Czy liczba produktów wpływa na pozycję strony w wynikach Google? | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Czy liczba produktów wpływa na pozycję strony w wynikach Google?

Różnorodność produktów na stronie pozytywnie wpływa na doświadczenie użytkownika –  atrakcyjne przedstawienie oferty i łatwość nawigacji mogą przyciągnąć więcej odwiedzających i zachęcić ich do dłuższego pozostania w sklepie internetowym.

Większa liczba produktów to więcej słów kluczowych, na które strona jest optymalizowana i które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. To może prowadzić do lepszego pozycjonowania na różne frazy związane z oferowanym asortymentem.

Z artykułu dowiesz się:

  • co decyduje o pozycji Twojej strony produktowej w wynikach Google,
  • czy liczba produktów wpływa na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania,
  • co zrobić, gdy konkurencja ma więcej produktów na stronie internetowej.

Czy liczba produktów wpływa na pozycję strony w wynikach Google?

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony produktowej w wynikach Google?

Pozycja strony w wynikach Google zależy od wielu złożonych czynników – tych bezpośrednich, jak i pośrednich. Do drugiej grupy (kryteriów pośrednich) należą m.in. metryki dotyczące zachowań użytkowników, czyli doświadczenie internauty korzystającego z danej podstrony.

Poniżej wymieniliśmy wybrane czynniki wpływające na pozycję strony produktowej w wynikach Google. Są to:

  • większa liczba kliknięć linku strony produktowej w wynikach wyszukiwania,
  • konkurencyjne ceny,
  • dłuższy czas przebywania na stronie produktowej,
  • niski wskaźnik pogo stickingu (tj. zjawiska szybkiego opuszczania witryny i powrotu do wyników wyszukiwania),
  • wysoki wskaźnik ostatniego kliknięcia strony produktowej,
  • dobrze ustrukturyzowane linkowanie wewnętrzne,
  • szybkie ładowanie strony internetowej (poprawiające doświadczenie użytkownika),
  • dostosowanie witryny pod kątem urządzeń mobilnych,
  • wdrożenie ustrukturyzowanych danych,
  • wysoka jakość treści na stronach produktowych,
  • solidny profil linków zewnętrznych,
  • niski współczynnik odrzuceń.

W konsekwencji, strony internetowe spełniające powyższe kryteria zyskują wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, przyczyniają się do lepszej widoczności i większej liczby odwiedzin potencjalnych klientów w sklepie online.

Czy liczba produktów wpływa na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania?

Tak, liczba produktów pośrednio wpływa na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Pośrednio, bo nie jest czynnikiem rankingowym Google. Wybór produktów może znacznie poprawić doświadczenie użytkownika, zwiększyć zaangażowanie i poprawić ogólną jakość witryny.

Przykład: Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google frazy kluczowej „plecaki turystyczne”, sklep Decathlon oferuje aż 747 różnych produktów w tej kategorii.

Przykład wyników wyszukiwania po wpisaniu słowa kluczowego „plecaki turystyczne”
Przykład wyników wyszukiwania po wpisaniu słowa kluczowego „plecaki turystyczne”

Liczba produktów na 20 najlepszych stronach wyników wyszukiwania pokazuje, że przy założeniu, że wszystkie inne czynniki są takie same, trudno byłoby uzyskać wysoką pozycję, mając do wyboru tylko 7 plecaków turystycznych.

Wykres pozycja stron a liczba produktów
Wykres ilustrujący związek pomiędzy pozycją strony w wynikach Google a liczbą produktów na stronie – w tym przypadku plecaków turystycznych 
(Inspirowane źródłem: SEO AI)

Wykres pokazuje związek między pozycjami strony w SERP-ach a liczbą plecaków turystycznych wymienionych na 20 witrynach internetowych. Żółte znaki „X” oznaczają liczbę produktów strony znajdującej się na konkretnej pozycji w rankingu Google, a zielona linia wskazuje zauważalny trend.

Wniosek: Wraz z liczbą produktów na stronie, rośnie jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że witryny zajmujące czołowe miejsca w wyszukiwarce zazwyczaj oferują szerszy wybór asortymentu, np. plecaków turystycznych.

W dużym skrócie: Liczba produktów może mieć znaczący wpływ na ranking Twojego sklepu internetowego w Google. Jednak samo zwiększenie liczby produktów nie gwarantuje wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Czy większa liczba produktów zawsze oznacza lepsze pozycjonowanie?

Nie, nie zawsze większa liczba produktów oznacza lepsze pozycjonowanie. Chociaż sklep internetowy bogato zaopatrzony w asortyment może mieć pozytywny wpływ na SEO, nie jest to gwarancja zajęcia wysokich miejsc w wyszukiwarce Google.

Oprócz dużej liczby produktów na stronie sklepu internetowego znaczenie mają poniższe kryteria.

  • Równowaga pomiędzy ilością a jakością produktów na stronie internetowej – duża liczba produktów może zwiększyć szanse na trafienie w różnorodne zapytania użytkowników, co potencjalnie prowadzi do większego ruchu organicznego. Jednak sama ilość asortymentu nie wystarczy, jeżeli w parze nie idzie za nią jakość.
  • Wartość dla użytkownika – ważniejsze od samej liczby produktów jest to, jak dobrze są one opisane, skategoryzowane i zaprezentowane. Unikalne, szczegółowe opisy produktów, wysokiej jakości zdjęcia, odpowiednie meta tagi i dane strukturalne mają większe znaczenie niż liczba pozycji w katalogu.
  • Brak problemów technicznych na stronie internetowej – zbyt duża liczba produktów może czasem prowadzić do problemów technicznych, takich jak spowolnienie działania strony czy trudności w nawigacji. To z kolei może negatywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników i, w konsekwencji, na pozycjonowanie.
  • Różne branże, różne wymagania – w niektórych przypadkach mniejszy, ale bardziej wyspecjalizowany asortyment może przynieść lepsze rezultaty niż szeroki wybór niczym niewyróżniających się produktów z katalogu.

Jeżeli zależy Ci na zajęciu TOP 10 w wynikach wyszukiwarki, skoncentruj się na doświadczeniu użytkownika (UX). Zadbaj o dostarczenie internautom gotowych rozwiązań i odpowiadaj na aktualne potrzeby swoich klientów.

Jakość treści, struktura strony, szybkość ładowania i ogólne wrażenie potencjalnego klienta po przejściu na Twoją witrynę są równie ważne, jeśli nie ważniejsze, niż sama liczba produktów. Nie wiesz, jak kompleksowo zająć się pozycjonowaniem swojej strony internetowej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji  z naszym zespołem ekspertów SEMPIRE!

Co zrobić, gdy konkurencja ma więcej produktów na stronie internetowej? 3 wskazówki na poprawę pozycji Twojej witryny

Aby poprawić swoją pozycję i znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania niż konkurencja, posiadająca większą liczbę produktów na stronie internetowej, skorzystaj z 3 gotowych wskazówek.

Wskazówka nr 1. Pokaż wszystkie dostępne warianty danego produktu

Chcesz, aby strona Twojego sklepu wyglądała na zaopatrzoną w wiele produktów, pomimo ograniczonego w rzeczywistości asortymentu? Pokaż wszystkie dostępne warianty bezpośrednio na stronie produktowej – kolory, rozmiary, czy inne specyfikacje oferty.

Wskazówka nr 2. Utwórz zestawy produktów

Kolejną wskazówką, która może okazać się pomocna w wyróżnieniu asortymentu na samej górze wyników Google, jest stworzenie zestawów (pakietów) produktów, tj. połączenie głównego produktu z innym, np. plecaków turystycznych z latarkami, czy karimatami.

Gotowe zestawy produktów dostarczają potencjalnym klientom wartość dodaną, a Tobie dodatkową szansę na uzyskanie wyższej pozycji w szerszym zakresie słów kluczowych.

Wskazówka nr 3. Wyróżnij jakość asortymentu

Duża liczba produktów na stronie internetowej nie zawsze idzie w parze z jakością. Jeżeli posiadasz niewielki asortyment, możesz wyróżnić go poprzez zamieszczenie wskazówek wyboru produktu, podzielenie się historią marki, czy doświadczeniem klientów, którzy już skorzystali z Twojego produktu.

FAQ – lista najczęściej zadawanych pytań na temat liczby produktów i ich wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania

Czy usunięcie nieaktualnych produktów pomoże w pozycjonowaniu?

Tak, usuwanie nieaktualnych lub niedostępnych produktów może pomóc w pozycjonowaniu, w tym w utrzymaniu dobrej jakości strony i zaindeksowaniu aktualnej oferty.

Czy duplicate content na stronach produktowych wpływa na pozycjonowanie?

Tak, duplicate content może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie. Warto tworzyć unikalne opisy dla każdego produktu.

Czy warto stosować kanoniczne URL-e (rel="canonical") w sklepie z różnymi wariantami produktów?

Tak, warto stosować kanoniczne URL-e (rel="canonical") w sklepie z różnymi wariantami produktów. Pomaga ono uniknąć problemów z duplicate content i wskazuje Google preferowaną wersję strony produktu.

Czy istnieje idealna liczba produktów zamieszczona na stronie, która będzie najlepsza dla SEO?

Nie, nie istnieje idealna liczba produktów na stronie, która byłaby najlepsza dla SEO. Należy skupić się przede wszystkim na zapewnianiu wszechstronnego i trafnego wyboru asortymentu, który spełni potrzeby potencjalnych klienta. Pierwszeństwo przed liczbą produktów powinny mieć jakość i trafność treści oraz metryki zaangażowania użytkowników.

Jak optymalizować strony kategorii w sklepach z dużą liczbą produktów?

W optymalizacji strony kategorii w sklepach z dużą liczbą produktów warto stosować paginację, filtry i odpowiednią strukturę URL, a także tworzyć unikalne treści dla każdej kategorii.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.82 / 5 według 22 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...