„AI is coming” – w poszukiwaniu informacji w internecie, promowaniu sklepów internetowych, a tym samym w pozycjonowaniu stron WWW. Generative Engine Optimization (GEO) to nowe podejście w strategii SEO, które stopniowo przenika do marketingu cyfrowego.
GEO nie jest chwilową modą, lecz nieuniknioną ewolucją w SEO. Poprzez zrozumienie potencjału sztucznej inteligencji i tworzenie treści, które są atrakcyjne zarówno dla algorytmów, jak i użytkowników, przybliżysz się do osiągnięcia wyższej pozycji swojej witryny internetowej.
Z artykułu dowiesz się:
Generative Engine Optimization (GEO) to nowoczesne podejście w optymalizacji wyszukiwarek, dostosowane do ery sztucznej inteligencji.
GEO koncentruje się na optymalizacji treści pod kątem generatywnych wyszukiwarek (opartych na działaniu AI), takich jak Google Gemini, Bing Chat czy Google SGE. Te wyszukiwarki nie tylko wyszukują informacje po wpisaniu zapytania przez użytkownika, ale także generują gotowe odpowiedzi z różnych źródeł.
Definicję Generative Engine Optimization (GEO) znajdziesz również w naszym SEMPIRE-owym słowniku. Kliknij tutaj: https://www.sempire.pl/co-to-jest-generative-engine-optimization-optymalizacja-generatywnych-silnikow.html
Aby przybliżyć różnice pomiędzy GEO a SEO, stworzyliśmy porównanie, które ilustruje różnice pomiędzy tradycyjnym pozycjonowaniem a optymalizacją pod kątem silników generatywnych.
SEO (Search Engine Optimization)
GEO (Generative Engine Optimization)
W tradycyjnym pozycjonowaniu stron internetowych kładzie się nacisk na badanie fraz kluczowych oraz odpowiednie umieszczanie ich w treści. Optymalizacja pod kątem silników generatywnych wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego do zrozumienia kontekstu zapytań internautów, a słowa kluczowe odgrywają drugoplanową rolę.
Poniżej przedstawiliśmy zestaw pozostałych różnic pomiędzy SEO a GEO.
Zestawienie SEO z GEO pokazuje, jak ewoluuje optymalizacja treści na stronie internetowej. Następuje zmiana, z technicznych metod pozycjonowania stron pod kątem wyszukiwarek, w kierunku – dostarczania wartościowych informacji i bezpośredniego odpowiadania na zapytania użytkowników.
Generative Engine Optmization (GEO) ma duży wpływ na przyszłość pozycjonowania stron WWW, ponieważ zmienia podejście do strategii zwiększania widoczności witryn w internecie. Zmiany te będą obejmować:
Warto jednak dodać, że GEO jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju i jeszcze wiele się zmieni. Wraz z rozwojem technologii możemy się spodziewać dalszych udoskonaleń w promowaniu stron internetowych.
SEMPIRE stale monitoruje trendy, które pojawiają się w związku z nadejściem sztucznej inteligencji. Dostosowujemy do niej strategie w zwiększaniu widoczności stron internetowych naszych Klientów. Potrzebujesz wskazówek? Skontaktuj się z zespołem naszych ekspertów!
Twórcy treści zoptymalizują swoje witryny internetowe pod kątem silników generatywnych, wdrażając różne metody GEO, takie jak:
Omówione metody nie są całkowicie nowe, jednak jeszcze bardziej podkreślają znaczenie dobrych praktyk w pisaniu i użyteczności tworzonych treści na stronę. Wkraczamy w nową erę wyszukiwania cyfrowego, a to z kolei rodzi potrzebę dostosowania się do zmian w sposobie wyszukiwania informacji przez internautów.
W dalszym ciągu powinieneś się skupiać na tworzeniu wysokiej jakości, wiarygodnych treściach, które będą oddziaływać zarówno na silniki generatywne, jak i na „ludzkich” odbiorców.
Generative Engine Optimization (GEO) stanowi przyszłość dla SEO. To prawdziwe wyzwanie dla firm, którym zależy na zwiększeniu widoczności swojej obecności w internecie. Aby utrzymać i poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania, muszą zmienić podejście – nie tylko w sposobie tworzenia treści, ale i w całej strategii biznesowej, w której klient odgrywa pierwszoplanową rolę.
Ocena artykułu:
4.85 / 5 według 26 opinii