne (dobrowolnie dostarczane poprzez wypełnienie formularza), behawioralne (aktywność klienta w obrębie strony WWW oraz aplikacji) oraz transakcyjne (historia transakcji) dane klienta.

Działania z zakresu automatyzacji marketingu pozwalają na usprawnienie procesów sprzedażowych, pozyskiwanie większej ilości wartościowych leadów sprzedażowych, optymalizację nakładów na marketing, prowadzenie bardziej elastycznych kampanii.

Sprawdź również: strona WWW, sieć reklamowa Google, social media

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia marketing automation - automatyzacja marketingu
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.