Idealna karta produktu - jak powinna wyglądać? Checklista + przykłady | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Idealna karta produktu w sklepie internetowym - jak powinna wyglądać? Checklista + przykłady

Karta produktu odpowiada za ponad połowę wszystkich sesji w sklepie internetowym. To oznacza, że stanowi jedną z najważniejszych podstron w Twoim serwisie, odpowiadając bezpośrednio za sprzedaż. Strona produktu jest jak wirtualny doradca i sprzedawca w jednym - prezentuje produkt, przedstawia jego najważniejsze zalety i ułatwia podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej. 

Z tego artykułu dowiesz się, jak powinna wyglądać idealna karta produktu w sklepie internetowym. Przygotowaliśmy dla Ciebie gotową checklistę najważniejszych elementów do wdrożenia wraz z licznymi przykładami, dzięki którym lepiej zrozumiesz proces optymalizacji stron produktowych. Stworzysz tym samym idealne karty produktów, dostosowane do wymogów użytkowników i wyszukiwarki Google.

Chcesz już teraz sprawdzić, które elementy Twoich kart produktowych wymagają optymalizacji pod kątem SEO i UX

Zamów darmową konsultację z naszym Specjalistą.

idealna karta produktu w sklepie internetowym

Karta produktu - co to jest?

Karta produktu (ang. Product Page) to podstrona dedykowana konkretnemu produktowi, zawierająca wszystkie niezbędne informacje na jego temat i zachęcająca potencjalnych klientów do zakupu. Jest jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego - odpowiada za pełną prezentację produktu, wpływając bezpośrednio na konwersję i sprzedaż. Strona produktu stanowi kluczowy punkt na ścieżce zakupowej użytkownika, a to sprawia, że jest jednym z najważniejszych typów podstron w e-commerce

Jaką funkcję pełni karta produktu w sklepie internetowym?

Strona produktowa pełni funkcję informacyjną, wizerunkową i sprzedażową. Dla wielu właścicieli sklepów internetowych to właśnie sprzedaż odgrywa największą rolę, ale aby mogło do niej dojść, kluczowe jest wzięcie pod uwagę potrzeb potencjalnych klientów, dlatego karta produktu powinna realizować także dodatkowe zadania, ważne z perspektywy zarówno kupującego, jak i sprzedającego:

  • czy produkt dobrze się prezentuje,
  • czy opis produktu odpowiada na wszystkie pytania potencjalnych klientów,
  • czy proponowane są produkty powiązane (komplementarne lub zamienniki),
  • czy produkt i/lub sklep posiada opinie użytkowników.

Kartę produktu można przyrównać do elektronicznej broszury, ulotki reklamowej lub instrukcji obsługi. Jej zadaniem jest:

  • ułatwienie i przekonanie do zakupu,
  • zadbanie o bezpieczeństwo zakupów,
  • zapewnienie klienta, że produkt jest zaprezentowany zgodnie z jego realnymi cechami,
  • przedstawienie jasnych, czytelnych i zrozumiałych dla klienta komunikatów,
  • edukowanie i doradzanie.

Dlaczego strona produktu jest ważna?

Można przyjąć, że karty produktowe stanowią ponad 90% wszystkich podstron w e-commerce. W przypadku rozwiniętych e-sklepów odpowiadają za pozyskiwanie większości ruchu. Dla blisko 50% odwiedzających stanowią pierwszy kontakt ze sklepem internetowym (źródło: Shoper). 

Mimo iż produkt można dziś dodać do koszyka z poziomu strony kategorii czy nawet strony głównej, to właśnie w karcie produktu zapada najwięcej decyzji zakupowych. Jej celem jest wsparcie użytkowników w dokonaniu wyboru. 

Specyfika zakupów online sprawia, że strona produktowa pełni funkcję wirtualnego sprzedawcy. W związku z tym, że klienci nie mają możliwości fizycznego kontaktu z produktem przed podjęciem decyzji o jego zakupie, źródłem wiedzy na temat interesującego ich towaru jest właśnie strona internetowa sklepu, a konkretniej - karta produktu. Jeśli potencjalny klient nie znajdzie w niej niezbędnych informacji, najprawdopodobniej zrezygnuje z zakupu lub, co gorsza, uda się na stronę konkurencji. 

Prawidłowo zaaranżowana karta produktu nie tylko zachęca użytkowników do zakupu, ale poprawia również widoczność sklepu w sieci i ułatwia jego pozycjonowanie. Odpowiednio skonstruowany, unikalny i merytoryczny content docenią zarówno potencjalni klienci, jak i algorytmy Google, co poskutkuje wzrostem pozycji w wynikach organicznych (bezpłatnych), a te stanowią przecież najwartościowsze źródło ruchu w branży e-commerce. 

Jak powinna wyglądać karta produktu?

Sposób prezentacji produktu w sklepie internetowym ma szczególny wpływ na proces zakupowy. W projektowaniu kart produktowych kluczowe znaczenie ma estetyka, funkcjonalność, użyteczność, a także ogólne wrażenia, emocje i odczucia. 

Konflikt pomiędzy użytecznością (ang. usability) a atrakcyjnością (ang. desirability) jest widoczny niemal od zawsze w świecie designu. Te dwa kluczowe elementy projektowania stoją niejako w opozycji do siebie, co widać również na przykładzie kart produktowych. 

Jak zaprojektować stronę, która będzie współgrać wizualnie i funkcjonalnie z produktem, a jednocześnie wzmacniać pozytywny UX (ang. user experience), a więc doświadczenie użytkownika?

Znajdź złoty środek pomiędzy:

  • ilością informacji, które chcesz zaprezentować, a limitem, po przekroczeniu którego treść na stronie zacznie przytłaczać użytkownika,
  • ilością działań, które trzeba wykonać, aby zapoznać się z najważniejszymi cechami produktu, a ilością działań, które zaczną irytować użytkownika,
  • prostym i czytelnym a złożonym i mało czytelnym szablonem,
  • użytecznością informacyjną a funkcjonalnym przesytem (np. witryna bogata w różnego rodzaju content może jednocześnie wolno się ładować, co w znacznym stopniu obniża jej użyteczność). 

Przyjazna i użyteczna karta produktowa to taka, która minimalizuje Koszt Interakcji, a więc sumę wszystkich wysiłków, które użytkownik musi ponieść w kontakcie ze stroną internetową. Mowa tu przede wszystkim o konieczności klikania, przewijania, “skanowania” wzrokiem strony, zapamiętywania poszczególnych jej elementów, czytania treści, wprowadzania niezbędnych danych czy pobierania różnego rodzaju materiałów. 

Wysoki Koszt Interakcji oznacza nic innego jak znane wszystkim właścicielom e-sklepów zjawisko porzucania koszyka lub dokonanie zakupu z poczuciem niezadowolenia i rozczarowania. 

Sprawdź, jakie elementy powinna mieć karta produktu, aby zmniejszyć ryzyko Wysokiego Kosztu Interakcji. 

Co powinna zawierać karta produktu?

Dobra strona produktu pomaga przekształcić użytkowników w klientów. Aby było to możliwe, powinna dostarczać informacji niezbędnych do dokonania świadomego zakupu. 

Są elementy, które niezaprzeczalnie powinny pojawić się w Twojej karcie produktu, są też takie, które warto mieć (np. ze względu na specyfikę sklepu czy fakt, że mogą docenić je użytkownicy), i wreszcie są takie, które można mieć dodatkowo (ponieważ mogą jeszcze bardziej wpłynąć na pozytywny user experience). 

Elementy, które trzeba mieć w karcie produktu:

  • okruszki nawigacyjne (ang. breadcrumbs),
  • pełna i zrozumiała nazwa produktu,
  • unikalne zdjęcie główne produktu,
  • cena produktu,
  • łatwo zauważalne warianty produktu (jeśli istnieją), np. dostępne rozmiary czy kolory,
  • wyraźny button CTA “Dodaj do koszyka” lub “Kup teraz”,
  • informacja o dostępności produktu,
  • informacja o terminie dostawy,
  • unikalny opis produktu,
  • numer katalogowy produktu.

Elementy, które warto mieć na stronie produktu:

  • dodatkowe zdjęcia produktu, np. przedstawiające produkt w użyciu,
  • dostępne formy dostawy,
  • informacja o koszcie dostawy,
  • dostępne formy płatności,
  • szczegółowe dane techniczne,
  • UGC (ang. User Generated Content – treść publikowana przez użytkowników) – opinie, recenzje, zdjęcia czy filmy, 
  • informacja o wymiarach produktu,
  • sekcja: “Produkty podobne” do aktualnie przeglądanego,
  • sekcja: “Dodaj do ulubionych”/”Dodaj do listy życzeń”,
  • sekcja: "Dodaj do porównania"
  • crosselling i upselling - produkty komplementarne i alternatywne,
  • USP (ang. Unique Selling Proposition) - unikalna propozycja sprzedaży, np. darmowa dostawa czy szybka wysyłka,
  • informacja o gwarancji i możliwości zwrotu produktu,
  • sekcja FAQ (ang. Frequently Asked Questions) - pytania użytkowników i odpowiedzi. 

Elementy, które można mieć w karcie produktu:

  • zdjęcie 360°ukazujące produkt z różnych perspektyw,
  • wideo prezentujące produkt,
  • film instruktażowy ukazujący np. montaż produktu,
  • zdjęcia i wideo od klientów, którzy już kupili produkt,
  • AR (ang. Augmented Reality) - rozszerzona rzeczywistość, np. wirtualna przymierzalnia, 
  • informacja o dodatkowych usługach dotyczących zakupu produktu.

Jak stworzyć idealną kartę produktu? Checklista - 23 elementy, które powinieneś wdrożyć

Potraktuj każdy element karty produktowej jako odpowiedź na pytania, które użytkownicy zadają sobie podczas przeglądania oferty:

  • czy produkt spełni ich potrzeby?
  • czy produkt będzie zgodny pod kątem użytkowym z jego specyfikacją?
  • czy sklep jest wiarygodny i sprawdzony przez wystarczającą liczbę klientów?
  • czy zakupy w sklepie będą bezpieczne?
  • czy produkt zostanie dostarczony w terminie?
  • czy sklep dotrzyma warunków postanowień?
  • jak przebiegnie realizacja zamówienia?
  • czy polecane produkty są rzeczywiście warte uwagi?

Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór 23 elementów, które warto wdrożyć na stronach produktowych e-sklepów. Potraktuj je jako listę kontrolną, która pomoże Ci na bieżąco raportować postęp prac w tym zakresie. Dzięki naszej checkliście stworzysz również uniwersalny wzór karty produktu, który będziesz w stanie każdorazowo zaadaptować. 

  1. Zadbaj o przyjazny adres URL produktu

    Adres URL jest jak drogowskaz - powinien nawigować użytkownika i jasno sygnalizować mu ścieżkę zakupową. Umieść w nim nazwę produktu i powiązane z nim słowa kluczowe. Zadbaj o logiczne ułożenie poszczególnych elementów adresu URL - dzięki temu ułatwisz użytkownikom poruszanie się po sklepie, a robotom wyszukiwarki - indeksowanie Twojej witryny. Pamiętaj, aby każdą dodatkową zmienną, którą chcesz zawrzeć w adresie URL (np. ID produktu), umieścić za nazwą produktu.

    Rekomendowany schemat tworzenia przyjaznych adresów URL wygląda następująco:

    https://www.domena.pl/nazwa-produktu.html 

    Przykład przyjaznego adresu URL:

    https://www.castorama.pl/drabina-4-stopniowa-macallister-id-1110456.html

    Zadbaj o to, aby adres URL był:

    • krótki,
    • czytelny, 
    • łatwy do zapamiętania,
    • pozbawiony polskich znaków,
    • wolny od zbędnych i niezrozumiałych znaków,
    • logicznie uporządkowany,
    • zbudowany z elementów oddzielonych znakiem myślnika.

    Niech każdy adres URL karty produktu dokładnie opisuje jej zawartość - użytkownik powinien wiedzieć, co znajdzie pod danym linkiem. Źle skonstruowane adresy URL nie wzbudzają zaufania użytkowników i nie zachęcają do kliknięcia. Wpływają więc negatywnie nie tylko na UX, ale i na proces pozycjonowania Twojego e-sklepu. 

    karta produktu przyjazny adres url
    Prawidłowo skonstruowany adres URL
    Źródło: castorama.pl
  2. Ustaw TITLE i META Description dla wszystkich kart produktowych w sklepie

    TITLE (tytuł strony) i META Description (opis strony) to elementy ważne z punktu widzenia UX i pozycjonowania. To, w jaki sposób są skonstruowane, w znacznym stopniu wpływa na współczynnik klikalności witryny – CTR (ang. click through rate), a więc reakcję użytkownika i jego decyzję o przejściu na stronę z wyników wyszukiwania. 

    karta produktu title description
    TITLE i META Description - prezentacja sklepu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania
    Źródło: google.pl
  3. Zastosuj rich snippets dla kart produktowych

    Rich snippets, czyli rozszerzone elementy opisu witryny (META Descripton), wyróżnią i wzbogacą wizualnie Twoją kartę produktową w wynikach wyszukiwania. Wystarczy, że umieścisz w nich informację o cenie, dostępności czy średniej ocen produktu. Dzięki temu użytkownicy już z poziomu wyszukiwarki będą mieli dostęp do kluczowych dla nich informacji, mających duży wpływ na podjęcie decyzji zakupowej. Takie wyróżnienie e-sklepu w wynikach wyszukiwania bardzo korzystnie wpłynie również na współczynnik kliknięć. 

    Użycie rich snippets w opisie karty produktowej pozwoli Ci wyróżnić m.in.: 

    • średnią ocen użytkowników oraz liczbę opinii,
    • zdjęcia,
    • stan produktu,
    • cenę,
    • dostępność produktu,
    • dane techniczne/specyfikację produktu, 
    • nawigację strony (breadcrumbs).

    Skorzystaj z narzędzia Rich Results Tool i wykonaj test, dzięki któremu dowiesz się, czy Twoja strona obsługuje wyniki dla elementów rozszerzonych. 

    strona produktu rich snippets
    Rich snippets w formie średniej ocen, liczby opinii, ceny oraz dostępności produktu
    Źródło: google.pl 
  4. Stosuj pełne nazwy produktów

    Google to wyszukiwarka tekstowa - potrzebuje słów kluczowych, aby lepiej zrozumieć i dopasować kontekst Twoich treści do intencji użytkowników. 

    To właśnie dlatego pełna nazwa produktu powinna zawierać wszystkie istotne informacje na jego temat, w tym słowa kluczowe opisujące produkt lub wskazujące na jego rodzaj (np. laptop, regał, naszyjnik), a także ważne cechy (np. rozmiar, kolor, materiał, numer modelu, indeks, numer katalogowy czy nazwę producenta). 

    Dzięki temu pomożesz robotom wyszukiwarki (Googlebotom) w odczytaniu i zinterpretowaniu treści oraz kontekstu poszczególnych kart produktowych w Twoim e-sklepie. 

    Przykład pełnej i dobrej nazwy produktu:
    Słuchawki bezprzewodowe JBL Tune 510 BT Niebieski

    W tym przypadku uwzględniono aż 4 istotne informacje:

    • rodzaj (typ) produktu (i jednocześnie słowo kluczowe) - słuchawki bezprzewodowe,
    • nazwę producenta - JBL,
    • nazwę własną produktu/numer modelu - Tune 510 BT,
    • kolor - niebieski.

    Przykład złej nazwy produktu:
    JBL Tune 510 BT

    Ta nazwa produktu jest zbyt ogólna, brakuje w niej określenia dokładnego typu produktu (bezprzewodowe) i jego kluczowej cechy, czyli koloru (niebieski). 

    karta produktowa pełne nazwy produktów
    Pełne nazwy produktów
    Źródło: castorama.pl
  5. Wprowadź nawigację okruszkową (breadcrumbs)

    Okruszki nawigacyjne (ang. breadcrumbs - okruszki chleba) pokazują użytkownikowi, w którym miejscu aktualnie się znajduje, i umożliwiają mu szybki powrót do wyższej struktury serwisu lub poprzednio przeglądanych podstron. 

    Nawigacja okruszkowa wpływa pozytywnie na UX i SEO. Znacząco ułatwia poruszanie się po sklepie, przez co zwiększa wygodę użytkowników, a ponadto wskazuje słowa kluczowe opisujące witrynę, dzięki czemu pomaga wyszukiwarce połączyć ze sobą różne podstrony w obrębie jednego serwisu. To z kolei umożliwia odnalezienie witryny na wiele różnych zapytań. Nawigacja okruszkowa pozwala również na łatwiejsze odczytanie struktury serwisu i wspomaga linkowanie wewnętrzne

    Breadcrumbs to element, który może także zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Jeżeli użytkownik przechodzący na stronę produktu z wyników wyszukiwania stwierdzi, że dana oferta nie spełnia jego oczekiwań, może wykorzystać nawigację okruszkową do przejrzenia innych produktów w sklepie zamiast wracać do wyszukiwarki. 

    Ścieżkę nawigacji metodą breadcrumbs można przedstawić w następujący sposób:

    Strona głównaStrona kategorii → Strona podkategorii → Strona produktowa

    Wprowadź ścieżkę nawigacyjną w swoim e-sklepie i zapewnij użytkownikowi łatwiejszą orientację. Dzięki temu zwiększysz użyteczność swojego serwisu i wpłyniesz na jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. 

    strona produktu breadcrumbs
    Nawigacja okruszkowa - breadcrumbs
    Źródło: mediamarkt.pl
  6. Stosuj nagłówki na stronach produktowych

    Nagłówki h1-h6 to znaczniki HTML, które określają tematyczność i strukturę treści na stronie. Dzielą tekst na poszczególne sekcje i wskazują wyszukiwarce jego tematyczność. Nagłówki hx ułatwiają także użytkownikom odnaleźć interesujące ich informacje. 

    Struktura nagłówków w serwisie może wyglądać następująco:

    Główny temat/tytuł strony

    Zagadnienie 1

    Podzagadnienie 1

    Podzagadnienie 2

    Zagadnienie 2

    Podzaganienie 1

    Podzagadnienie 2

    itd.

    Wprowadź nagłówki na stronach produktowych, pamiętając o tym, aby:

    • h1 był pierwszym w strukturze nagłówków,
    • umieścić w h1 pełną nazwę produktu wraz z najważniejszym słowem kluczowym,
    • stosować nagłówki niższego rzędu (h2-h6) do oznaczenia pozostałych elementów karty produktowej i umieszczać w nich słowa kluczowe,
    • stosować tylko jeden nagłówek h1 na danej stronie produktu,
    • umieszczać nagłówki h2 i h3 wielokrotnie, jeśli wymaga tego konspekt treści i struktura strony,
    • unikać długich nazw i skomplikowanej hierarchii nagłówków,
    • przemycać w strukturach nagłówków frazy z długiego ogona (ang. long tail), które pasują do strony produktowej. 

    W wyborze fraz z długiego ogona pomoże Ci narzędzie Keyword Tool. Poniżej podpowiadamy, jak z niego korzystać. 

    Załóżmy, że tworzysz opis produktu dla popularnego modelu telewizora Samsung Q80A. Sprawdźmy, co podpowiada narzędzie po wpisaniu tego hasła. 

    karta produktu frazy long tail
    karta produktu frazy long tail
    karta produktu frazy long tail
    Wyniki dla frazy: Samsung Q80A
    Źródło: keywordtool.io

    To tylko część wyników, które podpowiada narzędzie, ale już na ich podstawie można zbudować bardzo czytelną strukturę z frazami long tail, które są przecież odzwierciedleniem pytań lub haseł realnie wpisywanych przez użytkowników w wyszukiwarkę. Na powyższej liście znajdziemy sporo wyrażeń, które można śmiało ułożyć w przejrzystą strukturę, a więc taką, która da czytelnikowi lepszy obraz zastosowania produktu, czyli będzie dla niego po prostu o wiele bardziej pomocna. 

    Poniżej przykład takiej struktury, stworzonej w oparciu o powyższe wyniki z narzędzia.

    H1 → Telewizor SAMSUNG QE65QN85AAT
    H2 → Opis i specyfikacja
    H3 →→ Dolby atmos
    H3 →→ Bluetooth
    H3 →→ Asystent Google
    H3 →→ HDR
    H3 →→ Powłoka antyodblaskowa
    ...
    H2 → Instrukcja
    H2 → Test
    H2 → Pytania i odpowiedzi
    H3 →→ Najlepsze ustawienia
    H3 →→ Aktualizacja oprogramowania
    H3 →→ Kalibracja
    ...
    H2 → Opinie

    karta produktowa naglowki
    Nagłówki hx na stronie produktowej
    Źródło: super-racjonalni.pl
  7. Wstaw jakościowe zdjęcia i multimedia

    Klient nie ma jeszcze możliwości dokładnego obejrzenia, dotknięcia i wypróbowania produktu w sklepie internetowym, dlatego zwraca szczególną uwagę na wszelkie elementy wizualne, a więc zdjęcia, filmy, prezentacje czy wizualizacje 360°.  

    Sam opis produktu, bez ilustrującego go zdjęcia, nie zwiększa Twojej szansy na sprzedaż. Użytkownicy chcą wiedzieć, czego mogą spodziewać się po produkcie – zadziałaj na wyobraźnię klienta, pozwól mu zrozumieć, jak produkt może wyglądać w rzeczywistości. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. 

    Zadbaj o jakościowe zdjęcia:

    • w wysokiej rozdzielczości,
    • w skali makro i mikro, a więc w planie ogólnym i szczegółowym,
    • zrobione z różnych perspektyw,
    • z możliwością ich powiększenia,
    • wiernie odwzorowujące kolor czy fakturę materiału,
    • w formie packshotów na neutralnym tle. 

    Zdjęcia nie tylko obrazują produkt i wizualnie urozmaicają stronę, ale są też ważnym sygnałem jakościowym dla algorytmów Google. Pełnią bowiem funkcję informacyjną i dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu grafik w Google mogą generować dodatkowe wejścia oraz duże zasięgi. 

    Zadbaj o główne elementy optymalizacyjne grafik:

    • nazwa pliku zdjęcia - powinna zawierać nazwę produktu, np. czerwony-portfel-damski-florence.jpg. Modyfikując nazwy plików graficznych, unikaj stosowania polskich i specjalnych znaków, a poszczególne słowa rozdzielaj myślnikiem „-”, nie podkreślnikiem „_”;
    • uzupełniony atrybut ALT (ang. alternative text - tekst alternatywny dla robotów) - powinien zawierać nazwę produktu, np. Czerwony portfel damski Florence;
    • optymalny rozmiar prezentacji grafiki na stronie (nieoptymalny wpłynie negatywnie na czas ładowania strony).

    Jeżeli zamierzasz prowadzić kampanie produktowe w Google Ads (tzw. Zakupy Google) lub myślisz nad reklamą na Facebooku, zrezygnuj z dodatkowych napisów na zdjęciach, znaków wodnych, ramek czy ozdobników - jest to niezgodne z zaleceniami Google i Facebooka. 

    Wartością dodaną na stronie produktu będą też materiały wideo ukazujące produkt w użyciu lub filmy instruktażowe wyjaśniające krok po kroku sposób korzystania z produktu. Materiały wideo znacząco podnoszą współczynnik konwersji. Z badań wynika, że użytkownicy są o 64-85% bardziej skłonni do zakupu produktu po obejrzeniu filmu na stronie sklepu (źródło: Affde). 

    strona produktowa zdjęcia multimedia
    Zdjęcia i wideo produktu
    Źródło: answear.com
    wizualizacja 360 produktu
    Zdjęcia i wizualizacja 360°
    Źródło: mediaexpert.pl
  8. Zadbaj o unikalny opis produktu

    Wizualne elementy na stronie produktu są ważne, ale ze względu na to, że jedni użytkownicy reagują pozytywnie na obraz, a inni na słowo, równie istotny jest komunikat werbalny. Nie każdy klient jest wzrokowcem - dla niektórych olbrzymie znaczenie ma opis produktu, a zwłaszcza zawarte w nim odpowiedzi na najistotniejsze pytania. 

    Trzymaj się następujących zasad:

    • nie kopiuj opisów produktów ze stron producentów - zadbaj o ich unikalność (przynajmniej w 80%), unikniesz w ten sposób zjawiska duplikacji treści (ang. duplicate content) i jeszcze bardziej wesprzesz pozycjonowanie sklepu internetowego;
    • unikaj podniosłego, poetyckiego stylu i żargonu - postaw na prosty i zrozumiały język, pisz rzeczowo, zwięźle i konkretnie;
    • nie twórz “ściany” tekstu - stosuj krótkie, 4-5 zdaniowe akapity, zadbaj o odpowiednie formatowanie: nagłówki, wypunktowania i inne elementy ułatwiające “skanowanie” wzrokiem treści i odnajdywanie najważniejszych informacji;
    • zawieraj wszystkie niezbędne dla użytkownika informacje o produkcie, odpowiadaj na najczęściej pojawiające się pytania klientów;
    • twórz opisy na minimum 500 zzs (znaków ze spacjami). Jeżeli specyfika produktu wymaga dłuższych treści, zwiększ tę objętość. Nie ograniczaj swoich opisów przyjętą z góry liczbą znaków - pisz, dopóki nie zawrzesz wszystkich najistotniejszych cech produktu;
    • nie upychaj na siłę słów kluczowych, unikniesz w ten sposób zjawiska sztucznego nasycania tekstów frazami (ang. keyword stuffing), które Google uważa za nieetyczną technikę SEO (ang. black hat SEO). 

    Wartościowy opis produktu to bardzo istotny czynnik, który w dużej mierze wpływa na decyzję o zakupie. Mówi się, że ludzie nie kupują produktów, lecz emocje, dlatego dobrze stworzony opis powinien sprawić, że klient znajdzie korzyści płynące z zakupu i rozwiązanie swoich problemów. Niekompletne informacje na stronie produktu mogą spowodować, że potencjalny klient zrezygnuje z finalizacji transakcji i przejdzie na witrynę konkurencji. 

    Zadbaj więc o to, aby opis produktu zawierał wszystkie niezbędne informacje. Uporządkuj treść w taki sposób, aby potencjalni klienci mogli łatwo je znaleźć. W tym celu pomocne mogą okazać się pytania, które warto zastosować w nagłówkach opisu, i które automatycznie przyjmują formę sekcji FAQ w karcie produktu:

    • Co to jest?  
    • Jakie ma właściwości?  
    • Jakie posiada cechy?  
    • Jak działa?  
    • Jakie są zalety?  
    • Jaki jest skład?  
    • Jak działają składniki?  
    • Jak powstaje?  
    • Jakie ma zastosowanie?  
    • Czego unikać przy użytkowaniu?  
    • Jakie są przeciwwskazania? 
    • Jak długo utrzymuje się efekt działania?  
    • Dlaczego warto kupić?  
    • Od czego zależy cena?  
    • Jaka jest zawartość opakowania?  
    • O czym należy pamiętać? (np. wskazówki dotyczące użytkowania produktu)
    karta produktu opis produktu
    Opis produktu odpowiadający na pytania użytkowników
    Źródło: super-racjonalni.pl 
  9. Zadbaj o dobrze widoczną cenę na stronie produktu

    Nie da się zaprzeczyć, że to właśnie cena jest jednym z najważniejszych elementów decydujących o zakupie. Użytkownicy chcą mieć do niej łatwy dostęp, dlatego Twoim zadaniem jest odpowiednie jej wyeksponowanie na stronie produktu - tak, aby klient mógł szybko ją sprawdzić i nie miał przy tym żadnych wątpliwości, ile ostatecznie zapłaci za towar. 

    Rozważ, czy nie warto już na stronie produktu poinformować klienta o kosztach dostawy - to pozwoli Ci uniknąć późniejszego zaskoczenia i dość częstego w świecie e-commerce zjawiska porzucenia koszyka. Informując użytkownika o wszystkich możliwych kosztach już na tym etapie, ułatwiasz mu decyzję związaną z finalizacją zamówienia. 

    Pamiętaj, aby:

    • umieścić cenę produktu w obszarze ATF (ang. Above the Fold), a więc widocznym bez konieczności scrollowania strony,
    • dodać razem z ceną wyraźny, kontrastowy przycisk “Kup teraz” i/lub “Dodaj do koszyka”. 
    karty produktowe cena
    Dobrze widoczna cena na stronie produktu, dodatkowy wyróżnik “Super cena”, informacja o kosztach dostawy i darmowych zwrotach,
    kontrastowe przyciski “Dodaj do koszyka” i “Kup teraz”
    Źródło: allegro.pl
  10. Dodaj wszystkie możliwe warianty produktu

    Prezentowany na stronie produkt bardzo często dostępny jest w wielu wariantach, a więc różnych rozmiarach, wersjach kolorystycznych czy materiałach do wyboru. Twoim zadaniem jest ułatwić klientowi znalezienie interesującej go wersji produktu - powinieneś w tym celu odpowiednio wyeksponować dostępne warianty na stronie. 

    Pamiętaj jednak, że na jednej stronie produktu nie da się wypozycjonować wszystkich jego wariantów. Jeżeli więc warianty mają swoje słowa kluczowe (np. niebieskie spodnie jeansowe Levi’s 501 i czarne spodnie jeansowe Levi’s 501), a Tobie zależy na tym, aby wypozycjonować je w równym stopniu, konieczne może być utworzenie osobnych kart produktowych dla dodatkowych wersji towaru. 

    Alternatywą może być rozwiązanie 2w1 – po wybraniu danego wariantu na stronie produktu użytkownik zostanie przeniesiony na osobną, dedykowaną mu kartę (z takiego rozwiązania korzysta obecnie wiele serwisów, m.in. Zalando czy Allegro).   

    • Dodaj sekcję „Warianty” na stronie produktu.
    • O tym, jakie rozwiązanie wybrać (wybór wariantów wyłącznie w ramach jednej strony produktowej czy linki do osobnych produktów), powinien decydować specjalista SEO po analizie słów kluczowych. Jeżeli dostrzeże on potencjał w danej branży czy grupie produktowej, to zaleci stworzenie osobnych stron produktowych dla poszczególnych wariantów. 
    karty produktowe warianty do wyboru
    Dostępne warianty na stronie produktu: wersje kolorystyczne i rozmiary do wyboru
    Źródło: zalando.pl
  11. Uwzględnij dane techniczne produktu

    W wielu branżach klienci szukają danych technicznych i jeśli nie znajdą ich w karcie produktu, są zmuszeni szukać dodatkowych informacji w sklepie stacjonarnym lub u konkurencji. 

    Zamieść na stronie produktu tabelę ze szczegółową specyfikacją Twojego towaru. Zawrzyj w niej wszystkie istotne cechy produktu i związane z nim informacje dodatkowe. 

    Dane techniczne zawarte w formie tabelki zaliczają się również do zawartości tekstowej podstrony i są pozytywnie odbierane przez roboty Google. 

    karta produktu dane techniczne
    Dane techniczne ekspresu do kawy
    Źródło: mediaexpert.pl
    karta produktu dane techniczne w formie tabeli
    Rozmiary koszulki zaprezentowane w formie w tabeli
    Źródło: koszulkowo.com
  12. Poinformuj o dostępnych formach, kosztach i terminach dostawy

    Użytkownicy chcą mieć szybki dostęp do informacji na temat dostawy produktu, a więc możliwych formach wysyłki, związanych z tym kosztach oraz przewidywanym terminie doręczenia towaru. Informacje te możesz umieścić już na stronie produktu - dzięki temu ułatwisz użytkownikowi podjęcie decyzji i wpłyniesz pozytywnie na jego doświadczenia zakupowe, a także zmniejszysz ryzyko porzucenia koszyka. 

    Nawet jeśli oferujesz szybką lub bezpłatną dostawę, poinformuj o tym już w karcie produktu. Wartościową informacją będzie dla użytkownika również to, do której godziny powinien złożyć zamówienie, aby otrzymać towar jeszcze tego samego lub następnego dnia. 

    strona produktowa dostawa
    Informacja o koszcie i terminie dostawy na stronie produktu
    Źródło: allegro.pl
    karta produktowa dostawa i płatność
    Po kliknięciu słowa “Dostawa” wysuwa się panel boczny ze szczegółowymi informacjami na temat dostawy i
    płatności
    Źródło: allegro.pl
  13. Dodaj sugestie: produkty powiązane i alternatywne

    Polecanie produktów zachęca klientów do pozostania w Twoim sklepie internetowym nieco dłużej. Pamiętaj, że użytkownicy trafiają na strony produktowe z wielu różnych źródeł. Często nie znają jeszcze dokładnie produktu, który zamierzają kupić - mają jedynie jakieś wyobrażenie o nim. Sugestie produktów alternatywnych pomogą im znaleźć właściwy model, a sugestie produktów uzupełniających pozwolą dobrać dodatkowe elementy, które do niego pasują. 

    Stosuj upselling, dając klientom możliwość zakupu podobnych produktów, np. o wyższym standardzie lub większej funkcjonalności. Wykorzystuj crosselling, sprzedając krzyżowo, a więc udostępniając na stronie produkty komplementarne.

    karta produktu crosselling
    Crosselling - sugestie produktów komplementarnych
    Źródło: hm.com.pl
  14. Wprowadź przycisk “Dodaj do ulubionych”

    Schowek i lista życzeń (ang. Wishlist) w sklepie internetowym umożliwiają klientom wygodne przeglądanie i porównywanie produktów. Dzięki temu szybko mogą wybrać ten, który najbardziej odpowiada ich potrzebom. Lista ulubionych produktów pozwala również użytkownikom planować zakupy na przyszłość, a to zwiększa szanse na ich powrót do Twojego e-sklepu. 

    Wprowadź przycisk “Dodaj do ulubionych” i daj klientom możliwość zaznaczania produktów, którymi są zainteresowani. To zwiększa Twoją szansę na pozyskiwanie leadów, identyfikowanie klientów, angażowanie użytkowników, budowanie lojalności i zwiększanie sprzedaży. 

    karty produktowe przycisk dodaj do ulubionych
    Przycisk “Dodaj do ulubionych” w kształcie serca
    Źródło: hm.com.pl
  15. Wprowadź przycisk “Dodaj do porównania”

    W niektórych branżach, zwłaszcza technologicznych, dużym ułatwieniem dla klientów jest umieszczony na stronie przycisk, który umożliwia porównanie produktów pod kątem różnych parametrów. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne na przykład w przypadku telefonów, komputerów czy telewizorów. 

    Porównywarka produktów (ang. Product Comparisons) to jedna z tych funkcjonalności, dzięki którym zakupy w Internecie stają się po prostu łatwiejsze. Otwieranie i przeglądanie stron produktowych na wielu kartach przeglądarki jest nie tylko mało wygodne, ale i niepraktyczne – w większości przypadków klienci nie są przecież w stanie zapamiętać poszczególnych cech produktów, aby na bieżąco je analizować i porównywać ze sobą.

    Porównywanie produktów to stały element zakupów, zwłaszcza w przypadku towarów analogicznych, należących do tej samej kategorii czy półki cenowej. Funkcja ta nie tylko przyspiesza zakup poprzez znalezienie lepszej, atrakcyjniejszej dla klienta oferty, ale zwiększa też poczucie bezpieczeństwa i pozwala na podejmowanie świadomych decyzji. 

    • Umieść na karcie produktu przycisk „Dodaj do porównania”. 
    • Daj klientom możliwość porównania co najmniej 2 elementów, ale nie więcej niż 5. 
    • Zamieść tabelę porównawczą na jednym ekranie.
    • Porównywane parametry lub podobne dane oznaczaj tym samym kolorem.
    • Zadbaj o stałą widoczność nazw i etykiet produktów podczas przewijania tabeli.
    • Umieść w tabelach porównawczych zdjęcia główne produktów. 
    • Ułatw dodawanie produktów do porównania.
    • Daj możliwość usuwania produktów do porównania.
    • Daj możliwość dodania wybranego produktu do koszyka już z poziomu porównywarki.
    strona produktowa przycisk dodaj do porównania
    Przycisk „Porównaj” na stronie produktu
    Źródło: euro.com.pl
    strona produktowa porównywarka produktów
    Porównywarka produktów – tabela ze specyfikacją towarów i wyróżnionymi kolorystycznie porównywanymi parametrami,
    stała widoczność nazw produktów, zdjęcia główne, możliwość dodania produktów do koszyka,
    możliwość usunięcia produktów do porównania
    Źródło: euro.com.pl
  16. Nie usuwaj produktów niedostępnych

    Zdarzają się sytuacje, w których dany produkt jest tymczasowo niedostępny w sklepie lub został na stałe wycofany ze sprzedaży. Wyłączenie lub całkowite usunięcie wycofanego produktu ze sklepu spowoduje, że wyświetli się komunikat o błędzie 404, a tego nie lubią nie tylko użytkownicy, ale i roboty Google. 

    W takiej sytuacji możesz przekierować ruch (ustawiając stałe przekierowanie 301 na inną podstronę powiązaną z tym produktem), zwłaszcza jeśli podstrona była dobrze wypozycjonowana. Takie rozwiązanie pozwoli Ci utrzymać ruch na stronie

    Możesz też zdecydować się na archiwum produktów w sklepie, w którym będziesz informować o braku danego towaru i jednocześnie proponować klientom alternatywne produkty. Dzięki temu ograniczysz ryzyko powstawania błędów na stronie, zachowasz wartościowy content i nie stracisz linków prowadzących do danej podstrony. 

    Jeżeli jednak produkt jest tylko tymczasowo niedostępny, nie usuwaj podstrony. Poinformuj klienta o okresowym braku towaru w sklepie i skieruj go do powiązanych produktów lub zachęć do innych działań konwertujących, np. pozostawienia danych kontaktowych w celu powiadomienia o ponownej dostępności produktu. 

    strony produktowe produkt niedostępny
    Informacja o tymczasowo niedostępnym produkcie
    Źródło: zalando.pl
  17. Wprowadź unikalną propozycję sprzedaży (USP)

    Unikalna propozycja sprzedaży (ang. Unique Selling Proposition) pozwoli Ci wyróżnić kartę produktu na tle konkurencji. Wystarczy, że jasno zakomunikujesz klientowi, dlaczego to właśnie Twoją ofertę powinien wybrać. 

    Dodaj informację o tym, co stanowi Twoją przewagę. Może to być na przykład darmowa dostawa, bezpłatny zwrot, szybka wysyłka czy atrakcyjny rabat. Wyróżnij USP na karcie produktu - tak, aby od razu zwracał na siebie uwagę. 

    strony produktowe usp
    USP - informacja o darmowej dostawie, błyskawicznej wysyłce, możliwości skorzystania z odroczonej płatności i zakupu produktów komplementarnych w atrakcyjnej cenie
    Źródło: mediamarkt.pl
  18. Dodaj moduł opinii i ocen na stronie produktu

    Oceny, opinie i wszelkie treści tworzone przez użytkowników (ang. User Generated Content) na temat produktu stanowią dodatkowy impuls do finalizacji transakcji. Dla potencjalnych klientów są one zdecydowanie bardziej wiarygodne niż opisy producentów. 

    Opinie mają istotny wpływ na podjęcie ostatecznej decyzji zakupowej, ale ułatwiają także dobór produktu - doskonałym tego przykładem są np. komentarze klientów informujące o zaniżonej czy zawyżonej rozmiarówce danego modelu. 

    • Dodaj moduł opinii i ocen na karcie produktu. Dzięki temu zbierzesz komentarze użytkowników przypisane wyłącznie do danego produktu i ułatwisz użytkownikom podjęcie decyzji. 
    • Stwórz własny system ocen i komentarzy – dzięki temu będziesz mieć pełną kontrolę nad tym, jakie komentarze są wyświetlane na stronie produktu.
    • Skorzystaj z systemów zewnętrznych umożliwiających wstawienie widgetu, linku bądź certyfikatu na Twojej stronie (np. Opineo czy Zaufane.pl), dzięki którym potwierdzisz wiarygodność opinii.
    • Daj użytkownikom możliwość nie tylko wystawiania ocen czy opinii, ale i dodawania zdjęć zakupionego produktu, co jeszcze bardziej ułatwi podejmowanie decyzji przez przyszłych klientów. 
    • Poza wdrożeniem modułu ocen i opinii wypracuj system ich pozyskiwania – zadbaj o to, aby klienci dzielili się swoimi odczuciami na temat produktu, procesu zakupu czy obsługi w sklepie. Jeżeli ktoś kupił produkt w Twoim sklepie internetowym, wyślij mu zaproszenie, aby wystawił ocenę i komentarz. Wykorzystaj w tym celu rozwiązania z zakresu marketing automation, które pozwolą Ci na wysyłkę automatycznych maili. Możesz zachęcić użytkowników do pozostawienia opinii w sklepie, oferując im atrakcyjny rabat na kolejne zakupy lub inne ciekawe benefity. 
    • Dzięki zaangażowaniu użytkowników i dużej liczbie komentarzy na stronach produktowych rozwiążesz częściowo brak unikalnych opisów produktów (co nie wyklucza oczywiście ich przyszłego umieszczenia). Każda opinia użytkownika to unikalna treść w obrębie strony produktowej. 

    Sekcja ocen i komentarzy na stronie produktu niesie ze sobą szereg korzyści:

    • wzbudza zaufanie klienta,
    • zachęca do zakupu,
    • zwiększa zaangażowanie klienta,
    • pozwala na wyświetlanie recenzji w wynikach wyszukiwania - z pomocą tzw. fragmentów rozszerzonych (ang. rich snippets),
    • umożliwia tworzenie zestawień, porównań czy top list produktów,
    • tworzy unikalny content.
    strony produktowe oceny klientów
    Średnia ocen użytkowników na stronie produktu
    Źródło: oponeo.pl
    strony produktowe opinie klientów
    Sekcja komentarzy na stronie produktowej
    Źródło: oponeo.pl
    karta produktu moduł ocen i opinii
    Możliwość wystawienia oceny i dodania opinii, podsumowanie w ramce na górze, oznakowanie „Potwierdzony zakup”
    Źródło: euro.com.pl 
    strona produktu mail z prośbą o opinię
    Wiadomość z prośbą o opinię
    Źródło: renee.pl
  19. Dodaj sekcję FAQ na stronie produktu

    Sekcja FAQ (ang. Frequently Asked Question), czyli najczęściej zadawane pytania, to kolejny element na stronie produktu, który ułatwia użytkownikom podjęcie decyzji zakupowej. 

    Dobrze opracowana sekcja FAQ przyczynia się do wzrostu sprzedaży, buduje pozytywny wizerunek eksperta w branży, pozwala zminimalizować liczbę kontaktów telefonicznych oraz mailowych i ma wpływ na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce. 

    • Opracuj serię pytań, z którymi Twoi klienci zwracają się do Ciebie najczęściej, pytając o konkretny produkt.
    • Skorzystaj z narzędzia Keyword Tool lub Answer The Public, by uzupełnić sekcję FAQ o inne, najczęściej zadawane przez użytkowników pytania w kontekście danego produktu. 
    • Pogrupuj pytania tematycznie i przygotuj wartościowe odpowiedzi.
    • Bądź precyzyjny i konkretny – dawaj jasną odpowiedź na zadane pytanie.
    • Pisz prostym i zrozumiałym dla czytelnika językiem.
    • Opracuj FAQ zgodnie z zasadami SEO – to przełoży się na jeszcze większy ruch organiczny.  

    Alternatywnym rozwiązaniem może być sekcja FAQ w formie USG (ang. User Generated Content), a więc współtworzona przez użytkowników Twojego e-sklepu. Wystarczy, że dasz im możliwość zadawania pytań bezpośrednio na stronie produktu. Odpowiedzi możesz udzielać sam jako ekspert lub pozwolić innym użytkownikom dzielić się wiedzą. 

    Przykład bardzo dobrze zaaranżowanej sekcji w takim właśnie wydaniu prezentujemy poniżej. 

    strona produktowa sekcja faq
    Sekcja FAQ w formie USG – możliwość zadawania pytań i udzielania odpowiedzi bezpośrednio na stronie produktu,
    możliwość włączenia powiadomienia o pojawiających się pytaniach
    Źródło: euro.com.pl 
    strona produktowa faq answer the public
    Pytania zadawane przez użytkowników dla hasła: „Iphone 12 mini”
    Źródło: answerthepublic.com
  20. Zadbaj o społeczny dowód słuszności 

    Społeczny dowód słuszności (ang. Social Proof) to zasada, według której użytkownik podejmuje decyzje takie same jak większość grupy. Jest to jedna z najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych przez marketerów technik, według której użytkownicy kierują się:

    • działaniem większości,
    • decyzjami bądź zachowaniami bliskich nam lub podobnych do nas samych osób,
    • wyborami ekspertów, autorytetów w danej dziedzinie,
    • danymi liczbowymi.

    Zadbaj o społeczny dowód słuszności, umieszczając na stronach produktowych:

    • opinie i oceny innych klientów,
    • logotypy, z którymi identyfikują się Twoi odbiorcy,
    • oznaczenia popularnych produktów jako bestsellery,
    • slidery informujące o tym, jakie inne produkty kupili klienci (np. „Inni oglądali też”, „Inni kupili też”),
    • widgety informujące o liczbie osób oglądających dany produkt,
    • widgety informujące o liczbie osób, które kupiły dany produkt,
    •  polecenia influencerów,
    • rekomendacje ekspertów.
    karty produktowe social proof
    Social proof – informacja o liczbie osób zainteresowanych produktem
    Źródło: born2be.pl
  21. Zastosuj CTA na karcie produktu

    CTA (ang. Call To Action) to bezpośrednie wezwanie do działania, które przyjmuje najczęściej formę przycisku. Najważniejszym przyciskiem na stronie produktu jest oczywiście “Kup teraz” lub “Dodaj do koszyka”, które powinny być najbardziej widoczne.

    Pozostałe przyciski CTA, które warto umieścić w karcie produktu, to te zachęcające do kontaktu, dodania produktu do ulubionych czy powiadomienia o dostępności. 

    Projektując CTA, pamiętaj o tym, aby:

    • najbardziej wyróżnić przycisk “Kup teraz” i umieścić go w obszarze ATF (ang. Above the Fold), a więc widocznym bez konieczności scrollowania,
    • przyciski kontrastowały z innymi elementami na stronie produktowej,
    • pozostałe przyciski znalazły się w okolicach “Kup teraz”,
    • zachować odpowiednią przestrzeń pomiędzy przyciskami, aby nie zlewały się z innymi elementami na stronie,
    • wszystkie przyciski CTA były spójne wizualnie.
    karty produktowe cta
    Spójne wizualnie i kontrastowe przyciski CTA na stronie produktu
    Źródło: euro.com.pl
  22. Zapewnij wsparcie

    Już na etapie przeglądania karty produktu klienci potrzebują bardzo często Twojego wsparcia - chcą dopytać o poszczególne parametry produktu, nie mogą znaleźć najważniejszych informacji lub po prostu potrzebują potwierdzenia, że przeglądany aktualnie produkt spełni ich oczekiwania. 

    Daj im to wsparcie, udostępniając w karcie produktu chatbot z gotowymi zestawami najczęstszych pytań i zamkniętą listą odpowiedzi, live chat lub przycisk umożliwiający szybki kontakt telefoniczny ze sklepem. 

    karta produktu live chat obsługa telefoniczna
    Live chat i przycisk kierujący bezpośrednio do rozmowy telefonicznej w karcie produktu
    Źródło: komputronik.pl
    strony produktowe chatbot
    Chatbot
    Źródło: pozena.com
  23. Wykorzystaj regułę niedostępności

    Klienci bardziej cenią produkty, które są dla nich mało osiągalne. Informacja o ograniczonej liczbie towaru w sklepie wzmaga poczucie pilności i zwiększa atrakcyjność oferty. Kiedy użytkownik dowiaduje się o niedostępności produktu, zaczyna myśleć, że bezpowrotnie traci szansę na zakup. Ograniczony czas na podjęcie decyzji zakupowej sprawia, że kieruje się emocjami. Im bardziej niedostępny jest dla niego produkt, tym bardziej chce go mieć. 

    Wykorzystując regułę niedostępności i tworząc tym samym poczucie pilności, możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym nawet o 332% (źródło: Affde). 

    W jaki sposób możesz to zrobić?

    • Pokaż ograniczoną liczbę sztuk na stronie produktu (np. pasek odmierzający liczbę dostępnych sztuk).
    • Wprowadzaj promocje ograniczone czasowo (np. zegar odliczający czas do końca promocji).
    • Pokaż, że inni są zainteresowani danym produktem (np. informacja o tym, że ktoś właśnie złożył zamówienie w danym mieście, ile osób ogląda produkt w danym momencie czy ile sztuk sprzedało się konkretnego dnia). 
    karta produktu reguła niedostępności
    Informacja o ograniczonej liczbie ofert
    Źródło: booking.com
    karta produktu promocja ograniczona czasowo
    Promocja ograniczona czasowo - zegar odliczający czas
    Źródło: aniakruk.pl

Opracuj wzór karty produktu

W tym artykule zebraliśmy wszystkie najistotniejsze elementy idealnych stron produktowych. Zanim rozpoczniesz pracę nad swoimi kartami produktów, rozważ, które elementy z powyższej checklisty sprawdzą się w przypadku Twojego e-sklepu. Zupełnie inaczej będzie przecież wyglądać karta produktu spożywczego, a zupełnie inaczej strona produktowa sprzętu RTV. 

Wybierz z naszej listy te elementy, które pasują do specyfiki Twojego e-sklepu, i stwórz wzorcową kartę produktu, którą będziesz potem systematycznie powielać. 

Wskazówki:

  • Jeżeli masz setki lub tysiące produktów w swoim e-sklepie, dopracowanie wszystkich kart od razu nie będzie możliwe. Po stworzeniu wzorcowej karty produktu, skup się na działaniach, które przyniosą Ci najszybsze efekty. 
  • Postaraj się wdrożyć możliwie najwięcej naszych zaleceń optymalizacyjnych, ale pamiętaj, aby zrobić to we właściwej kolejności. Wiele z tych prac może wymagać bowiem dodatkowej pracy programistycznej, niektóre działania mogą też okazać się bardzo kosztowne, dlatego oceń najpierw, co będzie tanie (lub nawet darmowe) oraz szybkie do wdrożenia i na tym skup się w pierwszej kolejności. 

Zacznij od:

  • pojedynczych produktów - tych, które są kluczowe dla Twojego biznesu,
  • produktów promowanych w działaniach marketingowych i najczęściej odwiedzanych przez użytkowników,
  • produktów znajdujących się w kluczowych dla strategii SEO kategoriach.

Karty produktów - podsumowanie

Strony produktowe stanowią większość podstron w e-commerce, a to oznacza, że:

  • mają ogromny potencjał sprzedażowy, 
  • są miejscem, w którym klient podejmuje decyzję o zakupie, więc realnie wpływają na konwersję, 
  • stanowią bardzo ważne źródło informacji dla Google i wpływają na ocenę całego serwisu. 

Dbałość o jakość i użyteczność stron produktowych jest nierozłącznym elementem prowadzenia i promocji strony oraz sklepu internetowego. Stosowanie pełnych nazw produktów, unikalne, wysokiej jakości zdjęcia, opis wykorzystujący język korzyści, specyfikacja przedstawiona w postaci prostej tabeli oraz wysokie oceny i rzetelne opinie klientów stanowią podstawę stron produktowych i realną wartość dodaną w ocenie witryny przez potencjalnych klientów i algorytmy Google. 

Z obserwacji trendów oraz wyników uzyskiwanych przez liderów poszczególnych branż można wywnioskować, że zawarte w naszej checkliście elementy są kluczowe w osiągnięciu najlepszych pozycji w wyszukiwarce i celów sprzedażowych firm. 

Chcesz, aby użytkownicy Twojego e-sklepu częściej dokonywali zakupów? 

Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak tworzyć karty produktów, które sprzedają. 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 442 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.