Skuteczne pozycjonowanie stron jest kluczowe dla funkcjonowania firm w wielu branżach – to dzięki niemu możesz konkurować z innymi i zdobywać nowych klientów z internetu. Obecnie pozycjonowanie stron w Google to jedna z najtańszych i najbardziej opłacalnych form generowania ruchu w serwisie i zwiększania sprzedaży.
Dowiedz się:
Chcesz już teraz otrzymać strategię pozycjonowania strony, w której wyznaczysz realne i mierzalne dla Twojego biznesu cele?
Skorzystaj z darmowej konsultacji ze Specjalistą SEO, który opowie więcej o usłudze pozycjonowania stron i celach, które możesz osiągnąć.
Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań mających na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania Google, a więc tych niebędących reklamą. Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce zagwarantuje Ci większą liczbę wyświetleń i wejść na Twoją stronę, a im większa liczba wejść użytkowników, tym większe prawdopodobieństwo sprzedaży.
W skutecznym SEO chodzi o to, aby dostosować witrynę do wskazówek i wymagań algorytmu wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie strony wymaga zatem takich działań jak poprawa elementów technicznych (optymalizacja kodu strony), poprawa contentu (optymalizacja treści strony), aktywna promocja na innych stronach w internecie (content marketing), a także pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej witryny (link building).
Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. To oznacza, że Twoja witryna będzie pojawiać się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na setki, jeśli nie tysiące słów kluczowych powiązanych z Twoją działalnością. Dzięki temu wyświetli się użytkownikowi za każdym razem, kiedy wpisze w okno wyszukiwarki nazwę produktu lub usługi, które sprzedajesz.
Pozycjonowanie to jedna z niewielu form marketingu online, która pozwoli Ci wyznaczyć bardzo konkretne i mierzalne cele do osiągnięcia w określonym czasie. Każdy mniejszy cel powinien przyczynić się do realizacji najważniejszego celu pozycjonowania, jakim jest dotarcie do większej liczby użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania i przekształcenie ich w klientów.
Użytkownicy klikają najczęściej w te strony internetowe, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Na drugą stronę SERP-ów dociera zaledwie 1% Twoich potencjalnych klientów (źródło: backlinko.com).
Jeśli internauta nie znajdzie zadowalającego wyniku na pierwszej stronie Google, raczej zmieni swoje zapytanie, niż zdecyduje się zajrzeć na drugą stronę wyników wyszukiwania. Będąc poza TOP 10 w Google, tracisz więc szansę na dotarcie do 99% Twoich potencjalnych klientów.
Jeśli chcesz pozyskiwać więcej klientów, Twoim celem powinna być pierwsza strona w Google.
Zdecydowana większość internautów całkowicie pomija reklamy w wyszukiwarce i od razu przechodzi do wyników bezpłatnych, które są dla nich bardziej wiarygodne. To doskonały dowód na to, że ruch organiczny jest dla Ciebie bardziej wartościowy.
Profesjonalne pozycjonowanie strony pozwoli Ci pozyskiwać jakościowy ruch z wyników organicznych, w które klika aż 86% Twoich potencjalnych klientów (źródło: inter-growth.co). Skuteczna kampania SEO to również szansa na zdobycie 1000% większego ruchu w porównaniu z mediami społecznościowymi (źródło: brightedge.com).
Jeśli chcesz mieć wartościowy ruch z wyszukiwarki, Twoim celem powinna być wysoka pozycja w wynikach organicznych.
Dla 53% użytkowników wyszukiwarka Google jest głównym źródłem informacji o Twojej firmie. Ponad 1/3 osób korzystających z internetu dowiaduje się o istnieniu nowych marek właśnie z wyszukiwarek internetowych (źródło: hootsuite.com).
Jeśli zależy Ci na dotarciu do użytkowników, którzy jeszcze nie znają Twojej firmy, pozycjonowanie powinno być Twoim priorytetem. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google to dla Ciebie szansa na wzrost rozpoznawalności firmy i dotarcie do użytkowników wprost zainteresowanych Twoją ofertą.
Jeżeli chcesz zwiększyć swoją rozpoznawalność w branży, Twoim celem powinna być obecność w Google.
Jeśli zadbasz o to, aby Twoja witryna wyświetlała się wysoko na frazy związane z oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami, z dużym prawdopodobieństwem przyciągniesz na nią użytkowników, którzy są zdecydowani na zakup.
Ponad 40% przychodów firm pochodzi z ruchu organicznego (źródło: semgeeks.com). Przedsiębiorstwa w kanale B2B generują dwukrotnie wyższe przychody z wyników bezpłatnych Google. Dla 70% marketerów to właśnie działania SEO przynoszą więcej wyników, w tym leadów i sprzedaży, niż płatne reklamy w wyszukiwarce (źródło: databox.com). Sprzedaż stanowi też główny wskaźnik pomiaru zwrotu z inwestycji (ROI) w kampanie SEO.
Jeśli chcesz więcej sprzedawać, Twoim celem powinna być inwestycja w pozycjonowanie.
Każdy Twój cel pozycjonowania powinien być konkretny, mierzalny, trafny, osiągalny i oparty na czasie. Trzymając się tej zasady, unikniesz generalizowania i wyznaczania zbyt szerokich celów.
1. Utwórz cel wynikowy
Wyznacz finalny cel, na którym zależy Ci najbardziej, i ramy czasowe, w których zamierzasz go osiągnąć.
2. Podziel cel wynikowy na cele wydajnościowe
Wyznacz kilka mniejszych celów, z których każdy przyczyni się do osiągnięcia celu głównego – wynikowego.
3. Podziel cele wydajnościowe na cele procesowe
Wyznacz kilka jeszcze mniejszych celów, nad którymi będziesz mieć pełną kontrolę.
PRZYKŁAD
Zarabianie pieniędzy jest ostatecznym celem pozycjonowania. Zamiast wyznaczać sobie zbyt ogólny i niejasny cel, który brzmiałby "wzrost sprzedaży" lub "zarobienie większej ilości pieniędzy", wyznacz cel wynikowy, np. osiągnięcie 50 000 złotych sprzedaży z ruchu organicznego w ciągu 6 miesięcy.
Skonstruowany w ten sposób cel jest:
Kolejny etap to określenie celów wydajnościowych. W tym przypadku mogłoby to być na przykład zwiększenie ruchu organicznego na stronach z największym potencjałem o 20% w ciągu 6 miesięcy. Aby określić dokładnie ramy czasowe i wartości procentowe, należałoby tutaj dokonać dokładnych obliczeń, np. jaki jest aktualny współczynnik konwersji (stosunek odwiedzin na stronie do sprzedaży).
Na koniec pozostaje określenie celów procesowych, które mogą być różne, np. w zależności od rodzaju sprzedawanego produktu lub usługi. Cele procesowe powinny umożliwić osiągnięcie celu wydajnościowego, a więc w tym przypadku pomóc w zwiększeniu ruchu organicznego. Takimi celami procesowymi mogłyby być na przykład: optymalizacja kart produktowych w sklepie internetowym czy optymalizacja treści na stronie.
Aż 8/10 internautów to e-klienci. Wysoka pozycja w Google sprawi, że Twoja strona zostanie przez nich łatwiej odnaleziona. Obecność strony w TOP 10 przełoży się na zwiększony ruch w witrynie, a ten z kolei pozwoli Ci zrealizować najważniejszy cel, jakim jest wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług.
Aby osiągnąć te cele, potrzebujesz:
Porozmawiaj za darmo z doświadczonym Specjalistą SEO, który podpowie Ci, od czego zacząć, aby skutecznie sprzedawać dzięki pozycjonowaniu.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 51 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!