Narzędzia AI w SEO – kompletna lista rozwiązań | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Narzędzia AI w SEO –  kompletna lista rozwiązań dla pozycjonowania strony

Narzędzia AI w SEO nie stworzą za Ciebie strategii pozycjonowania strony internetowej. Mogą za to pomóc w automatyzacji procesów optymalizacyjnych, które wymagają czasu oraz zasobów.

Popularność programów sztucznej inteligencji nie maleje, a nowych rozwiązań stale przybywa – dlatego przygotowaliśmy listę 8 narzędzi AI dla SEO, dzięki którym usprawnisz swoje działania na stronie internetowej.

Z artykułu dowiesz się:

  • czym są narzędzia AI w SEO,
  • w jaki sposób narzędzia AI mogą usprawnić proces pozycjonowania strony internetowej,
  • jakie są najlepsze narzędzia AI w SEO,
  • jakie funkcje posiadają i czym różnią się od siebie programy AI w pozycjonowaniu,
  • jak wybrać najlepsze narzędzie AI dla SEO.

Narzędzia AI w SEO - kompletna lista

Czym są narzędzia AI w SEO?

Narzędzia AI w SEO to aplikacje lub oprogramowanie wykorzystujące technologię sztucznej inteligencji do analizy, optymalizacji i automatyzacji procesów związanych z poprawą widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Narzędzia sztucznej inteligenci w pozycjonowaniu witryn internetowych wykorzystują algorytmy uczenia maszynowego do m.in. sugerowania odpowiednich słów kluczowych, wskazywania obszarów wymagających optymalizacji i przeprowadzenia kompleksowej analizy strony.

Dowiedz się więcej na temat:

AI SEO - jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pozycjonowaniu strony internetowej?

Jak narzędzia AI mogą usprawnić proces pozycjonowania strony?

Narzędzia AI mogą usprawnić proces pozycjonowania strony w następujących obszarach:

  • badanie słów kluczowych,
  • optymalizacja treści (w tym opisy produktów na stronie, czy wpisy blogowe),
  • personalizacja tekstu i dostosowanie do indywidualnych potrzeb oraz zachowań użytkowników,
  • budowanie strategii link buildingu,
  • analiza danych SEO,
  • przeprowadzanie testów A/B w ramach różnych wersji nagłówków, metadanych i struktury treści,
  • generowanie automatycznych raportów,
  • dokładniejsze targetowanie i dotarcie do właściwych grup odbiorców,
  • UX (doświadczenia użytkownika) na stronie internetowej.

Wdrożenie narzędzi AI do pracy nad pozycjonowaną stroną jest ważne ze względu na zautomatyzowanie czasochłonnych działań. Dzięki sztucznej inteligencji przyspieszysz wiele procesów SEO i skupisz się na tym, by jak najlepiej przygotować witrynę internetową dla odwiedzających Cię użytkowników (i potencjalnych klientów).

Lista 8 narzędzi AI w SEO + przypadki ich użycia

Narzędzi AI w SEO jest wiele, dlatego decyzja o tym, które z nich wybrać jest trudna. Każde z nich oferuje różnorodne funkcje, które mogą być bardziej lub mniej przydatne w zależności od specyfiki Twojej strony internetowej i celów marketingowo-biznesowych.

Przedstawiamy wyselekcjonowaną listę 8 narzędzi AI w SEO, które usprawnią proces pozycjonowania Twojej strony internetowej.

1. Semrush (płatne)

Semrush narzędzie AI w SEO

Semrush to potężne narzędzie SEO, które zyskało jeszcze większy potencjał, dzięki funkcjom sztucznej inteligencji. Podstawowe narzędzia Semrush umożliwiają m.in. analizę słów kluczowych, identyfikację luk w zamieszczonych już w tekście frazach na podstawie badania konkurencji, konfigurację lokalnego SEO, czy wsparcie w budowie strategii link buildingu.

Platforma oferuje również narzędzie AI do tworzenia treści –  ContentShake, czyli asystent pisania oparty na sztucznej inteligencji, który usprawnia proces pisania tekstów pod kątem SEO. Za pomocą ContentShake przeprowadzisz zaawansowane badanie słów kluczowych i pogrupujesz tematy przyszłych artykułów blogowych.

Content Shake narzędzie AI SEO

Asystent pisania od AI od Semursh jest w stanie napisać dla Ciebie wszystko – od nagłówków, przez tytuły, aż po pojedyncze akapity i opisy strony internetowej. ContentShake zintegrowany jest z niektórymi systemami CMS, co jeszcze bardziej automatyzuje proces publikacji.

Najważniejsze informacje

  • Cena: od 129,95$ do $499,95 miesięcznie – Semrush; 60$ miesięcznie – ContentShake
  • Główne funkcje: tworzenie treści pod kątem SEO, analiza linków zwrotnych, konkurencji i słów kluczowych, generowanie sugestii do tworzonych treści na podstawie aktualnych danych dotyczących wyników wyszukiwania, znajdowanie zbliżonych do siebie tematów i segregowanie je w konkretne grupy, ocena treści i synchronizacja danych z systemem CMS
  • Oficjalna strona narzędzia AI Semrush: https://www.semrush.com/contentshake/
  • Grupa docelowa: specjaliści SEO, specjaliści ds. content marketingu, agencje marketingowe, firmy i przedsiębiorstwa oraz freelancerzy

2. Senuto (płatne)

Senuto narzędzie AI w SEO

Senuto w połączeniu z AI to duże usprawnienie dla procesów pozycjonowania witryny internetowej. Platforma oferuje narzędzie, Writer AI, do generowania tekstów, tworzenia konspektów artykułów oraz optymalizacji treści pod kątem sugerowanych fraz kluczowych.

Generator treści AI oferuje również możliwość zaplanowania struktury tekstu (nagłówków H1, H2 i H3) oraz propozycje najważniejszych wątków do poruszenia w treści.

Senuto AI Writer narzędzie AI SEO
Widok poglądowy narzędzia Writer AI  w Senuto

Najważniejsze informacje

  • Cena: od 119 zł do 499 zł miesięcznie; Writer AI – 3 bezpłatne artykuły w ramach wybranego pakietu Senuto
  • Główne funkcje: tworzenie struktur tekstów (wraz z wyróżnionymi najważniejszymi zagadnieniami do omówienia), dostosowywanie treści pod kątem głównych słów kluczowych, propozycje pytań do sekcji FAQ oraz nagłówków
  • Oficjalna strona narzędzia AI Senuto: https://www.senuto.com/pl/content-writer-ai/
  • Grupa docelowa: twórcy artykułów poradników, specjaliści SEO, freelancerzy

3. ChatGPT (bezpłatne/płatne)

Open AI ChatGPT narzędzie AI SEO

Popularnym narzędziem AI w SEO jest ChatGPT. To zaawansowany model językowy stworzony przez firmę OpenAI, który został zaprojektowany do generowania tekstów w naturalnym języku (NLP).

Model ten bazuje na architekturze GPT (Generative Pre-trained Transformer), która wykorzystuje techniki uczenia maszynowego, w szczególności uczenie głębokie (deep learning), do analizy i generowania języka.

ChatGPT został wytrenowany na ogromnym zbiorze danych tekstowych, co pozwala mu na zrozumienie i generowanie różnorodnych form tekstowych, od odpowiedzi na proste pytania, przez prowadzenie rozmów, aż po tworzenie bardziej złożonych treści jak eseje czy artykuły.

Oprócz formy tekstowej ChatGPT daje użytkownikom wersji płatnej możliwość wygenerowania obrazów na podstawie wpisanego przez nich promptu (tj. polecenia). Podobnie, jak Asystent Google, może udzielić odpowiedzi głosowej.

ChatGPT narzędzie AI SEO
Główny widok poglądowy ChataGPT

Najważniejsze informacje

  • Cena: GPT-3.5 jest bezpłatny, GPT-4 – 20$ miesięcznie
  • Główne funkcje: tworzenie, redagowanie i optymalizacja tekstu pod kątem SEO, tłumaczenie treści w innym języku, odpowiadanie na pytania (w taki sam sposób, jak pozostałe chatboty), generowanie grafik
  • Oficjalna strona narzędzia ChatGPT: https://chat.openai.com/
  • Grupa docelowa: specjaliści SEO, przedsiębiorcy, badacze, dziennikarze, programiści, pracownicy działów obsługi klienta

4. Alli AI (płatne)

Alli AI narzędzie AI w SEO

Alli AI to narzędzie AI SEO, które również znajduje się na naszej liście najlepszych narzędzi sztucznej inteligencji do optymalizacji stron. Oferuje wiele przydatnych funkcji usprawniających zarządzanie pozycjonowaniem strony – od optymalizacji całej witryny aż po pojedyncze podstrony.

Alli AI wygeneruje tytuły i opisy strony internetowej, przeanalizuje główne słowa kluczowe i zamieści we właściwym miejscu linki. Edytor Alli AI jest dobrze zintegrowany z platformami CMS. Narzędzie AI pozwala użytkownikom przejrzeć aktualne rekomendacje dotyczące SEO na stronie oraz na bieżąco wprowadzać wszelkie zmiany.

Najważniejsze informacje

  • Cena: od 249$ miesięcznie
  • Główne funkcje: możliwość wprowadzenia zmian na całej stronie internetowej, generowanie tytułów i opisów stron oraz innych treści, dostęp do podglądu „na żywo” witryny (tak, jak widzą ją odwiedzający użytkownicy)
  • Oficjalna strona narzędzia Alli AI: https://www.alliai.com/
  • Grupa docelowa: agencje marketingowe poszukujące ujednoliconego systemu CMS w pracy nad SEO – szczególnie w przypadku edycji wielu stron internetowych w różnych systemach CMS

5. Surfer SEO (płatne)

Surfer AI narzędzie AI w SEO

Surfer SEO oferuje narzędzia AI dla pozycjonowanych stron internetowych, dzięki którym otrzymujesz informacje dotyczące tego, jak często zamieszczać słowa kluczowe w swoich treściach, jak długi powinien być artykuł, ile najlepiej zamieścić nagłówków oraz grafik.

Wszystkie sugestie AI z Surfer SEO zakładają poprawę pozycji Twojej strony w SERP-ach.

Widok poglądowy narzędzia AI w ramach platformy Surfer SEO
Widok poglądowy narzędzia AI w ramach platformy Surfer SEO

Najważniejsze informacje

  • Cena: pakiety od 171$ do 1558$ miesięcznie (określona liczba artykułów do wygenerowania w cenie); Surfer AI – 19$ miesięcznie
  • Główne funkcje: tworzenie krótkich treści na bloga, konspektów artykułów, możliwość wygenerowania klastrów tematycznych, sprawdzanie tekstu pod kątem plagiatu, integracja z zewnętrznymi platformami (np. WordPress, Jasper)
  • Oficjalna strona narzędzia Surfer AI: https://surferseo.com/ai/polish/
  • Grupa docelowa: specjaliści SEO, copywriterzy i twórcy treści, agencje marketingowe, właściciele firm, blogerzy

6. Jasper AI (płatne)

Jasper AI narzędzie AI w SEO

Jasper AI jako narzędzie AI SEO jest uznawany przez wielu za lidera wśród asystentów pisania sztucznej inteligencji, dzięki wielu oferowanym funkcjom. Wystarczy, że na początku dostarczysz mu bazowe słowo kluczowe, które Jasper AI przeanalizuje przed utworzeniem zestawu fraz, akapitów i treści na podstawie wskazanego tematu oraz…indywidualnego stylu marki.

Asystent pisania jest w stanie stworzyć artykuł o objętości 1500 słów w mniej niż 15 minut. Jasper AI posiada ponad 50 szablonów do generowania tekstów sztucznej inteligencji, w tym wpisów blogowych, e-maili, tekstów marketingowych, generatorów reklam na Facebooku i Google, a także tytułu i opisu strony internetowej. Narzędzie AI świetnie radzi sobie również w tworzeniu form graficznych.

Widok poglądowy narzędzia Jasper AI
Widok poglądowy narzędzia Jasper AI

Najważniejsze informacje

  • Cena: od 49$ do 125$ miesięcznie
  • Główne funkcje: tworzenie artykułów (ponad 1000 słów), identyfikacja najważniejszych elementów w tekście (zaimki, czasowniki, nazwy własne itp.), generowanie unikatowych treści w oparciu o wcześniej wskazane informacje na temat marki
  • Oficjalna strona narzędzia Jasper AI: https://www.jasper.ai/
  • Grupa docelowa: właściciele firm, twórcy treści, specjaliści SEO i agencje marketingowe

Link Whisper narzędzie AI w SEO

Jednym z wielu narzędzi AI SEO jest Link Whisper, wtyczka, której sugestie odnoszą się do linkowania wewnętrznego i są wynikiem sztucznej inteligencji. W trakcie tworzenia treści, Link Whisper rekomenduje artykuły, które można powiązać z frazą kluczową, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.

Narzędzie AI wyświetla również informacje o liczbie linków wewnętrznych, które już są przypisane do danej podstrony w ramach struktury witryny.

Widok poglądowy narzędzia AI LinkiWhisper i funkcji sugerowania linków
Widok poglądowy narzędzia AI LinkiWhisper i funkcji sugerowania linków

Najważniejsze informacje

  • Cena: od 77$ do 167$ na rok
  • Główne funkcje: automatyczne dodawanie linków do docelowo wybranych słów kluczowych, sugestie dodania określonych odnośników wewnętrznych podczas pisania, możliwość wglądu w szczegółowe raporty linkowania wewnętrznego
  • Oficjalna strona narzędzia LinkWhisper: https://linkwhisper.com/
  • Grupa docelowa: specjaliści SEO, agencje marketingowe, blogerzy i twórcy treści, firmy e-commerce

8. MarketBrew AI (płatne)

Market brew narzędzie AI w SEO

MarketBrew to kolejne z narzędzi opartych na działaniu sztucznej inteligencji, które pomaga w monitorowaniu aktualizacji algorytmów wyszukiwarek takich jak Google, czy Bing. Oferuje użytkownikowi wgląd w raporty dotyczące spostrzeżeń rankingowych.

Widok poglądowy narzędzia MarketBrew AI
Widok poglądowy narzędzia MarketBrew AI

Najważniejsze informacje

  • Cena: 2 rodzaje licencji – od 20$ za indeksowanie; 200$ za model wyszukiwarki
  • Główne funkcje: przewidywanie pozycji określonych stron internetowych w wynikach wyszukiwania (jeszcze przed ich uruchomieniem), analiza słów kluczowych, danych w Google Analytics i trendów ruchu organicznego, przegląd technicznych aspektów działania witryny internetowej, pomoc w poprawie dystrybucji linków
  • Oficjalna strona narzędzia: https://marketbrew.ai/
  • Grupa docelowa: specjaliści SEO, agencje marketingowe

Jakie jeszcze są dostępne narzędzia AI dla SEO?

Dostępnych jest wiele narzędzi AI dla SEO, a wyróżnione propozycje to zaledwie część długiej listy możliwości oferowanych przez sztuczną inteligencję.

W naszym przeglądzie zwróciliśmy również uwagę na poniższe programy AI:

  • Diib – narzędzie AI do porównywania konkurencyjnych stron WWW;
  • Frase – narzędzie AI do optymalizacji treści SEO;
  • DeepBrain AI – narzędzie AI do generowania wideo;
  • Figstack – narzędzie AI do lepszego zrozumienia i dokumentowania kodu;
  • Midjoruney – narzędzie AI do przekształcania tekstu w grafiki;
  • Jasnopis – narzędzie AI wskazujące na poziom zaawansowania tekstu napisanego w języku polskim oraz z sugestiami poprawek;
  • AccuRanker – narzędzie AI do monitorowania pozycji słów kluczowych;
  • INK – narzędzie AI do formatowania i edycji stworzonej już treści;
  • MarketMuse – narzędzie AI do optymalizacji treści SEO.

Porównanie funkcji narzędzi AI SEO do optymalizacji treści – tabela

Aby łatwiej przyswoić informacje na temat narzędzi AI SEO, stworzyliśmy tabelę, w której porównujemy podstawowe funkcjonalności programów sztucznej inteligencji do pozycjonowania strony – w tym głównie do optymalizacji treści.

Porównywane narzędzie

ChatGPT

ContentShake Semrush

WriterAI Senuto

Alli AI

Surfer AI

Jasper AI

Link Whisper

MarketBrew AI

Wsparcie w pisaniu tekstów

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

Integracja z platformą CMS

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️*

Generowanie konspektów artykułów

✔️

✔️

✔️

✔️

✔️

Sprawdzanie plagiatu

✔️

Tworzenie klastrów tematycznych

✔️

✔️

✔️

Ocena treści na podstawie wyników wyszukiwania

✔️

✔️

✔️

✔️

Porównanie funkcji programów AI w SEO do optymalizacji treści

*Link Whisper integruje się tylko z platformą WordPress

Wybór narzędzia AI dla pozycjonowania witryny internetowej to decyzja, która niesie ze sobą wiele korzyści – w tym automatyzację procesów biznesowych oraz poprawę widoczności Twojej firmy w internecie.

Pamiętaj, że AI to tylko wsparcie dla tworzenia strategii SEO, nie jest to narzędzie, które rozwiąże wszystkie Twoje problemy związane z optymalizowaną witryną internetową. Jeżeli zależy Ci na profesjonalnym podejściu do pozycjonowania strony, skonsultuj się z naszym zespołem ekspertów SEMPIRE .

Jak wybrać najlepsze narzędzie AI dla optymalizacji swojej strony pod kątem SEO?

Wybierając narzędzia AI dla optymalizacji swojej strony pod kątem SEO, warto wziąć pod uwagę kilka poniższych kryteriów.

Cel i funkcje

Pierwszą kwestią, którą powinieneś rozważyć, jest Twoja główna potrzeba SEO. Zastanów się, czy szukasz narzędzia do optymalizacji treści, przeprowadzenia technicznego audytu SEO, strategii link buildingu czy badania słów kluczowych.

Upewnij się, że funkcje, które posiada narzędzie AI, są zgodne z Twoimi wymaganiami.

Dokładność i trafność wyników

Testuj, sprawdzaj i wybieraj te opcje, które nie tylko oferują wiele możliwości, ale są najdokładniejsze. Im bardziej szczegółowe, wnikliwe dane otrzymujesz z narzędzia AI, tym lepiej. Zweryfikuj, czy narzędzie ze sztuczną inteligencją jest zgodne z najlepszymi praktykami SEO.

Łatwość w obsłudze interfejsu narzędzia

Najlepsze narzędzie AI to takie, które posiada intuicyjny interfejs i umożliwia obsługę użytkownikowi, bez większej wiedzy na temat technicznego SEO. Interaktywne samouczki i wskazówki krok po kroku wewnątrz programu znacząco ułatwiają proces nauki oraz ułatwiają korzystanie z funkcji narzędzia.

Możliwość integracji

Przy wyborze narzędzia AI zwróć uwagę, czy narzędzie może płynnie integrować się z innymi platformami lub programami, z których korzystasz, takimi jak systemy zarządzania treścią (CMS), narzędzia analityczne lub CRM.

Poziom automatyzacji

Decydując się na narzędzie sztucznej inteligencji do pozycjonowania strony, upewnij się, że będzie ono w stanie obsłużyć złożoność Twojej witryny internetowej. Nie pomijaj również istoty skalowania funkcji w miarę rozwoju biznesu.

Zwróć uwagę na to, czy system jest w stanie elastycznie dostosować się do rosnącej liczby stron, zawartości oraz zmieniających się potrzeb SEO.

Prywatność i bezpieczeństwo danych

Kolejną, dobrą praktyką przy wyborze narzędzi AI SEO, jest sprawdzanie polityki ochrony danych narzędzia. Dane witryny i wszelkie informacje o użytkownikach powinny być bezpiecznie przechowywane i chronione przed nieautoryzowanym dostępem oraz zgodne z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, takimi jak RODO w Unii Europejskiej.

Wsparcie techniczne

Szukaj narzędzi AI dla SEO, które zapewniają solidne wsparcie ze strony obsługi klienta, poprzez tutoriale oraz szkolenia wideo. Zagwarantuje Ci to maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzia i odpowiednie rozwiązanie ewentualnych problemów, które mogą się pojawić podczas jego użytkowania.

Narzędzia AI w SEO – podsumowanie

Najważniejsze informacje na temat narzędzi AI w SEO omówiliśmy w kilku poniższych punktach.

  • Narzędzia AI w SEO to zaawansowane programy wykorzystujące sztuczną inteligencję do automatyzacji procesu pozycjonowania stron internetowych, od analizy słów kluczowych po optymalizację treści i linków wewnętrznych.
  • Programy AI pomagają usprawnić proces SEO poprzez automatyczne generowanie sugestii, identyfikowanie luk w treści, analizę konkurencji oraz monitorowanie zmian w algorytmach wyszukiwarek.
  • Wybór najlepszego narzędzia AI do SEO powinien opierać się na specyficznych potrzebach biznesowych, funkcjonalności narzędzia, łatwości obsługi oraz wsparciu technicznym oferowanym przez dostawcę.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 20 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.